Duur en data
  • 10 sessies (30u)
  • Eerstvolgende startdatum: 29/04/2021
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
  • Professionele bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Broodjeslunch en drankenpauze voorzien
Drankpauze en broodjeslunch

Basisopleiding marketing: waarom zou je deze opleiding volgen?

Je bent in een marketingfunctie terecht gekomen en hebt nood aan kennis en jargon om mee te kunnen praten met jouw collega’s, marketingbureau of jouw klanten en leveranciers? Of je wil je opgedane kennis van een poos geleden opfrissen en aftoetsen of je marketing future proof is? Je wil je bedrijfsdoelstellingen bereiken? 

Dan heb je een duidelijke marketingstrategie nodig!

Bovendien moet je klanten binnenhalen en een duurzame relatie met je klanten opbouwen, kortom je business moet “verkopen”. Marketing is de brandstof voor je verkoop en de motor van je onderneming! Vandaag zijn strategische marketingkennis en –skills een absolute must om overeind te blijven in de huidige snel veranderende, dynamische en competitieve markt.

Met deze 5-daagse opleiding krijgt je de essentie van marketingstrategie onder de knie. Je krijgt waardevolle inzichten en tools om je organisatie en de markt te begrijpen, te evalueren en actie te ondernemen.

Over de docent

Ben Toremans startte na zijn studies Communicatie en Marketing, zijn carrière als zelfstandig ondernemer. Bijna 14 jaar lang leidde hij een bedrijf in Marketingcommunicatie & Audiovisuele Producties.
Hierna werkte hij 5 jaar in een Mediabedrijf, voornamelijk in Sales en Productmanagement. Hij stond mee aan de wieg van de digitalisering van het medialandschap. Vervolgens bouwde hij een Internationale carrière uit binnen de distributie van FMCG. Verantwoordelijk voor Marketing in België en Luxemburg in Retail Food/Non-food distributie, 5 jaar lang.
Sinds 2014 is Ben actief binnen het domein van HR, Coaching, Leadership Development & Executive Search (Headhunting) onder andere voor een Internationale Zweedse HR Groep.

Verder doceert hij Communicatie, Marketing, Sales, HR & Business gerelateerde vakken aan de PXL Hogeschool in Hasselt als Lector en aan de Syntra opleidingscentra van Antwerpen & Leuven als Docent & Trainer.

 

Programma

Dag 1

  • Wat is marketing & de analysefase?
  • Via de 4 tot 7 P’s, vandaag de C’s gaan we dieper in op de parameters om de markt te begrijpen;
  • De interne analyse of de focus op de eigen organisatie;
  • Daarna de externe analyse of de analyse van de Markt. Wat is de markt? 
  • We brengen alle strategische partijen die in de markt actief zijn in kaart.

Dag 2

  • De klant centraal;
  • Wie zijn de belangrijkste spelers en invloeden in de markt?
  • Hoe segmenteren we de markt?
  • Hoe definiëren we onze doelgroep?
  • Maak kennis met het STP proces, segmentatie, targetting en positionering.

Dag 3

  • Waardepropositie - Elk bedrijf of organisatie heeft een duidelijk aanbod of waarde-propositie nodig.
  • Hoe versterken we onze marktpositie en wat met de concurrentie? In deze module leer je de waarde vanuit verschillende perspectieven te bekijken. Vanuit de aanbieder, vanuit de klant of de markt.
  • Op die manier leer je een klantgerichte waardepropositie opstellen.

Dag 4

  • Digitale marketing;
  • Wat zijn vandaag de uitdagingen en hoe organiseer je op een digitale manier een connectie met de klant;
  • Grondige basis digitale marketing met oog voor je website, social media, content marketing, kortom hoe word je digitaal gevonden door jouw klanten. 

Dag 5

  • Hoe stel je een Marketingactieplan & communicatieplan op?
  • Hoe plan en communiceer je succesvolle marketingactiviteiten?

Voor wie?

Doelgroep

Ben je nieuw in marketing of werk je nauw samen met het marketingteam van uw organisatie? Dan is deze opleiding zeker en vast iets voor jou. Met deze opleiding bouw je een stevige marketingbasis op. Je wint aan vertrouwen om deel te nemen aan marketingdiscussies. Daarnaast kan je ook jouw professionele relaties met marketingcollega’s verder verdiepen.

Extra info

Marketing evolueert. Vanuit een huidig klantperspectief vragen we ons af, wat de consument van vandaag wil, hoe de consument vandaag communiceert en bereikbaar is. Welke trends zijn vandaag belangrijk om op af te stemmen? Wat is het consumentengedrag van vandaag? Met deze opleiding geven we hier een antwoord op. 

Locatie & lesdata

Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem

Datum Uur
do 29/04/2021 09:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
do 06/05/2021 09:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
do 20/05/2021 09:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
do 27/05/2021 09:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
do 03/06/2021 09:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 978.95
  • 10 sessies (30u)
  • Drankpauze en broodjeslunch

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf? Of op jouw locatie?

We bezorgen je graag een offerteWe bezorgen je graag een offerte

Prijs

Excl Incl
Kostprijs voor deze opleiding €809.05 €978.95

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO* KO**
€647.24 €566.34

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€484.00 €400.00

Geweldloze communicatie

/4 sessies (12u)

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€544.50 €450.00

Doelgericht schrijven

/4 sessies (12u)

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€363.00 €300.00

Creatief schrijven

/6 sessies (18u)

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€484.00 €400.00

Storytelling

/2 sessies (6u)

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€308.55 €255.00