Duur en data
- Enkel op maat, vraag je offerte
Locatie
- Online of op de campus
Kenmerken opleiding
Bespaar op je opleiding
Guerrilla-marketing - Bedrijfsopleiding: waarom zou je deze opleiding volgen?
Traditionele reclame laat consumenten koud. Als reclamemaker, marketeer of ondernemer is het dus aan jou om met verrassende, onorthodoxe acties je doelgroep te bereiken zodat zij over jou of jouw product praten.
Wat blijft volgens jou het meeste hangen? Het zoveelste zielloze reclameblok tijdens een televisieprogramma? Of toch eerder een verhaal over een guerrilla-actie dat mensen uit zichzelf doorvertellen en delen met foto's en filmpjes? De wisselwerking tussen social media en je guerrilla-actie is van het grootste belang.
Het handige aan guerilla-marketing is bovendien dat het heel goedkoop kan zijn. In een écht goede en originele campagne investeer je meer energie en creativiteit dan geld. Dit maakt het dan ook zeer aantrekkelijk voor kleinere bedrijven zonder gigantisch marketingbudget.
Klaar om jouw bedrijf op een creatieve en rebelse manier in de kijker te zetten? Dan is deze opleiding niet te missen!
Programma
Wat is Guerilla marketing?
- Theoretische en praktische aspecten van guerrilla-marketing;
- De geschiedenis en ontwikkeling van het begrip.
Aanpak
- Voordelen, vooroordelen en valkuilen van guerrilla-marketing;
- De do’s en don’ts, de how-to en how-to-nots.
Hoe en wanneer?
- Hoe en wanneer kan je guerrilla-marketing op de meest effectieve manier inzetten?
Plaats in de communicatiemix
- Mogelijkheden van guerrilla-marketing als effectieve tool in de marketingcommunicatiemix.
Hoe inspelen op de 4 communicatie trends?
- Wat zijn de cruciale trends?
- Hoe met guerrilla marketing hierop inspelen?
- Sociale media
- De rol van sociale media in relatie tot guerrilla-marketing;
- Hoe kan je met behulp van sociale media de buzz rondom een guerrilla-actie versterken?