Het ADX-docentenportaal werd tijdens de vakantie geoptimaliseerd en uitgebreid. Ontdek ook de voordelen van onze centrale aankoopdienst voor jouw bestellingen.

Optimalisaties ADX-docentenportaal

Het ADX-docentenportaal op onze website waar je vroeger reeds de aanwezigheden ingaf werd tijdens de vakantie geoptimaliseerd en uitgebreid. Heel concreet gaat het om de volgende aanpassingen:
 

  • Digitale registratie aanwezigheden
    op die manier kan de dubbele registratie via papieren aanwezigheidslijsten worden afgeschaft. Dit bespaart de campus veel administratie. Meer vertrouwen bij jou als docent dus!
     
  • Digitale registratie klasagenda
    deze vervangt de papieren versie van de klasagenda uit het verleden. De lesonderwerpen van jouw collega’s in dezelfde opleiding zijn voortaan ook zichtbaar.
     
  • Jouw lessenrooster staat online voor de voorbije en komende 6 maanden.

Net zoals vroeger kan je de punten van de examens ingeven via dit portaal, blijft de ‘wie is wie’ raadpleegbaar en kan je meldingen aan de campus registreren via het contactformulier.

In de loop van de maand september wordt dit docentenportaal nog verder uitgebreid voor het digitaal ondertekenen van docentencontracten.

Deze wijzigingen staan uitgebreid beschreven in de handleiding voor docenten.

Nog één tip

Als je niet (meer) kan aanmelden, geef dan je gebruikersnaam / e-mail adres in en klik op ‘wachtwoord vergeten’. Op die manier krijg je een link in je mailbox die opnieuw aanmelden mogelijk maakt.

Mocht je hierbij nog vragen hebben, kan je steeds bij de campusmedewerkers terecht.

Boeken en grondstoffen tijdig aanvragen

Sinds mei 2018 werkt onze boekhouding met een centrale aankoopdienst voor bestellingen van docenten.

Welke voordelen heeft dit? Een betere zicht krijgt over de gemaakte kosten. Meer kortingen krijgen bij leveranciers door het centraliseren van aankopen.

Een nadeel is wel, dat je alles tijdig moet bestellen. Het kan wel eens iets langer duren vooraleer je bestellingen er zijn! Een goede jaarplanning maken in september en de bestelling zo snel mogelijk doorgeven, is dus van groot belang voor de opleiding. Het is voor niemand leuk als boeken of grondstoffen te laat komen.

Voor de cursist verandert er niks, maar voor jou als docent is het belangrijk om bestellingen tijdig door te geven aan de opleidingscoördinatoren, zodat dat de opleiding niet in gevaar komt wegens laattijdige levering van grondstoffen of handboeken.

Hoe werkt het? 

  • Cursusgerelateerde bestellingen van docenten die via opleidingscoördinatoren geplaatst werden in het verleden, worden nu door de opleidingscoördinatoren doorgegeven aan de centrale aankoopdienst.
  • De bestelbons/inkooporders dienen eerst door de budgetverantwoordelijke goedgekeurd te worden vooraleer een definitieve bestelling bij de leverancier geplaatst wordt.
  • Het is dus van groot belang dat bestellingen tijdig gebeuren aangezien de goedkeuringsprocedure en definitieve bestelling enkele dagen in beslag kunnen nemen.
  • Als de bestelling uiteindelijk geplaatst wordt bij de leverancier, vermeldt deze het ordernummer op de factuur. Onze boekhouding heeft zo minder “uitpluiswerk” en kan de leverancier snel betalen.