Betere zoekresultaten in Google

Haal het onderste uit de Google-kan

Google Analytics is het populairste meet- en analyse-instrument van websitebezoekers en marketingprofessionals. En als je Google AdWords slim aanpakt, schieten je kansen op succes de hoogte in. Voor beide tools hebben wij een topdocent die je er maximaal gebruik van leert maken. Zullen we? 

Frederik Delfosse was ooit marketing- en salesverantwoordelijke bij Microcomputing. Bij Saey Home & Garden verhoogde hij als Online Media Officer de digitale zichtbaarheid van de verschillende merken. Vandaag is Frederik zelfstandig digital marketingconsultant en biedt hij ondersteuning aan reclame-, web- en communicatiebureaus.

“Ik heb de luxe om mij steeds weer te verdiepen in de nieuwe tools en mogelijkheden van online adverteren. Dankzij mijn lerarenopleiding kan ik die kennis op een didactische manier overbrengen.”
 

Profiel en landingspagina

Voor je online zichtbaarheid is het vooral belangrijk om te starten met een goede basis. Frederik: ”Heel wat Google AdWords- en Analytics-profielen worden verkeerd of standaard ingesteld, waardoor je al snel 20 tot 30% meer betaalt voor je advertenties.

Ik zie ook vaak dat er goede advertenties worden geschreven, maar dat landingspagina’s niet geoptimaliseerd zijn. In de cursus leer je hoe je jouw campagnes correct opzet en gegarandeerd beter converteert in functie van je doelstellingen.”
 

Met een verkeerd ingesteld profiel betaal je al snel 20 tot 30% meer voor je advertenties.

Google Analytics Expert

“Google Analytics gaat om veel meer dan de cijfers. Hoe interpreteer je ze en wat zet je in een rapport? Hoe sturen ze je keuzes voor de volgende internetcommunicatie? We bekijken de setup en de structuur van je account, standaardrapporten, conversie, tags en je verslag voor het management.

Ik zorg dat je mee bent met de actualiteit, vertel je alles over Universal Analytics en Tag Manager, maar ik leer je vooral om Google Analytics in te zetten voor je marketing. En omdat conversie vaak samenhangt met usability en dus A/B-testen, gaan we daarop in met praktijkoefeningen en concrete tips.”

Google Adwords Expert

“In deze cursus ontrafelen we de mysteries van Google AdWords. Je ontdekt hoe je er het succes van je website en je bedrijf mee verhoogt. Wat zijn de do’s en don’ts? Je gaat adverteren in zowel het zoek- en het displaynetwerk, en de conversies meten. En wat is nu precies remarketing, hoe pak je dat aan? We bekijken ook de rapportering, want resultaten meten en je campagnes ‘finetunen’, dat is de weg naar succes.” 

Om het maximum uit deze opleiding te halen heb je bij voorkeur al een Google Adwords-account en het is aangewezen dat je kan oefenen op je eigen account en website.
 

Een cursist verontschuldigde zich voor de laatste les. Hij had al te veel aanvragen binnengekregen.

Cursisten boeken direct succes

“Een cursist had er drie jaar over gedaan om de stap te zetten naar online adverteren. Hij haalde na de training en met een startersvoucher van 75 € al een e-verkoop binnen van 1.250 € in de eerste maand! Een andere cursist mailde me onlangs om zich te verontschuldigen voor de laatste les. Hij had al te veel aanvragen binnengekregen!” (lacht)
 

 

Klik hier voor meer info over de opleiding GOOGLE ADWORDS EXPERT en schrijf je vandaag nog in

Klik hier voor meer info over de opleiding GOOGLE ANALYTICS EXPERT en schrijf je vandaag nog in

 

Syntra Blog

Blijf op de hoogte van nieuws en events bij Syntra AB

Naar alle artikels
Artikel

Leer games maken in Unity bij Syntra AB

2017 was het eerste jaar waarin de game-industrie door de magische grens van de 100 biljoen dollar ging. Voor 2018 verwacht men een groei van 13.3% tegenover 2017 naar een totaal van 137.9 biljoen dollar. 

Artikel

Welk Adobe programma heb jij nodig?

Bij Syntra AB kan je terecht voor een hoop praktijkgerichte Adobe-opleidingen. Heb je interesse in videobewerking? Of wil je misschien liever aan de slag als grafisch vormgever? We geven hieronder alvast een overzichtje van de verschillende programma’s uit de Creative Cloud, zodat jij makkelijk kan zien wat je nodig hebt.
 

Artikel

5 tips om de conversie van je website te verhogen

Het conversiepercentage van een website (het aantal bezoeken dat uitmondt in een actie) is zowat de graadmeter voor het succes van een site. Een positieve evolutie van het conversiepercentage zorgt direct voor meer resultaat, zonder dat daarvoor meer bezoekers moeten worden gevonden. Er zijn heel wat manieren om de conversie van je site te beïnvloeden. Docent Lieven Van De Velde somt er hier 5 op.

27augustus

Event

Kom naar het infomoment

Tijdens het infomoment van maandag 27 augustus kan je van 18u tot 21u met je vragen terecht bij onze medewerkers. Bovendien kan je meteen inschrijven. Van harte welkom!
 

Bekijk zeker ook onze online-infoweek