Geef richting aan je vastgoedactiviteiten met een goed onderbouwd marketingplan.
8 marketingtips voor vastgoedmakelaars
- Beschrijf de waarden & doelen van jouw immokantoor.
Hoe onderscheid je je van je concurrenten en wat heb je extra te bieden?
- Wie zijn jouw (potentiële) klanten?
Beschrijf je doelgroepen op basis van demografische gegevens, behoeften en mediagebruik. Je kan inzichten verwerven in verkennende gesprekken of via (online) vragenlijsten.
- Welke informatie is interessant voor jouw doelgroepen?
Maak een contentkalender op en deel relevante informatie over verschillende kanalen.
- Zorg dat je online makkelijk vindbaar bent en dat je website geoptimaliseerd is voor mobiel gebruik.
- Zet je panden op grote immosites en zorg voor een doorstroming naar je eigen website.
- Straal expertise en vertrouwen uit. Deel advies en kennis in je netwerk, speel in op de actualiteit, zorg voor consistentie in je merkbeleving.
- Bied extra service aan je klanten bijvoorbeeld met interieuradvies of vastgoedstyling, het maken van aantrekkelijke foto’s of een virtuele presentatie.
- Toon je successen. Stimuleer tevreden klanten om een positieve beoordeling na te laten, het komt je geloofwaardigheid ten goede.
Heb je nood aan ondersteuning om de marketing van je vastgoedkantoor richting te geven? Schrijf je in voor de cursus Vastgoedmarketing van A tot Z - erkende BIV-opleiding voor 3u permanente vorming.