Duur en eerstvolgende startdatum
  • 10 sessies
  • 17/10/2017
Locatie
  • Mechelen
  • Leuven
  • Antwerpen
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

  • Unizo korting
Catering voorzien

Over de cursus

Google Analytics is vandaag het populairste meet- en analyse instrument van websitebezoekers en MarCom professionals. Maar al te vaak merk je dat het blijft bij meten. Het totaal aantal bezoekers en met wat geluk zijn er ook doelen ingesteld. Maar dat is het dan vaak zowat. Terwijl het spreekwoord is 'meten is weten' en Google Analytics zoveel meer kan.

Je moet de cijfers dus niet alleen op de juiste manier vergaren, maar je moet ze ook op de juiste manier interpreteren en rapporteren. In deze Google Analytics training brengen we alles in een heel begrijpbare taal en gaan we zelf aan de slag.

Alle aspecten kom aan bod. Setup en structuur van je account, standaard rapporten, conversies en tags, rapporteren aan het management. Maar we zijn ook mee met de actualiteit en vertellen je alles over universal analytics en tag manager. En vooral we leren je ook hoe je Google Analytics kan inzetten voor je marketing (SEO en bv. AdWords).

En vaak hangt conversie ook samen met usability en dus A/B testing, ook daar gaan we dieper op in. Met praktijkoefeningen en concrete tips en trucs.

Praktisch

Deze opleiding kan ook op maat ingericht worden voor je bedrijf en in je bedrijf. Jullie docent is Frederik Delfosse, Google Analytics specialist en ervaren coach.

Dit is een certified training, de laatste les is voorzien om online het examen af te leggen onder begeleiding. Je kan de cursus echter ook volgen zonder het certificatie examen af te leggen. We laten je de keuze.

In deze Google Analytics training is catering inbegrepen. Drankpauzes (avond en dag) en broodjeslunch (alleen dag). Je kan op onze pc's werken of je eigen, vertrouwde laptop meebrengen. En dat mag zowel een PC als een Mac zijn.

Programma

Volgende aspecten van Google Analytics komen uitgebreid aan bod:

  • Introductie tot Google Analytics en setup/structuur van een account;
  • Google Analytics interface en basisrapporten;
  • Conversies & Tags;
  • Rapporteren aan het Management;
  • Google Tag Manager en Universal Analytics;
  • Google Analytics en SEO;
  • Google Analytics en marketing;
  • A/B testing en afsluiting;
  • Tips, trucs en oefeningen.

Het uitgebreide programma, met de inhoud per les, kan je downloaden (pdf).

Voor wie?

Doelgroep

  • Voor KMO’s of zelfstandigen die een website hebben en via Google Analytics de resultaten van die website willen opvolgen.
  • Voor MarCom professionals in grotere bedrijven die willen ontdekken hoe ze Google Analytics kunnen gebruiken om te rapporteren aan het management.
  • Voor nieuwkomers die nog nooit met Google Analytics hebben gewerkt, maar wel willen starten.
  • Voor wie al een tijdje een website met Google Analytics beheert, maar de werking wil optimaliseren.

Een eigen website met Google Analytics resultaten is aangeraden. Want we gaan veel oefenen en dan kan je meteen de theorie in praktijk omzetten op je eigen website. Je hoeft echter geen statistiek te kennen om deze opleiding te volgen. En technische kennis van HTML/CSS is ook niet nodig. Denk je dat dit meteen te moeilijk is? Dan kies je beter voor onze basisopleiding webstatistieken met Google Analytics.

Artikel

Haal het onderste uit de Google-kan

Locatie & startdata

Mechelen

Bijna volzet

17/10/2017

Inschrijven kan tot 10/10/2017

Deze opleiding wordt gegeven op Mac of PC

Datum Uur
di 17/10/2017 09:30 - 12:30 13:30 - 16:30
di 24/10/2017 09:30 - 12:30 13:30 - 16:30
di 07/11/2017 09:30 - 12:30 13:30 - 16:30
di 14/11/2017 09:30 - 12:30 13:30 - 16:30
di 21/11/2017 09:30 - 12:30 13:30 - 16:30

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

Leuven

15/01/2018

Inschrijven kan tot 08/01/2018

Deze opleiding wordt gegeven op Mac of PC

Datum Uur
ma 15/01/2018 09:30 - 12:30 13:30 - 16:30
ma 22/01/2018 09:30 - 12:30 13:30 - 16:30
ma 29/01/2018 09:30 - 12:30 13:30 - 16:30
ma 05/02/2018 09:30 - 12:30 13:30 - 16:30
ma 19/02/2018 09:30 - 12:30 13:30 - 16:30

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

Antwerpen

01/02/2018

Inschrijven kan tot 25/01/2018

Deze opleiding wordt gegeven op Mac of PC

Datum Uur
do 01/02/2018 09:30 - 12:30 13:30 - 16:30
do 08/02/2018 09:30 - 12:30 13:30 - 16:30
do 22/02/2018 09:30 - 12:30 13:30 - 16:30
do 01/03/2018 09:30 - 12:30 13:30 - 16:30
do 08/03/2018 09:30 - 12:30 13:30 - 16:30

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

Docenten

Frederik Delfosse
Web, mobile en sociale media
Digitale marketing

Prijs

Excl Incl
Inschrijvingsgeld voor deze opleiding €800.00 €968.00

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques
  • Unizo korting

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO* KO**
€560.00 €480.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

  • Antwerpen
  • Mechelen
€677.60 €560.00
  • Mechelen
  • Antwerpen
€290.40 €240.00
  • Antwerpen
€650.00 €537.19

Facebookmarketing

/2 sessies

  • Antwerpen
  • Leuven
€272.25 €225.00
€272.25 €225.00