Duur en data
  • Nog geen startdatum bekend. Klik op "Hou me op de hoogte", wij doen de rest
Locatie
  • Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Over de cursus

Zet Google Ads verstandig in om je website te laten groeien

Daar is ie dan, je gloednieuwe website. We leunen nu lekker achterover en laat die nieuwe bezoekers maar komen. Toch niet. Hopelijk is je website geoptimaliseerd voor SEO en komen er via Google search heel wat bezoekers naar je site? Maar digitale marketing is niet alleen meer SEO of een nieuwsbrief versturen tegenwoordig.

Digitale marketing is een mix van vele kanalen. En Google Ads is een belangrijk kanaal in die marketingmix. Deze opleiding ontrafelt de mysteries van Google Ads en leert hoe Ads kan bijdragen aan het succes van je website en je bedrijf.

We beginnen met het opzetten van je account. Voorzie hiervoor een kredietkaart en een klein budget van 50 €. Heb je al een Ads account met een opgeladen budget, dan is dit uiteraard niet nodig.

Zoeknetwerk vs display netwerk in Google Ads

Dan gaan we leren adverteren op het zoeknetwerk. Als we adverteren, dan willen we ook conversies leren meten. En er is niet alleen het zoeknetwerk, je kan ook adverteren in het display netwerk. Wat zijn daar de do’s en don’ts? De hype van het moment is remarketing. Maar wat is dat nu juist en hoe pak je dat aan?

En we eindigen met hoe je kan rapporteren aan het management. Ads stopt namelijk niet bij het opzetten van de campagne. Je moet de resultaten meten en optimaliseren.

Dit alles uiteraard inclusief de nodige oefeningen, tips en trucs.

Praktisch

Jullie docent/coach is Frederik Delfosse, Google Ads specialist en ervaren coach. Oa ook voor het digitaal atelier van Google.

Dit is een certified training, de laatste les is voorzien om online het examen af te leggen onder begeleiding. Je kan de cursus echter ook volgen zonder het certificatie examen af te leggen. We laten je de keuze.

Breng je eigen laptop (mac of pc) mee naar de les.

Drankenpauze is voorzien. Indien de opleiding zowel in de voor- als de namiddag doorgaat, wordt ook een broodjeslunch voorzien. Drankenpauzes en eventuele broodjeslunch zijn in de prijs inbegrepen.

Programma

Volgende aspecten van Google Ads komen uitgebreid aan bod:

  • Google Ads in vogelvlucht en account setup;
  • Hoe zet je jouw Google Ads campagne op in het zoeknetwerk? (Deel 1 en 2)
  • Hoe meet ik Google Ads Conversies?
  • Display netwerk;
  • Remarketing en Dynamic Remarketing;
  • Optimaliseren en rapporteren van de Google Ads campagne.

Het uitgebreide programma, met de inhoud per les, kan je downloaden (pdf).

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is bijzonder interessant voor:

  • Voor KMO’s of zelfstandigen die online willen adverteren met Google Ads en zelf controle willen over de campagnes.
  • Voor MarCom professionals in grotere bedrijven die willen ontdekken of hun SEA-agency wel goed werk levert of zelf campagnes willen opzetten.
  • Voor nieuwkomers die nog nooit met Google Ads hebben gewerkt, maar wel willen starten.
  • Voor wie al een tijdje een Google Ads campagne beheert, maar de werking wil optimaliseren.

Je hebt bij voorkeur al een Google Ads account en kent de basis van Google Analytics. Het is niet strikt noodzakelijk, maar als je het maximum uit de training wil halen, dan is het aangewezen dat je kan oefenen op je eigen account en website.

Artikel

Haal het onderste uit de Google-kan

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€562.65 €465.00
  • Campus Leuven
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00
  • Campus Mechelen
  • Of op jouw locatie
€1270.50 €1050.00

MailChimp

/2 sessies

  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€254.10 €210.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00