Start and duration
  • Custom course only, request your quote
Location
  • To be defined
Type of training
  • Further training
Save money on your schooling
  • KMO Wallet
  • Training vouchers

Genereer meer leads en omzet met social media: why follow this course?

De social media jungle is een worsteling als je te diep bent ingezoomd, maar prachtig als je uitzoomt. Gedurende deze opleiding zoomen we uit en selecteren we welke kanalen en technieken waardevol zijn voor jouw onderneming. Creëer je eigen social media sales plan dat werkt voor jou. 

Prospectie is de levenslijn van je organisatie. Nieuwe technieken om te prospecteren en je leads om te zetten naar klanten zijn onontbeerlijk om de klant succesvol te benaderen.

Naast theorie, gaan we ook praktisch aan de slag. Tijdens de dag zul je heel wat inzichten al toegepast hebben. Je krijgt een concreet kader om na de opleiding op verder te bouwen. De lesgever deelt praktijkervaringen die jou zullen inspireren.

Over de docent

Sarah Vandewoude is opgegroeid in een ondernemende familie. Na haar lerarenopleiding studeerde ze sales en marketing om zich daarna verder te specialiseren in social media. Voornamelijk social selling, personal branding en authentieke communicatie zijn haar specialiteiten. Via het begeleiden van sales- en marketing teams maar evengoed het opstellen van een GDPR-proof social media beleid en dit doorheen de hele organisatie te laten leven, maakt van haar een partner die de puzzelstukken met het grote plaatje verbindt.

Het connecteren van mensen en processen maakt dat ze bedrijven ondersteunt bij het opbouwen van een community (intern en extern), het aantrekken van klanten en prospects, het activeren van ambassadeurs, de communicatie tussen o.a. sales- en marketingteams…

Verder is ze een veelgevraagd gastspreker voor netwerk- en business events.

Program

Voormiddag

  • Waar staat social media vandaag? (actuele statistieken)
  • Waar gaat social media naartoe? Een blik op de toekomst;
  • Welke kanalen zet je waarvoor in? En voor wie?
  • Hoe selecteer je de juiste social media kanalen voor jouw zaak?
  • Hoe ga je zo efficiënt mogelijk om met social media? M.a.w. Hoe haal je het maximale resultaat met een minimale tijdsinvestering?
  • Welke technieken en methodes zijn er om sales uit social media te halen?
  • Hoe integreer je social media in de kern van mijn onderneming?
  • Hoe meet je jouw acties?
  • Praktische voorbeelden uit verschillende sectoren

Namiddag

  • Hoe bouw ik een band op met de klant?
  • Opstellen persoonlijk social media sales plan
  • Professionaliseren van de bedrijfskanalen (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Twitter)
  • Vraag & Antwoord
  • Persoonlijk actieplan

For who

Target audience

Deze opleiding is bestemd voor zaakvoerders, medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het social media gebeuren.

Videomarketing

/2 sessies (6u)

New
  • Campus Antwerpen
  • Or on your location
€308.55 €255.00
  • Campus Antwerpen
  • Or on your location
€308.55 €255.00
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Or on your location
€156.09 €129.00

Marketing voor niet-marketeers

/6 sessies (18u)

New
  • Campus Antwerpen
  • Or on your location
€786.50 €650.00

UX Design met Adobe XD

/4 sessies (12u)

  • Campus Antwerpen
  • Or on your location
€506.99 €419.00