Basiscursus ITIL - voorbereiding op het ITIL Foundation examen

Over deze cursus

Wat is ITIL?

De Information Technology Infrastructure Library (ITIL) is een gestructureerde aanpak voor het leveren van een gewenste kwaliteit van IT Services.

De kracht van ITIL zit in het feit dat het framework op iedere IT organisatie van toepassing is. Het is een filosofie die wereldwijd door bijna alle IT Professionals wordt gedeeld en waar vele mensen in de praktijk mee werken. Tot nu toe is er twee keer een update van het originele framework verschenen. In 2002 is de tweede versie (V2) uitgebracht en in 2007 is versie 3 (V3) gelanceerd.

Waarom ITIL?

Om de toenemende complexiteit en veranderingen in goede banen te leiden wordt gezocht naar gestructureerde methodes om het beheer te stroomlijnen. Daarnaast is het belangrijk om het serviceniveau te handhaven, te waarborgen en zelfs te verbeteren.

Kortom: er is een enorme behoefte aan structuur. ITIL is hiervoor uitermate geschikt en kan IT organisaties ondersteunen bij het vormgeven en inrichten van een beheerorganisatie.

Als je ITIL goed uitvoert, ga je efficiënter en effectiever aan de slag. Daardoor gaat de kwaliteit, productiviteit, winst en ROI omhoog en zullen de kosten omlaag gaan. Met als gevolg een betere klantentevredenheid.

Bekijk ook het filmpje "ITIL in 100 seconds" (tab opleiding in beeld).

Wat mag je verwachten van de cursus?

We starten met de basisbegrippen van IT Service Management. Vervolgens geven we een overzicht van de ITIL service levenscyclus. Dan gaan we aan de slag met de ITIL functies en processen. We geven praktijkoefeningen, tips en trucs voor het opzetten en leiden van helpdesks.

Deze cursus is een voorbereiding op het examen en de cursus ITIL eindigt dan ook met een proefexamen.

Daarna ben je klaar om het examen af te leggen in een erkend testcentrum. Je kan dit online doen. Het examengeld is niet inbegrepen in het inschrijvingsgeld. Tip: laat niet teveel tijd tussen proefexamen en het echte examen.

Praktisch

In deze opleiding is catering inbegrepen. Drankpauzes (avond en dag) en broodjeslunch (alleen dag). Breng je eigen laptop mee naar de les.

Jullie docent/coach is Koen Wagemans. Hij is een ervaren service delivery manager en kent de noden van zowel business als IT.

Voor wie?

Doelgroep: 

We richten ons op iedereen die in aanraking komt met ITIL en er meer over wil weten, meer specifiek

  • Incident managers
  • Service Delivery Managers
  • Helpdesk medewerkers en team leaders
  • Software ontwikkelaars

Programma

DAG 1

De ITIL service levenscyclus

  • Inleiding
  • Levenscyclusfase: Servicestrategie
  • Levenscyclusfase: Service-ontwerp
  • Levenscyclusfase: Servicetransitie
  • Levenscyclusfase: Serviceproductie
  • Levenscyclusfase: Continue service verbetering

Functies en processen

  • Inleiding
  • Functies en processen in Servicestrategie
  • Functies en processen in Service-ontwerp

DAG 2

Functies en processen (vervolg)

  • Functies en processen in Servicetransitie
  • Functies en processen in Serviceproductie
  • Functies en processen in Continue Serviceverbetering

Voorbereiding op het examen

  • Oefenexamen

Startdata & Locaties

Type opleiding

  • Attest lesvolging
  • Bijscholing

De opleiding duurt 4 sessies

Overzicht per lesplaats

  • Mechelen

    • Startdatum 04/05/2017 Bekijk lesdata
      Deze opleiding wordt gegeven op Mac of PC
      Lessenrooster
      DatumStartTot
      do 04/05/201709:0012:00
      do 04/05/201713:0016:00
      vr 05/05/201709:0012:00
      vr 05/05/201713:0016:00
      Dit is louter informatief en kan wijzigen. Consulteer je campus bij vragen.

Prijs

€520,30
(incl. 21% BTW)
Inschrijvingsgelden incl. BTW€ 484,00
Deelname in de werkingskosten incl. BTW 21%€ 36,30

Bespaar op je opleiding

  • Kmo portefeuille ?
  • Opleidingscheques ?
  • Unizo korting ?

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht

Deze opleiding in beeld

Video