blog

5 redenen om te bloggen

Is het anno 2018 nog interessant om te beginnen bloggen? En wat levert een blog dan mogelijk op? Het antwoord is: JA. Wij geven jou de 5 belangrijkste reden om nu te beginnen met bloggen.

Deel je expertise of passie

Met een blog kan je jezelf profileren als vakexpert. Door over topics te schrijven en deze te kaderen, ontdek je trends, nieuws en innovaties. Het houdt je scherp.
Een blog is ook leuk en waardevol voor jezelf. Je kan er creatief mee omgaan en al doende leer je ook beter schrijven en met welke soort blogartikels je de meeste interactie genereert.

Online gevonden worden

Reisbloggers doen het om hun reiservaringen te delen, ondernemers om hun producten of diensten in de etalage te zetten of om meer websitetraffiek te genereren, influencers doen het voor de kick en zien hun groeiend aantal volgers soms ook gehonoreerd in gesponserde geschenken.
Je blogartikel krijgt bezoekers via de zoekmachine. Je hoeft geen expert te zijn in zoekmachine optimalisatie om bezoekers te krijgen van Google, maar het helpt wel als je de basis kent 
Bekijk ook de opleiding Een website sterk positioneren in Google (2 sessies).

Wie waardevolle content schrijft, scoort makkelijker in de Google-resultaten. Ook als je nu pas begint.

Creëer interactie

Met een blog krijg je nieuwe volgers en vergroot je je netwerk. Bovendien kan je reacties van lezers aan je blog toestaan. Feedback van gebruikers kunnen echt voor een wisselwerking zorgen tussen jou en je doelgroepen. Bovendien worden pagina's die vaak updates krijgen, bijvoorbeeld door comments, extra gewaardeerd door de belangrijkste zoekmachine Google waardoor je hoger in de zoekresultaten verschijnt. 
Last but not least worden sommige online volgers ook "echte contacten" door bijvoorbeeld uitnodigingen persevents en samenwerkingen tussen bedrijven.

Linkbuilding & brandbuilding

In je blog kan je linken plaatsen naar andere delen van jouw site of jouw sociale media. Deze kruisbestuiving werkt goed voor de lezer en voor de zoekrobots. De kans is ook groot dat lezers van je blog een linkje naar een bericht van jou plaatsen op hun site. Andere relevante linken van andere sites naar jouw site, is een belangrijke parameter in de ranking van zoekrobots. 
Bloggen is ook personal branding. Storytelling is een techniek om jezelf, je bedrijf of producten of diensten bekend te maken.
Bekijk ook de opleiding Storytelling (2 sessies).

Leer bij en verbeter

Bloggen is een denkproces. Je denkt na over hoe je je lezer het best kan informeren, overtuigen of enthousiasmeren. Je leert je business goed onder woorden te brengen. Bloggen heeft te maken met communicatie, marketing, zoekmachine optimalisatie, schrijven, techniek en gebruiksvriendelijkheid. Belangrijke (online) competenties die jou in de digitale wereld vandaag, en nog meer van morgen, sterker maken.

 

Syntra Blog

View the latest blog messages from Syntra AB

View all articles
Artikel

5 redenen om MailChimp te gebruiken

E-mailmarketing is een onmisbare tool voor élk bedrijf, groot of klein. Een eenvoudig en gratis programma als MailChimp is het ideale middel om je klanten vlot te informeren over de laatste nieuwtjes en producten van jouw zaak.

Artikel

Ontmoet je docent: Steven Meel

Steven Meel gaat in zijn marketing- en salesopleidingen voor een praktijkgerichte aanpak en geeft zijn jarenlange ervaring in de reclame- en mediasector met veel passie door als consultant.

Sandra Deboes, HR consulent
Artikel

HR Officer - stoomcursus voor een efficiënt personeelsbeleid

Een performant HR-beleid is belangrijker dan ooit. Werknemers hechten veel belang aan een gezonde werkomgeving met kansen om zich te ontplooien. Sandra Deboes, docent van de opleiding HR-Officer en Employer branding, helpt KMO’s om hun personeelsbeleid efficiënter te maken. Zij ziet volgende trends in haar HR-consulting.

Artikel

Meer inschrijvingen en meer afstandsleren in coronajaar bij Syntra AB

Wat is het effect van een pandemie op de inschrijvingen voor opleidingen?
De start van het cursusjaar 2020-2021 werd met argusogen gevolgd door directie, medewerkers en stakeholders. Na de opstartmaand september kunnen we – met een zucht van opluchting – stellen dat de terugval tijdens de eerste coronagolf dit voorjaar is gecounterd met een stevige relance.