copywriting opleiding

Copywriting opleiding: stimuleer je schrijfvaardigheden

Weinig is zo efficiënt in marketing als goede copy. In onze interactieve copywriting opleiding word je begeleid door ervaren schrijfcoaches met tips, tricks en schrijfopdrachten. Al doende leer je betere (online) copy te maken voor de verschillende media.

Op zoek naar een interactieve copywriting opleiding om straffe copy te schrijven waarmee je je doelgroep raakt? De docenten zijn ervaren copywriters die jou ondersteunen met een massa tips & tricks én oefeningen om het betere schrijfwerk aan te leren.
Voortaan schrijf jij ook teksten die worden gelezen en aanzetten tot actie.

Copywriting opleiding: basis

De basiscursus bestaat uit drie modules. De cursus Klare taal en het verhaal focust op duidelijke, hapbare teksten. Maak het je lezer gemakkelijk met heerlijk heldere copy. In De klassiekers krijg je tips om wervend te schrijven en teksten op te bouwen voor folders, mailings en persberichten. Last but not least, leer je in All things web and digital online content te schrijven: SEO geoptimaliseerde content, scanbare teksten, teksten voor social media en Google Ads… komen hier aan bod.

Storytelling

Ga voor Storytelling want een goed verhaal blijft hangen en raakt de lezer in het hart.
“Mensen vergeten wat je hebt gezegd, mensen vergeten wat je hebt gedaan, maar ze vergeten nooit hoe ze zich door jou hebben gevoeld”. Ook goede long copy wint aan belang. Consumenten zijn benieuwd naar het verhaal achter het product. Benieuwd hoe je jouw product of dienst kan koppelen aan authentieke verhalen? Deze cursus biedt je tal van goede voorbeelden, tips en handvaten om verhalen te vinden die je doelen in de praktijk versterken.


Storytelling: interactieve workshop van 6u (2 sessies)

Creatief schrijven: laat de auteur in je los

De driedaagse cursus Creatief schrijven richt zich naar iedereen die een boek wil schrijven en een duwtje in de rug kan gebruiken. Een boek schrijven is 10% talent en 90% arbeid. Je leert je creativiteit aan te wakkeren met oefeningen hierop. De verschillende stappen van het schrijfproces komen aan bod: een verhaalllijn bedenken, het schrijven zelf, het juiste perspectief, structuur aanbrengen, eindredactie.

Schrijven voor het web

Online copywriting laat zich anders lezen. Online teksten moeten bondiger, snediger en meer to-the-point zijn om binnen de kortere aandachtsspanne van de lezer te vallen. Jouw boodschap komt terecht in een gigantisch aanbod van online content. Goede webcopy is vindbaar door zoekmachines, valt op tussen de rest en lokt reacties uit bij je lezer.

Leer van ervaren copywriters

  • Lies Cattersel, docent Copywriting opleiding en freelance copywriter/zaakvoerder van www.adastra-storytelling.be
    Blogt, schrijft, interviewt, doceert … met veel liefde voor heldere taal.
  • Karina Jacobus, docent Storytelling en zelfstandig marketingconsultant/zaakvoerder van makeyouthrive.be.
    Was actief bij Roularta, ze weet alles (of toch heel veel) over magazines en verhalen die de lezer warm maken.
  • Marc De Neve, docent Creatief schrijven. Redacteur en vertaler met een brede ervaring in de geschreven pers, toneel en tv.
    Ontwikkelde door de jaren heen een scherp oog voor goede teksten.
  • Sofie Willems, docent Schrijven voor het web en freelance copywriter/schrijfdocent.
    Combineert een vlotte pen met expertise in digitale marketing.

“Ik heb veel geleerd in de cursussen, de docenten beheersen hun vak zeer goed en putten uit veel praktijkervaring. Syntra is voor mij ook interessant als netwerkomgeving, je ontmoet er andere starters en kmo’s die mogelijks nood hebben aan copy voor hun on- of online communicatie.” Alain Dierckx - copywriter

Zes schrijftips

Met copy valt of staat je boodschap. Hierbij 6 basic tips om (nog) betere teksten te schrijven:

  1. Val op met je titel.
    De ideale lengte van de titel hangt af van het medium dat je gebruikt.
  2. Communiceer niet over de eigenschappen maar over de voordelen van je product of dienst.
    Stel je in de plaats van de lezer en speel in op zijn vraag of behoefte.
  3. Varieer je ritme.
    Wissel korte en langere zinnen met elkaar af.
  4. Schrijf actief met teksten die doen doen.
    Vermijd passiefconstructies en schrijf waar het op staat. Duidelijk en direct.
  5. Straffe inhoud komt tot zijn recht in een dito stijl.
    Layout, typografie, kleuren, beelden e.a. visuele elementen zuigen de aandacht naar jouw tekst (of net niet :().

Ondervind je moeilijkheden om deze tips in de praktijk om te zetten? In onze interactieve copywriting opleiding leer je al doende onder begeleiding van onze schrijfcoaches.

Syntra Blog

Blijf op de hoogte van nieuws en events bij Syntra AB

Naar alle artikels
beroepskosten zelfstandige
Artikel

Beroepskosten zelfstandige: welke zijn fiscaal aftrekbaar?

Beroepskosten voor zelfstandigen zijn legitiem en essentieel om de hoge belastingsdruk in ons land enigszins te verminderen. Als zelfstandige betaal je immers belasting op je winst, niet op de beroepskosten die je maakt om winst te realiseren. Wij checkten met Peter Maginelle, docent en financieel expert enkele 'indianenverhalen' rond beroepskosten.

Artikel

Ontmoet je docent: Steven Meel

Steven Meel gaat in zijn marketing- en salesopleidingen voor een praktijkgerichte aanpak en geeft zijn jarenlange ervaring in de reclame- en mediasector met veel passie door als consultant.

Sandra Deboes, HR consulent
Artikel

HR Officer - stoomcursus voor een efficiënt personeelsbeleid

Een performant HR-beleid is belangrijker dan ooit. Werknemers hechten veel belang aan een gezonde werkomgeving met kansen om zich te ontplooien. Sandra Deboes, docent van de opleiding HR-Officer en Employer branding, helpt KMO’s om hun personeelsbeleid efficiënter te maken. Zij ziet volgende trends in haar HR-consulting.

Artikel

Meer inschrijvingen en meer afstandsleren in coronajaar bij Syntra AB

Wat is het effect van een pandemie op de inschrijvingen voor opleidingen?
De start van het cursusjaar 2020-2021 werd met argusogen gevolgd door directie, medewerkers en stakeholders. Na de opstartmaand september kunnen we – met een zucht van opluchting – stellen dat de terugval tijdens de eerste coronagolf dit voorjaar is gecounterd met een stevige relance.