E-marketing: werk een digitaal marketingplan uit op één dag
E-marketing: werk een digitaal marketingplan uit op één dag: waarom zou je deze opleiding volgen?
Online marketing kan enorm veel tijd en middelen opslorpen. Vandaar dat het zo belangrijk is om de online communicatie planmatig en doordacht aan te pakken.
Tijdens deze opleiding maak je tijdens de opleiding een online marketingplan. Daarin staat omschreven welke kanalen je met welke middelen zal inzetten om jouw doelgroep te bereiken, te engageren en te laten terugkomen.
De opleiding is heel praktisch en zowel toegankelijk voor professionals met al heel wat kennis over de online kanalen. Maar ook voor communicatieverantwoordelijken die hun kennis over online marketing willen uitbreiden.
Onderwerpen die zeker aan bod komen tijdens de opleiding:
-Segmenteren en definiëren van je online B2C en B2B doelgroep.
-Uitbouwen van strategie voor online communicatie.
-Doelstellingen en KPI’s bepalen voor de online communicatie.
-Beschikbare tijd en budgetten definiëren voor de online marketingmix.
-Overzicht van de online communicatiekanalen en hun kenmerken (sociale media, SEO, adverteren in de zoekrobots, Google display, e-mail marketing,...).
-Bepalen welke kanalen meest geschikt zijn om jouw doelgroep te bereiken.
-Rol van sterke inhoud op de website en sociale media.
-Voorbeelden van sterke online campagne.
-Opvolgen van communicatie en campagne doelstellingen.
-Uitwerken van een online marketingplan.
Over de trainer
Ellen Laureys is online marketeer bij digital marketing agency Kingsberry en is de juiste vrouw voor deze training!Programma
-Segmenteren en definiëren van je online B2C en B2B doelgroep.
-Uitbouwen van strategie voor online communicatie.
-Doelstellingen en KPI’s bepalen voor de online communicatie.
-Beschikbare tijd en budgetten definiëren voor de online marketingmix.
-Overzicht van de online communicatiekanalen en hun kenmerken (sociale media, SEO, adverteren in de zoekrobots, Google display, e-mail marketing,...).
-Bepalen welke kanalen meest geschikt zijn om jouw doelgroep te bereiken.
-Rol van sterke inhoud op de website en sociale media.
-Voorbeelden van sterke online campagne.
-Opvolgen van communicatie en campagne doelstellingen.
-Uitwerken van een online marketingplan.
Voor wie
Doelgroep
Ondernemers en communicatie verantwoordelijken binnen KMO’s en NGO’s op zoek naar ondersteuning bij het strategisch uitwerken van de online communicatie.Kort & krachtig
Snelle en efficiënte cursussen, vanaf 1 sessie (3u) tot enkele weken, les overdag, ’s avonds of online, catering bij meerdere sessies.
Meer infoPraktijkgericht
Hands-on met focus op praktijk, direct toepasbaar, les van vakexperten uit het bedrijfsleven, eigen praktijkateliers & externe locaties bij partners in Vlaanderen.
Meer infoErkend door Vlaamse overheid
KMO-portefeuille, premies sectorfondsen, attest van lesvolging, attestering / certificering bij verplichte bijscholingen.
Meer info












