Geef richting aan je vastgoedactiviteiten met een goed onderbouwd marketingplan.
8 marketingtips voor vastgoedmakelaars
- Beschrijf de waarden & doelen van jouw immokantoor.
Hoe onderscheid je je van je concurrenten en wat heb je extra te bieden?
- Wie zijn jouw (potentiële) klanten?
Beschrijf je doelgroepen op basis van demografische gegevens, behoeften en mediagebruik. Je kan inzichten verwerven in verkennende gesprekken of via (online) vragenlijsten.
- Welke informatie is interessant voor jouw doelgroepen?
Maak een contentkalender op en deel relevante informatie over verschillende kanalen.
- Zorg dat je online makkelijk vindbaar bent en dat je website geoptimaliseerd is voor mobiel gebruik.
- Zet je panden op grote immosites en zorg voor een doorstroming naar je eigen website.
- Straal expertise en vertrouwen uit. Deel advies en kennis in je netwerk, speel in op de actualiteit, zorg voor consistentie in je merkbeleving.
- Bied extra service aan je klanten bijvoorbeeld met interieuradvies of vastgoedstyling, het maken van aantrekkelijke foto’s of een virtuele presentatie.
- Toon je successen. Stimuleer tevreden klanten om een positieve beoordeling na te laten, het komt je geloofwaardigheid ten goede.