ITIL® 4 Foundation (erkende training met certificering)
Word een gecertificeerde ITIL® 4 Professional: ontdek onze erkende opleiding en investeer in je toekomst!
ITIL® 4 Foundation (erkende training met certificering): waarom zou je deze opleiding volgen?
Wat is ITIL® 4?
ITIL® staat voor Information Technology Infrastructure Library en is een gestructureerd referentiekader voor het inrichten van de beheersprocessen binnen een ICT-organisatie. ITIL helpt organisaties m.a.w. om het maximale te halen uit IT en digitale diensten. Het is geen programma of methode, maar wel een reeks van best practices en concepten.
Een gerichte aanpak met ITIL® 4 zorgt ervoor dat je efficiënter en effectiever aan de slag gaat, waardoor de kwaliteit, de productiviteit, de winst en de ROI stijgen en de kosten dalen. Met bovendien een betere klantentevredenheid tot gevolg.
Praktijkgerichte opleiding ITIL® 4 Foundation
In februari 2019 is de nieuwste versie van ITIL® gelanceerd: ITIL® 4. De laatste versie was immers in 2007 geïntroduceerd en in die tijd is er veel veranderd in IT. Zo draait het bijvoorbeeld niet enkel meer om het creëren van waarde voor anderen, maar ook mét anderen.
Flexibel/Agile werken is een must om relevant te blijven, cloud services zijn de norm geworden en systeembeheerders hebben een heel andere rol gekregen. Data is het nieuwe goud. ITIL® 4 sluit aan op deze behoeften. Het is een heel nieuw model en de makers hebben gekozen voor een radicale verandering. De levenscyclus is vervangen door het concept van waardenstromen. Dat betekent echter niet dat ITIL vergeten is wat haar sterk maakte in vorige versies. Er blijft ruimte voor de traditionele processen zoals Incident Management, Problem Management en Configuration Management.
Met de nieuwe ITIL® 4 Foundation ben je in staat om Service Management te begrijpen middels het Service Value System (SVS). Dit SVS biedt een holistisch beeld van wat ITIL® betekent voor de bedrijfswaarde, waarbij ook concepten zoals Lean IT, Agile en DevOps worden geïntegreerd.
Vandaag de dag moeten organisaties flexibel hun value stream kunnen inrichten om op de veranderende omstandigheden in te spelen. De nieuwe ITIL zoek antwoorden door de hand te reiken naar andere best practices (o.a.: Lean, Agile, Devops, Scrum) en die te verbinden met wat ITIL ® 3 altijd sterk maakte: teams, governance en stabiliteit.
Je volgt les bij een Accredited Training Organization van PeopleCert
Syntra Bizz (onderdeel van Syntra AB) is een Accredited Training Organization (ATO) van PeopleCert, de belangrijkste globale speler op het vlak van certificering voor Business- en IT Professionals.
Dit betekent dat de opleiding ITIL® 4 Foundation die je bij ons volgt, voldoet aan de hoogste standaarden van ITIL-owner AXELOS (cursusmateriaal, e-books, trainer, ...).
Het examen en het behaalde certificaat ITIL® 4 Foundation zijn wereldwijd erkend en dus een grote meerwaarde op je CV.
Bart Wynants is je trainer en coach. Hij staat voor een praktijkgerichte aanpak, met veel ruimte voor interactie en vragen. Wat je leert, kan je dus meteen toepassen. Uiteraard is Bart ook erkend door PeopleCert als trainer voor ITIL.
Programma
Introductie tot ITIL 4
- Wat is ITIL en het belang van IT Service Management (ITSM)
- Evolutie van ITIL naar ITIL 4
- Basisconcepten: diensten, waarde, kosten, risico's
Kernbegrippen van Service Management
- Servicewaarde en co-creatie van waarde
- Resultaten, output en impact
- Klanten en gebruikers: rollen en verantwoordelijkheden
ITIL 4 Guiding Principles (7 basisprincipes)
- Focus op waarde
- Begin waar je bent
- Iteratieve voortgang met feedback
- Samenwerken en zichtbaarheid tonen
- Denk en werk holistisch
- Houd het eenvoudig en praktisch
- Optimaliseer en automatiseer
Het ITIL Service Value System (SVS)
- Servicewaardeketen: de vijf kernactiviteiten
- Governance in ITIL
- Continual Improvement (doorlopende verbetering)
Belangrijke ITIL Practices
- Incident Management: Herstellen van onderbrekingen
- Change Enablement: Beheren van wijzigingen
- Service Desk: Het contactpunt voor gebruikers
- Problem Management: Voorkomen van incidenten
- Service Request Management: Behandelen van serviceverzoeken
- Service Level Management: Beheren van serviceprestaties
- Continual Improvement: Continue verbetering van processen
Voor wie
Doelgroep
- IT-professionals die verantwoordelijk zijn voor het beheren of leveren van IT-diensten
- Managers die hun team willen helpen bij het beter afstemmen van IT-diensten op bedrijfsdoelen
- Iedereen die meer wil weten over IT Service Management en hoe dit organisaties helpt waarde te leveren
Je hebt geen specifieke voorkennis nodig. Uiteraard is het wel aangeraden dat je affiniteit hebt met de IT-sector om het maximale uit de opleiding te halen.
Ook als je reeds kennis hebt van ITIL ® 3 zijn de lessen een zeer nuttige aanvulling / update van je kennis en vaardigheden.
Extra info
Neem je eigen laptop mee als je tijdens de les notities wilt maken.
Inbegrepen in deze opleiding:
- Drankpauzes en broodjeslunch
- Les van een gecertificeerde ITIL®-trainer
- Het officiële, digitale cursusmateriaal (in het Engels)
- De examenvoucher voor het examen ITIL ® 4 Foundation bij PeopleCert
- De "Take2-optie" om gratis een herexamen af te leggen als je de eerste keer niet geslaagd bent
Het examen dien je met de voucher zelf in te plannen en leg je na de opleiding (online, in het Engels) af. Je hebt hiervoor minstens 6 maanden de tijd. Je trainer geeft je tijdens de lessen alle nodige info.
Prijs
Excl | Incl | |
---|---|---|
Kostprijs voor deze opleiding | €1500.00 | €1815.00 |
Bespaar op je opleiding
We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.
Kmo-portefeuille
Erkend dienstverlener
MO* | KO** |
---|---|
€1200.00 | €1050.00 |
* Middelgrote onderneming
** Kleine onderneming
Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.
Locatie & lesdata
Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem. Bekijk op kaart
Datum | Uur | |
---|---|---|
vr 15/11/2024 | 09:30 - 12:30 / 13:00 - 16:00 | |
vr 22/11/2024 | 09:30 - 12:30 / 13:00 - 16:00 | |
vr 29/11/2024 | 09:30 - 12:30 / 13:00 - 16:00 |
Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.
- € 1500,00
- 5 sessies (totaal 18u)
- Drankpauze en broodjeslunch
Incompanytraining op maat van je bedrijf?
We bezorgen je graag een offerteKort & krachtig
Snelle en efficiënte cursussen, vanaf 1 sessie (3u) tot enkele weken, les overdag, ’s avonds of online, catering bij meerdere sessies.
Meer infoPraktijkgericht
Hands-on met focus op praktijk, direct toepasbaar, les van vakexperten uit het bedrijfsleven, eigen praktijkateliers & externe locaties bij partners in Vlaanderen.
Meer infoErkend door Vlaamse overheid
KMO-portefeuille, premies sectorfondsen, attest van lesvolging, attestering / certificering bij verplichte bijscholingen.
Meer info