Customer experience manager
In de opleiding customer experience manager stomen we je klaar tot een sales professional met expertise in klantenbeleving.
Customer experience manager: waarom zou je deze opleiding volgen?
Als Customer experience manager ben je verantwoordelijk voor het creëren en implementeren van een uitstekende klantbeleving bij jouw bedrijf. Dit betekent dat je de verwachtingen van klanten begrijpt en daarop inspeelt om hun ervaring met jouw bedrijf te verbeteren.
Om een effectieve Customer experience manager te worden, moet je over een breed scala aan vaardigheden en kennis beschikken. In de opleiding Customer experience manager spijker je deze competenties bij met:
- Inzicht in de klant: wie zijn jouw klanten? Wat zijn hun behoeften en hoe gedragen ze zich? Welke touchpoints hebben ze met jouw bedrijf en hoe kan je hun ervaring op elk punt verbeteren?
- Communicatie: je leert effectief te communiceren met klanten, collega's en leidinggevenden. Dit omvat zowel mondelinge als schriftelijke communicatie, en het vermogen om te luisteren en feedback te geven.
- Analyse: je leert om gegevens te analyseren, om trends te identificeren en potentiële problemen op te sporen. Dit omvat het gebruik van tools zoals enquêtes, klantenfeedback en het verzamelen van data over klantgedrag.
- Projectmanagement: je bent in staat om projecten te beheren en ervoor te zorgen dat ze binnen de gestelde tijd en budget worden voltooid. Dit omvat het opstellen van plannen, het toewijzen van middelen en het monitoren van voortgang.
- Strategisch denken: je begrijpt de bredere doelen en visie van jouw bedrijf en kan ze vertalen naar specifieke klantgerichte acties. Dit omvat het opstellen van plannen en beleid voor een betere klantbeleving.
Bovendien is het belangrijk om voortdurend op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en best practices op het gebied van klantbeleving.
Customer experience manager is een door VDAB erkend knelpuntberoep. Wat resulteert in een grote vraag op de arbeidsmarkt.
Programma
De nieuwe consument
- Koopmotieven, koopbehoefte en koopgedrag
- Strategie
- De online/digitale consument
- Waardecreatie en -perceptie
- Tools
Introductie tot de Customer experience manager
- Beroepsoriëntatie
- Dominante marketingstrategieën en nieuwe trends en technologieën
Presentatietechnieken & pitchen
- Structuur van een presentatie
- Inhoud, storytelling, storyboard
- Analyse van de doelgroep
- Pitchen
Raamwerk customer experience management
- Buyer persona
- Life journey
- Customer journey
- Dataverzameling
- Verkooptechnieken
- Conversie optimalisatie
- Change management strategieën
Meten van de customer experience
- Metingen
- BCG matrix
- Evaluaties
- Digital business
- Verbeterloop
Bedrijfs- en Beursbezoeken
Eindproef
Combineer deze opleiding met 'Start je eigen zaak' en maak van je getuigschrift een diploma
Goesting om vroeg of laat jouw diensten als Customer experience manager zelfstandig aan te bieden? Of wil je jouw ondernemingszin als toekomstig werknemer stimuleren? Wij geven jou een duwtje in de rug! Maak je keuze uit één van onze formules Start je eigen zaak.
✔ haalbaarheidsstudie van je eigen project
✔ begeleiding door een ervaren ondernemerscoach
✔ officieel erkend diploma door de Vlaamse Gemeenschap (bij combi vakopleiding + ‘Start je eigen zaak’)
✔ verschillende formules op jouw maat
✔ geniet van de transitiepremie van de Vlaamse Gemeenschap
Voor wie
Doelgroep
- Iedereen die gebeten is door sales & marketing, zich wil specialiseren in klantenbeleving en carrière wil maken in de sector.
- Deze cursus mag je volgen als je minstens 18 jaar bent of als je voldaan hebt aan de leerplicht.
Toelatingsvoorwaarden
- Je hebt als cursist maximum 5 jaar geleden een relevante opleiding bij Syntra succesvol afgerond.
- OF je combineert het traject Customer Experience Manager met een ander relevante opleiding bij Syntra
- OF je behaalde een bachelor of master in de afgelopen 5 jaar.
- OF je hebt minstens 3 jaar relevante ervaring op een marketing- of salesafdeling.
- Het bewijsstuk (certificiaat, diploma, getuigschrift,...) van één of meerdere van deze zaken dien je te bezorgen via deze link.
Extra info
- Het succesvol afronden van deze dagopleiding leidt tot een getuigschrift 'Customer Experience Manager'.
- Combineer je dit met traject Start je eigen zaak, dan ontvang je een diploma.
- Eventuele handboeken zijn niet in de prijs inbegrepen.
- In onze opleidingen bieden we online cursusmateriaal aan. Dit is een bewuste ecologische keuze. Liever een uitgeprinte cursus? Je kan beroep doen op de printservice en thuisbezorging door partner Universitas. Deze service is niet inbegrepen in het inschrijvingsgeld.
- Deze opleiding loopt deels online. Indien de inhoud van les zich er toe leent en de kwaliteit blijft (minstens) gegarandeerd, bestaat de kans dat enkele lessen online gegeven worden. De lessen die je dan van thuis uit volgt, lopen ofwel via een virtual classroom ofwel via zelfstudie van online lesinhoud. Zorg dat je een computer met geluid, webcam en internetverbinding ter beschikking hebt. Liefst een desktop of laptop. Een tablet wordt afgeraden.
Wat na de opleiding Customer experience manager
Customer experience manager is een door VDAB erkend knelpuntberoep. Wat resulteert in een grote vraag op de arbeidsmarkt.
Verschillende formules
Van 1 tot 3 jaar, les ’s avonds, overdag of online, vrijstellingen op basis van voorkennis en ondersteuning voor (startende) ondernemers.
Meer infoPraktijkgericht
Hands-on met focus op praktijk, direct toepasbaar, les van vakexperten uit het bedrijfsleven, eigen praktijkateliers, eindproeven & stages.
Meer infoErkend door Vlaamse overheid
Getuigschrift of diploma, Vlaams opleidingsverlof, opleidingscheques, betaald, educatief verlof en gratis opleidingen voor werkzoekenden i.s.m. VDAB.
Meer info