mailchimp

5 redenen om MailChimp te gebruiken

E-mailmarketing is een onmisbare tool voor élk bedrijf, groot of klein. Een eenvoudig en gratis programma als MailChimp is het ideale middel om je klanten vlot te informeren over de laatste nieuwtjes en producten van jouw zaak.

MailChimp is een online programma waarmee je snel en eenvoudig aantrekkelijke nieuwsbrieven kan maken, op maat van wat jij nodig hebt. Een nieuw product in voorraad of een speciale promotie die je in de kijker wil zetten? In een paar stappen heb je een leuke mail klaar, die gegarandeerd klanten naar je zaak lokt! Maar waarom nu net MailChimp in plaats van al die andere programma’s?

Reden 1: het is gratis!

Zo, dat is al meteen een heel struikelblok uit de weg. Als het je niets kost, heb je niets te verliezen, toch? Met het gratis pakket van MailChimp krijg je een database tot 2000 adressen en kan je tot 12000 mails per maand versturen! Geen addertjes onder het gras, aflopende proefversies of creditcardgegevens; gewoon aanmelden en starten. Als je toch nood hebt aan een grotere abonneelijst kan je nog altijd overstappen naar een betaald model met meer opties, maar voor starters of bedrijven die nog nooit een nieuwsbrief hebben verstuurd, is dit het beste startpunt. 

Reden 2: toegankelijk voor iedereen.

MailChimp is bewust opgebouwd om toegankelijk te zijn voor iedereen. De gebruiksvriendelijke interface zorgt ervoor dat je heel snel mee bent met de basisprincipes. Kies een sjabloon, vul je eigen afbeeldingen en tekst in en je bent in principe klaar om te verzenden. Uitgebreide computerkennis is dus absoluut niet nodig, met wat knip- en plakwerk kom je al een heel eind. Die laagdrempeligheid zorgt er ook voor dat je nooit teveel tijd spendeert aan het maken van je e-mails.

Reden 3: je verkoop krijgt een boost.

MailChimp werkt feilloos samen met de populairste webshop-applicaties als WooCommerce, Magento of Shopify. Gebruik de automatische tools (of stel alles zelf in) om je bezoekers te segmenteren en mails te sturen op basis van hun koopgedrag en interesses. Bovendien is het ook een handig hulpmiddel om nieuwe klanten aan te trekken. MailChimp is namelijk perfect geïntegreerd in Drupal, WordPress, Google en social media, wat een gigantisch potentieel aan nieuwe klanten oplevert.

Reden 4: het maakt je werk lichter

Hoewel je alles kan instellen naar je eigen wensen, kan MailChimp heel wat werk uit je handen nemen door automatische functies. Promoties, ‘back in stock’-meldingen, follow-up van bestellingen of persoonlijke aanbevelingen? Het is zo geregeld en je plukt er gegarandeerd de vruchten van. Door de slimme functies hoef je je zelfs niet bezig te houden met alle klanten in de juiste groepen op te delen, want ook dat kan MailChimp voor jou doen!

Reden 5: wij leren je er alles over!

Helemaal overtuigd om mee op de kar te springen? Bij ons ben je welkom voor de opleidingen rond MailChimp waarin zelfstandig webprofessional Bart Van Deuren je alles tot in de puntjes uitlegt!

Naar de opleidingen
 

Syntra Blog

Blijf op de hoogte van nieuws en events bij Syntra AB

Naar alle artikels
Artikel

Digitale opleidingen winnen fors aan populariteit

Met de start van het nieuwe opleidingsjaar bij Syntra AB, vallen er weer enkele interessante trends te noteren. De opleidingen informatica zitten duidelijk in de lift, en dat geldt zowel voor creatieve als technische opleidingen.

Artikel

7 grote programmeertalen voor je uitgelicht

Programmeren is een vaardigheid die steeds belangrijker wordt en waarmee je gegarandeerd een job vindt. Wil je webapps, mobiele apps of klassieke desktop apps leren bouwen? In ons uitgebreid aanbod vind je zeker wat je nodig hebt om je op weg te zetten. Wij laten je nu alvast kennis maken met de belangrijkste programmeertalen en hun toepassingen.

Artikel

3 tips voor het kiezen van de juiste programmeertaal

Als je wil coderen kan het vaak moeilijk zijn om door de bomen het bos nog te zien. Welke programmeertaal gebruik je voor welke doeleinden? Wij geven je alvast enkele tips om te helpen kiezen.

Artikel

Co-working ken je al, maar co-learning vast nog niet

Het concept van co-learning is eigenlijk heel eenvoudig. We zetten maximaal 12 cursisten samen onder begeleiding van 2 coaches/vakexperten. Vooraf sturen die 12 cursisten vragen door en die vragen gaan wij behandelen. In groep, individueel of in kleinere groepjes.