Start and duration
Location
  • Campus Antwerpen
  • Campus Mechelen
  • Campus Leuven
Type of training
  • Further training
Save money on your schooling
  • KMO Wallet
  • Training vouchers
Broodjeslunch en drankenpauze voorzien
Drankpauze en broodjeslunch

Automatiseer je marketingstrategieën en verhoog het rendement van je marketinginvesteringen!

Marketing Automation: automatiseer je online marketingstrategie en verhoog je winst: why follow this course?

De digitalisering van de maatschappij heeft ervoor gezorgd dat ook marketing- en communicatiebudgetten door de meeste bedrijven grotendeels ingezet worden op digitale marketing. De klant bevindt zich immers steeds meer online. Net als in de offline maatschappij, heeft elke (potentiële) online klant of lead een specifieke aanpak nodig, naargelang zijn profiel, fase in de customer journey, locatie.... Dit zorgt voor een enorme hoeveelheid data, die onmogelijk efficiënt handmatig en in real-time verwerkt kan worden en omgezet in de juiste strategie. Daarom gebruiken steeds meer ondernemingen Marketing Automation om van koude leads warme customers te maken!

Stroomlijn je online marketingprocessen

Marketing Automation is een technologie waarmee bedrijven hun online marketingprocessen kunnen stroomlijnen, marketingtaken beter kunnen organiseren, marketingstrategieën volledig kunnen automatiseren en hun effectiviteit nauwkeurig kunnen meten, wat leidt tot een hoger rendement op marketinginvesteringen. Een bekend voorbeeld van Marketingautomatisatie is bv. een bezoeker die de pagina "winkelmandje" verlaat zonder een aankoop te doen, daarna automatisch een mail te sturen om hem aan de gekozen producten te herinneren. Denk ook aan bv. een automatische mail met een kortingscode bij een verjaardag, service na verkoop... De lead/klant op het juiste moment automatisch de juiste informatie sturen: daar draait Marketing Automation om. 

Tijdens deze opleiding leer je hoe je de juiste strategische marketingautomatisatiekeuzes maakt voor jouw bedrijf. Je krijgt de technische ins & outs onder de knie en maakt kennis met tools zoals lead scoring, database segmentatie, trechter optimalisatie en smart content. Ook het opzetten van drip campagnes (auto-responders) en analyse van campagnedata komen aan bod. 

Praktisch

Tijdens deze lessen is Rik Peetermans je ervaren trainer. Hij leert je de juiste strategieën aan die je meteen in de praktijk kan toepassen. Rik is een digitale professional bij bureau Dazzle en dus de juiste man op de juiste plaats. Hij geeft met veel plezier zijn kennis en ervaring door aan de cursisten van Syntra Bizz.

Je werkt tijdens de les op je eigen laptop (PC of MAC), vergeet deze dus zeker niet mee te brengen.

Program

  • Marketing automation: definitie & trends
  • Inzicht in de Customer Journey (funnel)
  • Je eigen strategie bepalen
  • Klantwaarde creëren & business case opstellen
  • Lead management en lead nurturing
  • Persona’s en het ‘Ideal customer profile’
  • Profiel verrijking: data verzamelen via magnets & CTA’s
  • Salesfunnel & lead scoring (aan de hand van een lifecycle-campagne)
  • Privacy/GDPR voorwaarden
  • Rapportering en analyse
  • Overzicht van beschikbare platformen/tools  Bij elk onderdeel worden praktische oefeningen uitgewerkt

For who

Target audience

Iedereen die Marketing Automation willen leren implementeren, heten we van harte welkom. Het spreekt voor zich dat de focus tijdens de les uiteraard wel ligt op marketeers/projectmanagers.

 

Acceptance criteria

Er zijn geen specifieke toelatingsvoorwaarden, maar een basiskennis van (digitale) marketing is wel aangeraden.

What after course Marketing Automation: automatiseer je online marketingstrategie en verhoog je winst

Je nog verder verdiepen in Digitale Marketing? Bekijk dan ook eens onze opleidingen Google My Business, Google Ads, MailChimp en Google Data Studio

Locations and start data

Date Hour
vr 29/01/2021 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00
vr 05/02/2021 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00

This info is purely informative and can change. Contact your campus if you have any question.

  • € 544.50
  • 4 sessies (12u)
  • Drankpauze en broodjeslunch
Date Hour
do 04/02/2021 09:30 - 12:30 13:00 - 16:00
do 11/02/2021 09:30 - 12:30 13:00 - 16:00

This info is purely informative and can change. Contact your campus if you have any question.

  • € 544.50
  • Drankpauze en broodjeslunch
Date Hour
do 11/03/2021 09:30 - 12:30 13:30 - 16:30
do 18/03/2021 09:30 - 12:30 13:30 - 16:30

This info is purely informative and can change. Contact your campus if you have any question.

  • € 544.50
  • Drankpauze en broodjeslunch
Date Hour
ma 10/05/2021 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00
ma 17/05/2021 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00

This info is purely informative and can change. Contact your campus if you have any question.

  • € 544.50
  • 4 sessies (12u)
  • Drankpauze en broodjeslunch

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf? Of op jouw locatie?

We bezorgen je graag een offerteWe bezorgen je graag een offerte

Price

Excl Incl
Signup fee for this course €450.00 €544.50

Save on your eduction

  • KMO Wallet
  • Training vouchers

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

KMO Wallet

Licensed service provider
MO* KO**
€360.00 €315.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Campus Mechelen
  • Online
  • Thomas More Kempen
  • Or on your location
€883.30 €730.00
  • Campus Antwerpen
  • Or on your location
€308.55 €255.00
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Or on your location
€156.09 €129.00
  • Campus Mechelen
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Or on your location
€301.29 €249.00
  • Campus Leuven
  • Campus Antwerpen
  • Campus Mechelen
  • Or on your location
€301.29 €249.00