Betere zoekresultaten in Google

Google Ads en Analytics: onmisbaar voor jouw zaak

Als je Google Ads en Analytics goed aanpakt, schieten je kansen op succes de hoogte in. Voor beide tools hebben wij een topdocent. 

Frederik Delfosse was ooit marketing- en salesverantwoordelijke bij Microcomputing. Bij Saey Home & Garden verhoogde hij als Online Media Officer de digitale zichtbaarheid van de verschillende merken. Vandaag is Frederik zelfstandig digital marketingconsultant en biedt hij ondersteuning aan reclame-, web- en communicatiebureaus.

“Ik heb de luxe om mij steeds weer te verdiepen in de nieuwe tools en mogelijkheden van online adverteren. Dankzij mijn lerarenopleiding kan ik die kennis op een didactische manier overbrengen.”
 

Profiel en landingspagina

Voor je online zichtbaarheid is het vooral belangrijk om te starten met een goede basis. Frederik: ”Heel wat Google Ads en Analytics profielen worden verkeerd of standaard ingesteld, waardoor je al snel 20 tot 30% meer betaalt voor je advertenties.

Ik zie ook vaak dat er goede advertenties worden geschreven, maar dat landingspagina’s niet geoptimaliseerd zijn. In de cursus leer je hoe je jouw campagnes correct opzet en gegarandeerd beter converteert in functie van je doelstellingen.”
 

Met een verkeerd ingesteld profiel betaal je al snel 20 tot 30% meer voor je advertenties.

Google Analytics Expert

“Google Analytics gaat om veel meer dan de cijfers. Hoe interpreteer je ze en wat zet je in een rapport? Hoe sturen ze je keuzes voor de volgende internetcommunicatie? We bekijken de setup en de structuur van je account, standaardrapporten, conversie, tags en je verslag voor het management.

Ik zorg dat je mee bent met de actualiteit, vertel je alles over Universal Analytics en Tag Manager, maar ik leer je vooral om Google Analytics in te zetten voor je marketing. En omdat conversie vaak samenhangt met usability en dus A/B-testen, gaan we daarop in met praktijkoefeningen en concrete tips.”

Google Ads Expert

“In deze cursus ontrafelen we de mysteries van Google Ads. Je ontdekt hoe je er het succes van je website en je bedrijf mee verhoogt. Wat zijn de do’s en don’ts? Je gaat adverteren in zowel het zoek- en het displaynetwerk, en de conversies meten. En wat is nu precies remarketing, hoe pak je dat aan? We bekijken ook de rapportering, want resultaten meten en je campagnes ‘finetunen’, dat is de weg naar succes.” 

Om het maximum uit deze opleiding te halen heb je bij voorkeur al een Google Ads-account en het is aangewezen dat je kan oefenen op je eigen account en website.
 

Een cursist verontschuldigde zich voor de laatste les. Hij had al te veel aanvragen binnengekregen.

Cursisten boeken direct succes

“Een cursist had er drie jaar over gedaan om de stap te zetten naar online adverteren. Hij haalde na de training en met een startersvoucher van 75 € al een e-verkoop binnen van 1.250 € in de eerste maand! Een andere cursist mailde me onlangs om zich te verontschuldigen voor de laatste les. Hij had al te veel aanvragen binnengekregen!” (lacht)
 

 

Naar de opleiding GOOGLE ADS EXPERT 

Naar de opleiding GOOGLE ANALYTICS EXPERT

 

Syntra Blog

Blijf op de hoogte van nieuws en events bij Syntra AB

Naar alle artikels
Artikel

Digitale opleidingen winnen fors aan populariteit

Met de start van het nieuwe opleidingsjaar bij Syntra AB, vallen er weer enkele interessante trends te noteren. De opleidingen informatica zitten duidelijk in de lift, en dat geldt zowel voor creatieve als technische opleidingen.

Artikel

7 grote programmeertalen voor je uitgelicht

Programmeren is een vaardigheid die steeds belangrijker wordt en waarmee je gegarandeerd een job vindt. Wil je webapps, mobiele apps of klassieke desktop apps leren bouwen? In ons uitgebreid aanbod vind je zeker wat je nodig hebt om je op weg te zetten. Wij laten je nu alvast kennis maken met de belangrijkste programmeertalen en hun toepassingen.

Artikel

3 tips voor het kiezen van de juiste programmeertaal

Als je wil coderen kan het vaak moeilijk zijn om door de bomen het bos nog te zien. Welke programmeertaal gebruik je voor welke doeleinden? Wij geven je alvast enkele tips om te helpen kiezen.

Artikel

Co-working ken je al, maar co-learning vast nog niet

Het concept van co-learning is eigenlijk heel eenvoudig. We zetten maximaal 12 cursisten samen onder begeleiding van 2 coaches/vakexperten. Vooraf sturen die 12 cursisten vragen door en die vragen gaan wij behandelen. In groep, individueel of in kleinere groepjes.