Brandmanager.

Vorig bericht
Volgend bericht

Het belang van de betrokkenheid tussen merken en mensen is niet te onderschatten. Klanten willen actief betrokken worden bij de ontwikkeling van producten en diensten. Een goede prijs/kwaliteit-verhouding en persoonlijke ervaringen met het merk bepalen de aanbevelingsbereidheid:

  • Likeability
  • Loyalty
  • Consideration
  • Purchase intention
  • Uniqueness

 

brandmarketing

Hoe creëer je een sterk merk?

Een sterk merk werkt. Bouwen aan een sterk merk is een proces van de hele organisatie. Betrek de medewerkers bij het bouwen van je merk en zorg dat iedereen binnen de organisatie dit herkent, uitstraalt en ernaar handelt.

Een sterk merk is authentiek. Wat zijn de UBS 'Unique Buying Reasons' voor jouw product of dienst en hoe ga je de merkidentiteit vertalen naar prikkelende boodschappen die jouw doelgroep weet te waarderen?

Een merk dien je consistent te gebruiken zodat jouw doelgroep het herkent. Door herhaling blijft de boodschap hangen.

Merkregistratie

Je kan je logo, bedrijfsnaam of slogan wettelijk laten beschermen bij merkregistratie bureau’s. Deze registratie is betalend en zorgt ervoor dat je wettelijk gezien het oneigenlijk gebruik van je merknaam en logo kan doen verbieden. Wat niet wil zeggen dat anderen je merknaam niet zouden mogen gebruiken in zoekmachine advertenties.

Eénjarige opleiding brandmanager

We starten bij de beginselen van brandmanagement met topics als A/B merken, merkenmanagement, product life circle. Vervolgens doen we een concurrentieanalyse (8u) en stellen we een merkenbeleid op.

Naar opleiding.

 

Tags en Rubrieken

Dit bericht werd ingedeeld in: Blogberichten