Duur en data
  • 12 sessies (36u)
  • Eerstvolgende startdatum: 19/03/2021
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
  • Professionele bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Een drankenpauze is voorzien
Drankpauze

Facility management: strategie en praktijk: waarom zou je deze opleiding volgen?

  • Wist je dat facilitaire kosten de op 1 na grootste kost zijn voor een bedrijf? 
  • Wist je dat een besparing van 2% in je facilitaire kosten de bedrijfsmarge kan doen stijgen met 25%?
  • Wist je dat FM een cruciale factor speelt in klanten- en werknemerstevredenheid?

Het identificeren van besparingen en procesoptimalisaties, het onderbouwen ervan in een haalbaarheidsstudies (business cases) en het managen van projecten om deze voorstellen te implementeren in de praktijk zijn in tijden van financiële onzekerheid en economische instabiliteit meer dan ooit noodzakelijk. 

Aangezien facilitaire diensten in de meeste bedrijven de grootste kost uitmaken na de personeelskost is een professioneel facilitair beheer van cruciaal belang voor het voortbestaan van elke organisatie.

Volg deze praktijkgerichte opleiding rond facility management en kom alles te weten over hoe professioneel facilitair beheer significant kan bijdragen aan bedrijfsdoelstellingen zoals het aantrekken en behouden van talent; het structureel besparen van kosten zonder kwaliteitsverlies; of het verhogen van algemene klantentevredenheid. 

Deze opleiding is uniek omdat ze concepten en strategische modellen koppelt aan concrete voorbeelden uit de praktijk. De opleiding geeft een inzicht in alle aspecten die binnen modern facility management aan bod komen, gaande van het bouwen van een haalbaarheidsstudie tot het beheren van budgetten, het opzetten van verbeteringstrajecten en het identificeren van kostenbesparende maatregelen. 

Praktisch

De lessen zijn een mooie mix van theorie en praktijk. De laatste dag wordt er een bedrijfsbezoek ingepland met daaraan gekoppeld een praktijkoefening. Zo kan je de opgedane kennis meteen omzetten in de praktijk!

Over de docenten

Hederik Tijs

Master in Applied Economics (TEW, UA) , Master in Marketing Management (Vlerick), Master in Real Estate (AMS), Postgraduaat in Strategisch Facility Management (Erasmushogeschool Brussel), houder certificaat Professioneel Inkoper (VIB)

  • Huidige job: Procurement / Supply Chain Director bij CBRE GWS verantwoordelijk voor het aankoopbeleid inzake facilitaire diensten voor internationale klanten
  • Vorige jobs: Management Consultant bij Accenture (Brussel), Procurement Manager en Facility Manager bij BASF Antwerpen, Sr Manager Strategy & Operations bij PwC en COO bij Recupel
  • Lesgever Facility Management bij Syntra AB sinds 2016.
  • Lid van de RvB van VIB (Vereniging voor Inkoop en Bedrijfslogistiek) en lid van de RvB van Pascion (CPO netwerk in België)

Mattias Foubert

  • Bachelor in Facility Management (Odissee, Gent), Postgraduaat Energiecoördinator (Odissee, Aalst), BREEAM International Assessor, Certificaat NEN 2767 Conditiemeeting gebouwen, VSR Kwaliteitscontroleur, 
  • Huidige job: Head of Workplace Solution bij AREMIS België, verantwoordelijk voor operationele opvolging van een team van interieur architecten, consultants  en project managers (20 personen), ondersteuning sales team in commerciële groei. 
  • Lid van management team AREMIS België. 
  • Vorige job: Head of Workplace Solutions bij Spacewell, Senior Consultant in Facility Management & Workplace solutions. 
  • Lesgever Facility Management bij Syntra AB sinds 2016
  • Gastdocent opleiding Gebouwbeheerder PXL Hogeschool Hasselt (sinds 2018)

Programma

  • Sessie 1 - Kennismaking & introductie tot Facility management
  • Sessie 2 - Organisatie van Facilitaire diensten
  • Sessie 3 - FM soft skills (MS Excel & MS PowerPoint)
  • Sessie 4 - Financieel Beheer & Budgettering
  • Sessie 5 - Project & Change Management
  • Sessie 6 - Werkplekstrategie en kantoor van de toekomst 
  • Sessie 7 - Ethiek & Duurzaamheid 
  • Sessie 8 - Introductie tot Hard Services 
  • Sessie 9 - Introductie tot Soft Services 
  • Sessie 10 - Business case building & LEAN management
  • Sessie 11 - Contractmanagement & Inkoop
  • Sessie 12 - Bedrijfsbezoek en oefening omzetten van theorie naar de praktijk

Voor wie?

Doelgroep

Bestemd voor FM, HR, Procurement en Finance profielen die een gedegen basisopleiding genoten. Profielen met een brede kijk op facility management en die ambitie hebben om op termijn door te groeien naar een managementpositie.

Niet bestemd voor mensen die enkel op zoek zijn naar specialistische kennis m.b.t. soft of hard services. 

Locatie & lesdata

Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem

Datum Uur
vr 19/03/2021 09:00 - 12:00
vr 26/03/2021 09:00 - 12:00
vr 02/04/2021 09:00 - 12:00
vr 23/04/2021 09:00 - 12:00
vr 30/04/2021 09:00 - 12:00
vr 07/05/2021 09:00 - 12:00
vr 21/05/2021 09:00 - 12:00
vr 28/05/2021 09:00 - 12:00
vr 04/06/2021 09:00 - 12:00
vr 11/06/2021 09:00 - 12:00
vr 18/06/2021 09:00 - 12:00
vr 25/06/2021 09:00 - 12:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 1118.95
  • 12 sessies (36u)
  • Drankpauze

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf? Of op jouw locatie?

We bezorgen je graag een offerteWe bezorgen je graag een offerte

Prijs

Excl Incl
Kostprijs voor deze opleiding €924.75 €1118.95

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO* KO**
€739.80 €647.33

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

  • Campus Antwerpen
  • Campus Mechelen
  • Thomas More Kempen
  • Of op jouw locatie
€713.90 €590.00

Management assistant

/12 sessies (36u)

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€998.25 €825.00

Agile: Scrum Master

/6 sessies (18u)

Nieuw
  • Campus Mechelen
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€998.25 €825.00

Project scope schrijven

/2 sessies (6u)

Nieuw
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€308.55 €255.00

AutoCAD

/8 sessies (24u)

  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Campus Mechelen
  • Thomas More Kempen
  • Of op jouw locatie
€1099.89 €909.00