Duur en data
  • Nog geen startdatum bekend. Klik op "Hou me op de hoogte", wij doen de rest
Locatie
  • Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
  • Professionele bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Digitaal prospecteren en verkopen: waarom zou je deze opleiding volgen?

Sales zal nooit meer hetzelfde zijn. Mogelijke klanten laten niet zomaar iedereen toe in het bedrijf of op kantoor. Als verkoper ga je jezelf dan ook moeten aanpassen aan de huidige omstandigheden. 

Maar hoe pak je dit nu aan? Hoe ga je online prospecteren of verkopen? Wat is de juiste manier van aanpak? Wat zijn de commerciële en technische valkuilen?

Een online kennismaking is tegenwoordig bijna de regel. In deze interactieve training leer je jezelf als verkoper hiervoor wapenen. Je leert hoe je een online kennismaking moet voorbereiden en de verschillen met een "live" aanpak. 

Je leert ook welke online tools er beschikbaar zijn en wat de voor -en nadelen hiervan zijn. De stap van online naar offline zetten komt uiteraard ook aan bod.

Op het einde van deze training krijg je ook een persoonlijke actieplan mee naar huis om de opgedane kennis te kunnen omzetten in de praktijk!

Kortom, deze opleiding is essentieel om jezelf als verkoper extra competenties aan te meten in deze huidige tijd. 

Over de docent

Steven Meel is gepokt en gemazeld door verkoop, marketing, advertising en communicatie. Hij heeft een mooie carrière opgebouwd in verkoop van online en offline media (MTM; Mediahuis en Rossel). Steven heeft ook ervaring in retail (Carrefour) en advertising (Publicis Group). Als Sales Director bij Metro combineerde hij zijn sales ervaring met people management.
Momenteel is hij managing partner bij communicatiebureau KLEIN. in Mechelen.  

 

Programma

1. Leads genereren – prospectie funnel – succes ratio

Hoe kunnen digitale tools je helpen bij het verlagen van de drempel om een online verkoopgesprek vast te leggen?

  • Sneller prospects segmenteren via plug-ins voor bijvoorbeeld LinkedIn – demo Dux Soup
  • Boek een meeting: oplossing via Calendly

2. Voorbereiding van je (digitale) afspraak

  • Wat zijn de beperkingen en hoe los je dit op?
  • Welke extra nieuwe mogelijkheden zijn er om dit kennismakingsgesprek efficiënt te laten verlopen?

3. Welk platform beantwoordt best aan de mogelijkheden van het verkoopgesprek. 

  • Valkuil MS Teams: Wat doe je als je gesprekspartner geen Microsoft account heeft?
  • Alternatieven?

4. Hoe reageer je op technische problemen?

5. Social Selling

  • Hoe kunnen social media je helpen bij je prospectie en verkoop?
  • Wat kan je zelf doen om je social media in te zetten in het verkoopproces?
  • Waarvoor je gebruik je de bedrijfspagina en waarvoor je eigen account?

6. Opvolging

  • De prospect vertoont interesse. Wat is de volgende stap in het verkoopproces?
  • Fysieke vergadering of nog eens via Teams? Hoe zet je de stap van online naar offline?
  • Kan je een bestelbon laten ondertekenen via Teams?

7. Persoonlijk actieplan opmaken op maat van de deelnemers, sector,…

Voor wie?

Doelgroep

Verkopers, sales managers en iedereen die met sales bezig is.

Basisopleiding sales

/10 sessies (30u)

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€968.00 €800.00

Geef nooit korting!

/2 sessies (6u)

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€308.55 €255.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€308.55 €255.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€181.50 €150.00

Cold calling

/2 sessies (6u)

Nieuw
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€308.55 €255.00