Duur en data
- Nog geen startdatum bekend. Klik op "Hou me op de hoogte", wij doen de rest
Locatie
- Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
Bespaar op je opleiding
Conversatiemanagement: hoe reageren op online conversaties: waarom zou je deze opleiding volgen?
Op sociale media staan ‘conversaties’ centraal: men kan hier makkelijk en snel in contact komen met bedrijven of organisaties, en reageren op berichten die zij gepost hebben.
Ben je als bedrijf of organisatie actief op sociale media, dan is het belangrijk dat je klaar bent om op gepaste wijze te reageren op vragen en reacties, maar ook dat je weet hoe je met je berichten interactie uitlokt. De algoritmes die van toepassing zijn op sociale media geven namelijk meer visibiliteit aan bedrijven/organisaties die de conversatie aangaan met hun fans & volgers.
Tijdens deze opleiding van drie uur krijg je heel wat praktische tips en inspiratie waarna je zelf aan de slag gaat als Conversation Manager: je reageert op enkele fijne en minder fijne berichten, waarna je zelf een bericht opstelt met het oog op het uitlokken van een conversatie.
Over de docent
Donna Leroy is Digital Lead bij het social media agency So Buzzy. Hiernaast is ze verantwoordelijk voor het bewaken van de kwaliteit en het begeleiden en coachen van collega's. Ervaring in marketing, communicatie en sociale media deed ze op bij Eneco België en BNP Paribas Fortis. Donna is eveneens gastlector aan de UCLL voor het vak Sociale Media Marketing.
Programma
- Wat is conversatie management?
- De evolutie van conversatie management
- Conversatie management: richtlijnen
- Van conversaties naar ambassadeurs
- Mission possible: inspiratie
- Aan de slag
- Praktijkcases
Voor wie?
Doelgroep
Social media marketeers, social media managers, digitale marketeers, KMO zaakvoerders.