Terug naar OpleidingenOpleidingen
Nieuw

Facility management - Opmaak van Service Level Agreements en Key Performance Indicators

Hoe stellen we een basis SLA op? Hoe gaan we deze meten? Hoe maken we een balanced scorecard op? Gaan we boetes toepassen? Hoe gaan we deze toepassen? Opmaken van KPI’s per leverancier en globaal. We dienen te evalueren welke KPI’s zwaarder wegen dan andere.

Facility management - Opmaak van Service Level Agreements en Key Performance Indicators: waarom zou je deze opleiding volgen?

Meer en meer is facility mangement een essentieel onderdeel geworden van de bedrijfsvoering en neemt het een strategische positie in. De moderne facility manager maakt deel uit van de strategische en operationele bedrijfsvoering. Bedrijven zullen meer en meer diensten outsourcen en zich enkel bezig houden met hun core-business. Het is de rol van het facility team om alle medewerkers en bezoekers te ontvangen in een gebouw dat beantwoord aan alle eisen van de moderne en hedendaagse eisen teneinde dat iedereen zich hier in een optimale werkomgeving thuis voelt. Hierdoor kan men eveneens streven naar meer efficiëntie en kostenbesparend werken.

Opmaak van Service Level Agreements (SLA) en Key Performance Indicators (KPI) 

Naargelang het over middelen contracten of over kwaliteits contracten gaat dienen de SLA’s overeenkomstig deze criteria opgesteld te worden. De SLA’s moeten onderhandeld worden en dienen in het lastenboek van de respectievelijke leveranciers beschreven te worden.
Hoe stellen we een basis SLA op? Hoe gaan we deze meten? Hoe maken we een balanced scorecard op? Gaan we boetes toepassen? Hoe gaan we deze toepassen? Opmaken van KPI’s per leverancier en globaal. We dienen te evalueren welke KPI’s zwaarder wegen dan andere (m.a.w. waar ligt het zwaartepunt van het contract naargelang de corebusiness van het bedrijf?)

Bekijk ook de andere opleidingen over facility management:

Programma

  • Dag 1:
    • Inleiding tot SLA's en KPI's:
      • Definitie van Service Level Agreements (SLA's) en Key Performance Indicators (KPI's).
      • Het belang van SLA's en KPI's in contractmanagement.
      • Overzicht van verschillende typen SLA's en KPI's.
    • Soorten Contracten en SLA's:
      • Middelencontracten versus kwaliteitsgedreven contracten: impact op SLA's.
      • Het belang van afgestemde SLA's op de contractsoort.
      • Onderhandelingsstrategieën voor het opstellen van SLA's.
    • Opstellen van Basis SLA's:
      • Identificeren van meetbare doelen en prestatie-indicatoren.
      • Structuur en inhoud van een effectieve SLA.
      • Methoden voor het vaststellen van haalbare servicelevels.
    • Meting en Monitoring van SLA's:
      • Definiëren van meetmethoden en frequentie.
      • Gebruik van technologieën en tools voor monitoring.
      • Rol van rapportage en feedbackmechanismen.
  • Dag 2:
    • Balanced Scorecard (BSC) voor SLA's en KPI's:
      • Het concept van de Balanced Scorecard.
      • Het vertalen van bedrijfsdoelstellingen naar SLA's en KPI's.
      • Integratie van financiële en niet-financiële prestatie-indicatoren.
    • Boetes en Sancties:
      • Overwegingen bij het toepassen van boetes.
      • Alternatieve methoden voor het stimuleren van naleving.
      • Juridische en contractuele aspecten van boetes.
    • Prioritering van KPI's:
      • Evaluatie van de relevantie en impact van verschillende KPI's.
      • Methoden voor het bepalen van het zwaartepunt van het contract.
      • Afstemming van KPI's op de corebusiness van het bedrijf.
    • Oefening: Opmaak van SLA's en KPI's:
      • Deelnemers werken in groepen aan het opstellen van relevante SLA's en KPI's voor verschillende contractscenario's.
      • Presentatie en discussie van de uitkomsten, waarbij inzichten worden gedeeld en beste praktijken worden besproken.

