mailchimp

5 redenen om MailChimp te gebruiken

E-mailmarketing is een onmisbare tool voor élk bedrijf, groot of klein. Een eenvoudig en gratis programma als MailChimp is het ideale middel om je klanten vlot te informeren over de laatste nieuwtjes en producten van jouw zaak.

MailChimp is een online programma waarmee je snel en eenvoudig aantrekkelijke nieuwsbrieven kan maken, op maat van wat jij nodig hebt. Een nieuw product in voorraad of een speciale promotie die je in de kijker wil zetten? In een paar stappen heb je een leuke mail klaar, die gegarandeerd klanten naar je zaak lokt! Maar waarom nu net MailChimp in plaats van al die andere programma’s?

Reden 1: het is gratis!

Zo, dat is al meteen een heel struikelblok uit de weg. Als het je niets kost, heb je niets te verliezen, toch? Met het gratis pakket van MailChimp krijg je een database tot 2000 adressen en kan je tot 12000 mails per maand versturen! Geen addertjes onder het gras, aflopende proefversies of creditcardgegevens; gewoon aanmelden en starten. Als je toch nood hebt aan een grotere abonneelijst kan je nog altijd overstappen naar een betaald model met meer opties, maar voor starters of bedrijven die nog nooit een nieuwsbrief hebben verstuurd, is dit het beste startpunt. 

Reden 2: toegankelijk voor iedereen.

MailChimp is bewust opgebouwd om toegankelijk te zijn voor iedereen. De gebruiksvriendelijke interface zorgt ervoor dat je heel snel mee bent met de basisprincipes. Kies een sjabloon, vul je eigen afbeeldingen en tekst in en je bent in principe klaar om te verzenden. Uitgebreide computerkennis is dus absoluut niet nodig, met wat knip- en plakwerk kom je al een heel eind. Die laagdrempeligheid zorgt er ook voor dat je nooit teveel tijd spendeert aan het maken van je e-mails.

Reden 3: je verkoop krijgt een boost.

MailChimp werkt feilloos samen met de populairste webshop-applicaties als WooCommerce, Magento of Shopify. Gebruik de automatische tools (of stel alles zelf in) om je bezoekers te segmenteren en mails te sturen op basis van hun koopgedrag en interesses. Bovendien is het ook een handig hulpmiddel om nieuwe klanten aan te trekken. MailChimp is namelijk perfect geïntegreerd in Drupal, WordPress, Google en social media, wat een gigantisch potentieel aan nieuwe klanten oplevert.

Reden 4: het maakt je werk lichter

Hoewel je alles kan instellen naar je eigen wensen, kan MailChimp heel wat werk uit je handen nemen door automatische functies. Promoties, ‘back in stock’-meldingen, follow-up van bestellingen of persoonlijke aanbevelingen? Het is zo geregeld en je plukt er gegarandeerd de vruchten van. Door de slimme functies hoef je je zelfs niet bezig te houden met alle klanten in de juiste groepen op te delen, want ook dat kan MailChimp voor jou doen!

Reden 5: wij leren je er alles over!

Helemaal overtuigd om mee op de kar te springen? Goed zo, want bij Syntra AB start op 21 februari in campus Mechelen en 12 maart in campus Antwerpen een opleiding waarbij zelfstandig webprofessional Bart Van Deuren je alles tot in de puntjes uitlegt!

Naar de opleiding
 

Syntra Blog

Blijf op de hoogte van nieuws en events bij Syntra AB

Naar alle artikels
Artikel

Leer games maken in Unity bij Syntra AB

2017 was het eerste jaar waarin de game-industrie door de magische grens van de 100 biljoen dollar ging. Voor 2018 verwacht men een groei van 13.3% tegenover 2017 naar een totaal van 137.9 biljoen dollar. 

Artikel

Welk Adobe programma heb jij nodig?

Bij Syntra AB kan je terecht voor een hoop praktijkgerichte Adobe-opleidingen. Heb je interesse in videobewerking? Of wil je misschien liever aan de slag als grafisch vormgever? We geven hieronder alvast een overzichtje van de verschillende programma’s uit de Creative Cloud, zodat jij makkelijk kan zien wat je nodig hebt.
 

Artikel

5 tips om de conversie van je website te verhogen

Het conversiepercentage van een website (het aantal bezoeken dat uitmondt in een actie) is zowat de graadmeter voor het succes van een site. Een positieve evolutie van het conversiepercentage zorgt direct voor meer resultaat, zonder dat daarvoor meer bezoekers moeten worden gevonden. Er zijn heel wat manieren om de conversie van je site te beïnvloeden. Docent Lieven Van De Velde somt er hier 5 op.

27augustus

Event

Kom naar het infomoment

Tijdens het infomoment van maandag 27 augustus kan je van 18u tot 21u met je vragen terecht bij onze medewerkers. Bovendien kan je meteen inschrijven. Van harte welkom!
 

Bekijk zeker ook onze online-infoweek