Duur en data
  • Nog geen startdatum bekend. Klik op "Hou me op de hoogte", wij doen de rest
Locatie
  • Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
  • Professionele bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Klant- en doelgericht communiceren: waarom zou je deze opleiding volgen?

Dankzij een professionele en klantgerichte communicatie draag je meer dan ooit bij om de vooropgestelde bedrijfsdoelstellingen te bereiken.

Elke klant is anders. Als je klantgericht wil communiceren dan hou je daar ongetwijfeld rekening mee. Om professioneel en klantgericht aan de slag te gaan, dien je je klanten en hun specifieke wensen en behoeften te herkennen en flexibel in staat te zijn om je communicatie, je diensten of je productgamma daarop af te stemmen.

Als je dagelijks in contact komt met klanten weet je dat deze opdracht niet zo eenvoudig is. Er wordt zeer veel van jou verwacht: zelfcontrole, inlevingsvermogen, helderziendheid, geduld, vindingrijkheid, standvastigheid, en nog veel meer. Je dient steeds je eigen emoties onder controle te hebben om zo de klant te blijven geven wat hij nodig heeft. Daarenboven mag je de grenzen van de organisatie niet overschrijden en geen dingen beloven die jij of je bedrijf niet kunnen of mogen waarmaken.

Over de docent

Tatiana Vansteenbeeck is communicatietrainer, relatiecoach en bemiddelaar met intussen meer dan 20 jaar ervaring. Ze is ervan overtuigd dat evenwaardigheid de sleutel is tot écht contact. ‘Uit de strijd’ en ‘samen’ met de dezelfde focus brengen we het beste in elkaar naar boven en kunnen we grootse dingen bereiken.

Programma

Tijdens deze opleiding geven we je antwoord op volgende vragen:

  • Wie is de klant? Tegenover wie kan jij door je communicatie bijdragen aan het succes van het bedrijf of organisatie?
  • Wat is het doel? Waartoe wil je de klant aanzetten? Welke indruk wil je de klant nalaten, welk imago wil je uitstralen? Met welk gevoel wil je dat je klanten straks je zaak verlaten? Welke ervaring wil je aan de klanten meegeven?
  • Hoe kan je overtuigen zonder te manipuleren? Klachten als geschenk van de trouwe klant. Welke verschillende types klanten zijn er en hoe benader je die? Hoe kan je je dienst of je product afstemmen op de wensen van je klant en zo je klant behandelen zoals je zelf behandeld zou willen worden.
  • Hoe zeg ik 'neen' op een overtuigende manier zonder je klant te verliezen?
  • Assertief handelen: correcte service verlenen zonder over je eigen grenzen of die van de klant of jouw organisatie te gaan.
  • Hoe ga je om met autoritaire, arrogante of boze klanten? Zonder dat je hierbij zelf emotioneel wordt.
  • Hoe ga je om met diversiteit?

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is uiterst interessant voor de professionele medewerker die zich wil bekwamen in het professioneel doelgericht communiceren met klanten.

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€484.00€400.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€363.00€300.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€363.00€300.00

Storytelling

/2 sessies (6u)

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€315.00€260.33

Marketingcoördinator

/2 jaar (135u)

  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
€690.00€570.25