Duur en eerstvolgende startdatum
  • Nog geen startdatum bekend. Klik op "Hou me op de hoogte", wij doen de rest
Locatie
  • Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

  • Unizo korting

Over de cursus

Hoe bepalen we de strategie van onze onderneming? Hoe help je bij het implementeren van de strategie? Hoe evalueer je de financiële haalbaarheid van een investering? Hoe ga je om met budgettaire beperkingen? Wat doe je met het marketingplan? Of hoe stel je een marketingplan op? Gedurende de eerste twee sessies gaan we in op de lange termijn aspecten van de bedrijfsomgeving.

Tijdens de twee volgende of laatste sessies trainen we ook de technieken en vaardigheden die impact hebben op de korte termijn binnen een bedrijf of onderneming. Iedereen moet wel eens onderhandelingen voeren (met klanten, leveranciers, werkgever, werknemers,…). We besteden aandacht aan de tactieken en contra-tactieken van het onderhandelingsproces. Verder gaan we aan de slag met technieken die de (winst)marge vandaag al kan bepalen en beïnvloeden.

Samen bouwen we een heel arsenaal op aan professionele tools die waardevol zijn voor zowel werknemers als ondernemers.

Programma

De eerste twee sessies behandelen we op een hands-on manier: netto toegevoegde waarde, intern rendement, terugverdientijd, profitability index, Economic Rent, Monopoly Rent, KSF, VRIO raamwerk, visie bepaling, segmentering, targeting, positionering en de marketing mix.

Tijdens de laatste twee sessies oefenen we kernelementen uit de tactiek van het onderhandelen (BATNA, ZOPA, Reservation Point, Aspiration Point,...) en gaan we aan de slag met contributierekenen, de graad van operationele hefboom, ABC, TCO en performance management.

Voor wie?

Doelgroep

Voor ondernemers, bedrijfsleiders, adviseurs en medewerkers die de bedrijfsvoering op een hoger niveau willen tillen