Duur en data
Locatie
  • Campus Antwerpen
  • Campus Mechelen
Kenmerken opleiding
Broodjeslunch en drankenpauze voorzien
Drankpauze en broodjeslunch

Basiskennis van Google Ads is eigenlijk onmisbaar als je meer bezoekers of klanten op je site of webshop wilt krijgen

Google Ads - Fundamentals (voor niet-marketeers): waarom zou je deze opleiding volgen?

i.s.m.

Google Ads is één van de meest gebruikte digitale advertentieplatformen ter wereld. Een basiskennis van Google Ads is (naast een performante SEO) onmisbaar als je meer bezoekers of klanten op je site of webshop wilt krijgen. 

Google Ads - het woord zegt het zelf - zijn de advertenties die je als eerste resultaten krijgt als je een zoekopdracht doet in Google. Het platform werkt via een biedingssysteem en is dus betalend (het zijn en blijven natuurlijk advertenties waar Google geld aan verdient). Voldoende budget is echter maar een klein onderdeel van een succesvolle Ads-strategie. De juiste advertentietekst, doelgroep- en regioafbakening, biedstrategie en vooral de correcte keywords (zoekwoorden) maken hét verschil. Je wilt immers enkel betalen voor relevante bezoekers die op je site zullen zorgen voor conversies (aankopen, invullen van een contactformulier,..).

Praktijkgerichte opleiding Google Ads Fundamentals

Tijdens deze opleiding Google Ads Fundamentals doen we op een heldere en praktijkgerichte manier de belangrijkste aspecten uit de doeken. Na afloop weet je hoe het platform in elkaar zit en op welke manieren Google Ads je kan helpen om je onderneming te doen groeien. 

Deze training richt zich op ondernemers, freelancers, website/webshop eigenaars, KMO-medewerkers,... ("beginners", met weinig tot geen voorkennis) die snel inzicht willen krijgen in de belangrijkste functionaliteiten van Google Ads, zonder alle technische mogelijkheden van A tot Z te beheersen (hiervoor is er de opleiding Google Ads Professional, die zich meer op marketeers richt). Ook als je reeds Ads gebruikt en twijfelt of je wel goed bezig bent, zal je stappen vooruit zetten.

De opleiding is praktijkgericht en interactief met oefeningen en concrete tips en tricks. Digitaal Marketeer Sanne Van Broeck is je ervaren coach. Sanne legt de nadruk op interactiviteit en geeft de opleiding op zoals ze die zelf ook graag zou willen krijgen als ze cursist was. 

Programma

i.s.m.

Tijdens deze cursus Google Ads Fundamentals komen o.a. onderstaande aspecten aan bod: 

  • Wat is Google Ads? Wat kan ik er mee doen en wat niet?
  • Hoe werkt Google Ads en wat zijn de voordelen voor mijn onderneming?
  • Hoe creëer en beheer ik een Google Ads-account?
  • Waarom mag ik nooit aan Google Ads beginnen zonder een concreet plan?
  • Hoe kan ik ook met een klein budget relevante online advertising opzetten?
  • Waarom zijn de juiste zoekwoorden belangrijk?
  • Wat zijn de beste tips voor een goede advertentietekst?
  • ...

Voor wie?

i.s.m.

Doelgroep

Deze training richt zich op personen zonder ervaring (of met beperkte ervaring) die de fundamentals van Google Ads snel onder de knie willen krijgen om er in een professionele context mee aan de slag te gaan. Je hebt geen specifieke voorkennis nodig.

 

Extra info

i.s.m.

Bij deze opleiding werken we volgens het BYOD-principe (Bring Your Own Device). Vergeet dus zeker niet je eigen laptop mee te brengen.

Heb je nog geen Google Ads account? Maak er dan op voorhand (gratis) één aan.  (Je hoeft geen budget te voorzien). 

Locatie & lesdata

i.s.m.

Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem

DatumUur
ma 20/11/202309:30 - 12:30 / 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 399.30
  • 2 sessies (totaal 6u)
  • Drankpauze en broodjeslunch

Adres: Oude Baan 2, 2800 Mechelen

DatumUur
vr 23/02/202409:30 - 12:30 / 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 399.30
  • 2 sessies (totaal 6u)
  • Drankpauze en broodjeslunch

Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem

DatumUur
ma 27/05/202409:30 - 12:30 / 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 399.30
  • 2 sessies (totaal 6u)
  • Drankpauze en broodjeslunch

Incompany training op maat van je bedrijf?

We bezorgen je graag een offerteOfferte

Docenten

i.s.m.
Sanne Van Broeck

Sanne is een veelzijdige Online Marketeer bij Digitaal Architect. Ze gelooft sterk dat marketing een ecosysteem is dat in balans moet zijn, en helpt bedrijven graag om dit te bereiken. Daarbij specialiseerde ze zich in Paid Advertising, waaronder Facebook, Google en LinkedIn Ads. Deze kennis geeft ze op een gedreven manier door aan hun cursisten.

Prijs

i.s.m.
ExclIncl
Kostprijs voor deze opleiding€330.00€399.30

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille (thema: Digitalisering)
  • Opleidingscheques

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO*KO**
€264.00€231.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

Ook interessant voor jou

i.s.m.
Bekijk alle opleidingen
  • Campus Leuven
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€363.00€300.00

WordPress websites maken

/6 sessies (totaal 18u)

  • Geel (Thomas More Kempen)
  • Campus Mechelen
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Sint-Niklaas (BC Waasland)
  • Of op jouw locatie
€598.95€495.00

Google Analytics 4 - Professional

/8 sessies (totaal 24u)

  • Campus Antwerpen & online
  • Campus Mechelen & online
  • Of op jouw locatie
€1197.90€990.00

Contentplanning voor social media

/2 sessies (totaal 6u)

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€363.00€300.00

Basisopleiding digitale marketing

/10 sessies (totaal 30u)

  • Campus Leuven
  • Campus Antwerpen
  • Sint-Niklaas (BC Waasland)
  • Campus Mechelen
  • Of op jouw locatie
€1179.75€975.00