Betere zoekresultaten in Google

Haal het onderste uit de Google-kan

Google Analytics is het populairste meet- en analyse-instrument van websitebezoekers en marketingprofessionals. En als je Google AdWords slim aanpakt, schieten je kansen op succes de hoogte in. Voor beide tools hebben wij een topdocent die je er maximaal gebruik van leert maken. Zullen we? 

Frederik Delfosse was ooit marketing- en salesverantwoordelijke bij Microcomputing. Bij Saey Home & Garden verhoogde hij als Online Media Officer de digitale zichtbaarheid van de verschillende merken. Vandaag is Frederik zelfstandig digital marketingconsultant en biedt hij ondersteuning aan reclame-, web- en communicatiebureaus.

“Ik heb de luxe om mij steeds weer te verdiepen in de nieuwe tools en mogelijkheden van online adverteren. Dankzij mijn lerarenopleiding kan ik die kennis op een didactische manier overbrengen.”
 

Profiel en landingspagina

Voor je online zichtbaarheid is het vooral belangrijk om te starten met een goede basis. Frederik: ”Heel wat Google AdWords- en Analytics-profielen worden verkeerd of standaard ingesteld, waardoor je al snel 20 tot 30% meer betaalt voor je advertenties.

Ik zie ook vaak dat er goede advertenties worden geschreven, maar dat landingspagina’s niet geoptimaliseerd zijn. In de cursus leer je hoe je jouw campagnes correct opzet en gegarandeerd beter converteert in functie van je doelstellingen.”
 

Met een verkeerd ingesteld profiel betaal je al snel 20 tot 30% meer voor je advertenties.

Google Analytics Expert

“Google Analytics gaat om veel meer dan de cijfers. Hoe interpreteer je ze en wat zet je in een rapport? Hoe sturen ze je keuzes voor de volgende internetcommunicatie? We bekijken de setup en de structuur van je account, standaardrapporten, conversie, tags en je verslag voor het management.

Ik zorg dat je mee bent met de actualiteit, vertel je alles over Universal Analytics en Tag Manager, maar ik leer je vooral om Google Analytics in te zetten voor je marketing. En omdat conversie vaak samenhangt met usability en dus A/B-testen, gaan we daarop in met praktijkoefeningen en concrete tips.”

Google Adwords Expert

“In deze cursus ontrafelen we de mysteries van Google AdWords. Je ontdekt hoe je er het succes van je website en je bedrijf mee verhoogt. Wat zijn de do’s en don’ts? Je gaat adverteren in zowel het zoek- en het displaynetwerk, en de conversies meten. En wat is nu precies remarketing, hoe pak je dat aan? We bekijken ook de rapportering, want resultaten meten en je campagnes ‘finetunen’, dat is de weg naar succes.” 

Om het maximum uit deze opleiding te halen heb je bij voorkeur al een Google Adwords-account en het is aangewezen dat je kan oefenen op je eigen account en website.
 

Een cursist verontschuldigde zich voor de laatste les. Hij had al te veel aanvragen binnengekregen.

Cursisten boeken direct succes

“Een cursist had er drie jaar over gedaan om de stap te zetten naar online adverteren. Hij haalde na de training en met een startersvoucher van 75 € al een e-verkoop binnen van 1.250 € in de eerste maand! Een andere cursist mailde me onlangs om zich te verontschuldigen voor de laatste les. Hij had al te veel aanvragen binnengekregen!” (lacht)
 

 

Klik hier voor meer info over de opleiding GOOGLE ADWORDS EXPERT en schrijf je vandaag nog in

Klik hier voor meer info over de opleiding GOOGLE ANALYTICS EXPERT en schrijf je vandaag nog in

 

Syntra Blog

Blijf op de hoogte van nieuws en events bij Syntra AB

Naar alle artikels
Artikel

Soft skills voor de IT-professional

Tot voor kort kreeg je jezelf als IT-er nog wel verkocht louter op basis van je expertise. Soft skills leken voor experts in informatietechnologie niet echt een noodzaak. Dat is niet meer zo. Succesvolle IT-professionals zijn sociaalvaardig en kunnen meepraten op het niveau van de klant.

Artikel

Is Xamarin de koning van het cross-platform ontwikkelen?

Er zijn heel wat vragen te beantwoorden als je het hebt over mobiele applicaties. Kiezen we of adviseren we iOS, Android of Windows? Gaan we voor webapps of voor native apps? 

Artikel

Je eigen webshop uitbaten met WooCommerce?

WooCommerce is het e-commerce platform van WordPress. Net als WordPress – intussen het meest populaire programma voor de aanmaak en het beheer van websites, is WooCommerce een veel gebruikte software: bijna 40 % van alle online winkels werken intussen met WooCommerce. 

Artikel

Webdesigner, webontwikkelaar en Drupal

Het web evolueert razendsnel en onze opleidingen evolueren mee. Wij zetten voor jullie al onze lange opleidingen nog eens op een rij.