     

Voor wie

Doelgroep

De doelgroep voor deze opleiding zijn professionals die werkzaam zijn in het vakgebied van facility management, of zij die van plan zijn om in dit vakgebied te gaan werken.

  • (toekomstige) Facility Managers: Personen die verantwoordelijk zijn voor het beheer en de organisatie van facilitaire diensten binnen een organisatie.
  • (toekomstige) Facility Coördinatoren: Professionals die assisteren bij het beheer van facilitaire processen en taken.
  • Projectmanagers: Personen die betrokken zijn bij de planning en uitvoering van transitieprojecten, met name gericht op het outsourcen van facilitaire diensten.
  • Operationele Managers: Personen die verantwoordelijk zijn voor de dagelijkse operationele activiteiten binnen een organisatie, met inbegrip van facilitaire taken.
  • Professionals in aanverwante gebieden: Dit kunnen zijn HR-managers, IT-managers, of financiële managers die betrokken zijn bij de besluitvorming rondom outsourcen en faciliteitenbeheer.

Prijs

ExclIncl
Kostprijs voor deze opleiding€595.00€719.95

Bespaar op je opleiding

  • Empty
  • Empty

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

Locatie & lesdata

in samenwerking met

Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem. Bekijk op kaart

DatumUur
do 03/10/202408:30 - 12:30 / 13:00 - 17:00
do 10/10/202408:30 - 12:30 / 13:00 - 17:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 595,00
  • 4 sessies (totaal 16u)
  • Drankpauze en broodjeslunch

Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem. Bekijk op kaart

DatumUur
do 28/11/202408:30 - 12:30 / 13:00 - 17:00
do 05/12/202408:30 - 12:30 / 13:00 - 17:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 595,00
  • 4 sessies (totaal 16u)
  • Drankpauze en broodjeslunch

Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem. Bekijk op kaart

DatumUur
do 06/02/202508:30 - 12:30 / 13:00 - 17:00
do 13/02/202508:30 - 12:30 / 13:00 - 17:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 595,00
  • 4 sessies (totaal 16u)
  • Drankpauze en broodjeslunch

Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem. Bekijk op kaart

DatumUur
di 20/05/202508:30 - 12:30 / 13:00 - 17:00
di 27/05/202508:30 - 12:30 / 13:00 - 17:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 595,00
  • 4 sessies (totaal 16u)
  • Drankpauze en broodjeslunch

Incompany training op maat van je bedrijf?

We bezorgen je graag een offerteOfferte

Kort & krachtig

Snelle en efficiënte cursussen, vanaf 1 sessie (3u) tot enkele weken, les overdag, ’s avonds of online, catering bij meerdere sessies.

Meer info

Praktijkgericht

Hands-on met focus op praktijk, direct toepasbaar, les van vakexperten uit het bedrijfsleven, eigen praktijkateliers & externe locaties bij partners in Vlaanderen.

Meer info

Erkend door Vlaamse overheid

KMO-portefeuille, premies sectorfondsen, attest van lesvolging, attestering / certificering bij verplichte bijscholingen.

Meer info

Ook interessant voor jou

Bekijk alle opleidingen

Basisopleiding industriële hydraulica

/8 sessies (totaal 24u)

Deze basisopleiding industriële hydraulica zal je voorzien van de nodige kennis en vaardigheden om deze complexe systemen te begrijpen, te beheren en problemen efficiënt te kunnen detecteren en snel te kunnen oplossen.

  • Campus Mechelen
  • Of op jouw locatie
incl € 907,50
excl € 750,00

Basisopleiding industriële pneumatica

/8 sessies (totaal 24u)

Elektropneumatica is een tak van de techniek die zich richt op de integratie van elektrische en pneumatische systemen om geautomatiseerde processen te creëren. Het is een essentiële discipline in vele industriële sectoren, zoals de productie, automatisering en machinebouw.

  • Campus Mechelen
  • Of op jouw locatie
incl € 907,50
excl € 750,00

Basisopleiding Total Productive Maintenance (TPM)

/4 sessies (totaal 12u)

Total Productive Maintenance (TPM) is een krachtige methodologie die organisaties helpt om hun onderhoudsprocessen te optimaliseren en de totale operationele effectiviteit te verbeteren.

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
incl € 719,95
excl € 595,00