copywriting opleiding

Copywriting opleiding: stimuleer je schrijfvaardigheden

Weinig is zo efficiënt in marketing als goede copy. In onze interactieve copywriting opleiding word je begeleid door ervaren schrijfcoaches met tips, tricks en schrijfopdrachten. Al doende leer je betere (online) copy te maken voor de verschillende media.

Op zoek naar een interactieve copywriting opleiding om straffe copy te schrijven waarmee je je doelgroep raakt? De docenten zijn ervaren copywriters die jou ondersteunen met een massa tips & tricks én oefeningen om het betere schrijfwerk aan te leren.
Voortaan schrijf jij ook teksten die worden gelezen en aanzetten tot actie.

Copywriting opleiding: basis

De basiscursus bestaat uit drie modules. De cursus Klare taal en het verhaal focust op duidelijke, hapbare teksten. Maak het je lezer gemakkelijk met heerlijk heldere copy. In De klassiekers krijg je tips om wervend te schrijven en teksten op te bouwen voor folders, mailings en persberichten. Last but not least, leer je in All things web and digital online content te schrijven: SEO geoptimaliseerde content, scanbare teksten, teksten voor social media en Google Ads… komen hier aan bod.

Storytelling

Ga voor Storytelling want een goed verhaal blijft hangen en raakt de lezer in het hart.
“Mensen vergeten wat je hebt gezegd, mensen vergeten wat je hebt gedaan, maar ze vergeten nooit hoe ze zich door jou hebben gevoeld”. Ook goede long copy wint aan belang. Consumenten zijn benieuwd naar het verhaal achter het product. Benieuwd hoe je jouw product of dienst kan koppelen aan authentieke verhalen? Deze cursus biedt je tal van goede voorbeelden, tips en handvaten om verhalen te vinden die je doelen in de praktijk versterken.


Storytelling: interactieve workshop van 6u (2 sessies)

Creatief schrijven: laat de auteur in je los

De driedaagse cursus Creatief schrijven richt zich naar iedereen die een boek wil schrijven en een duwtje in de rug kan gebruiken. Een boek schrijven is 10% talent en 90% arbeid. Je leert je creativiteit aan te wakkeren met oefeningen hierop. De verschillende stappen van het schrijfproces komen aan bod: een verhaalllijn bedenken, het schrijven zelf, het juiste perspectief, structuur aanbrengen, eindredactie.

Schrijven voor het web

Online copywriting laat zich anders lezen. Online teksten moeten bondiger, snediger en meer to-the-point zijn om binnen de kortere aandachtsspanne van de lezer te vallen. Jouw boodschap komt terecht in een gigantisch aanbod van online content. Goede webcopy is vindbaar door zoekmachines, valt op tussen de rest en lokt reacties uit bij je lezer.

Leer van ervaren copywriters

  • Lies Cattersel, docent Copywriting opleiding en freelance copywriter/zaakvoerder van www.adastra-storytelling.be
    Blogt, schrijft, interviewt, doceert … met veel liefde voor heldere taal.
  • Karina Jacobus, docent Storytelling en zelfstandig marketingconsultant/zaakvoerder van makeyouthrive.be.
    Was actief bij Roularta, ze weet alles (of toch heel veel) over magazines en verhalen die de lezer warm maken.
  • Marc De Neve, docent Creatief schrijven. Redacteur en vertaler met een brede ervaring in de geschreven pers, toneel en tv.
    Ontwikkelde door de jaren heen een scherp oog voor goede teksten.
  • Sofie Willems, docent Schrijven voor het web en freelance copywriter/schrijfdocent.
    Combineert een vlotte pen met expertise in digitale marketing.

“Ik heb veel geleerd in de cursussen, de docenten beheersen hun vak zeer goed en putten uit veel praktijkervaring. Syntra is voor mij ook interessant als netwerkomgeving, je ontmoet er andere starters en kmo’s die mogelijks nood hebben aan copy voor hun on- of online communicatie.” Alain Dierckx - copywriter

Zes schrijftips

Met copy valt of staat je boodschap. Hierbij 6 basic tips om (nog) betere teksten te schrijven:

  1. Val op met je titel.
    De ideale lengte van de titel hangt af van het medium dat je gebruikt.
  2. Communiceer niet over de eigenschappen maar over de voordelen van je product of dienst.
    Stel je in de plaats van de lezer en speel in op zijn vraag of behoefte.
  3. Varieer je ritme.
    Wissel korte en langere zinnen met elkaar af.
  4. Schrijf actief met teksten die doen doen.
    Vermijd passiefconstructies en schrijf waar het op staat. Duidelijk en direct.
  5. Straffe inhoud komt tot zijn recht in een dito stijl.
    Layout, typografie, kleuren, beelden e.a. visuele elementen zuigen de aandacht naar jouw tekst (of net niet :().

Ondervind je moeilijkheden om deze tips in de praktijk om te zetten? In onze interactieve copywriting opleiding leer je al doende onder begeleiding van onze schrijfcoaches.

Syntra Blog

Blijf op de hoogte van nieuws en events bij Syntra AB

Naar alle artikels
teamwork
Artikel

Verbindende communicatie

Verbindende communicatie zorgt voor een betere sfeer en hogere motivatie op de werkvloer, met betere resultaten tot gevolg.

Artikel

Beleggen is voor iedereen

Beleggen is voor iedereen en je hebt er echt geen fortuin voor nodig. Docent Tinne Cools verklapt haar beste beleggingsadvies.

life coach cornelle sterk
Artikel

Life coach worden met Cornelle Sterk

In de opleiding life coach leert docent Cornelle Sterk je met open blik en op ludieke wijze alle aspecten van life coaching. Door goed te luisteren en gerichte vragen te stellen, laat ze mensen tot de juiste inzichten komen.

Artikel

De kracht van stage bij voltijdse dagopleidingen in IT

In onze voltijdse dagopleidingen rond programmeren en netwerk- en systeembeheer, doe je een uitgebreide stage. Ontdek hier alle voordelen van onze aanpak.