Duur en data
  • 24 sessies (72u)
  • Eerstvolgende startdatum: 09/11/2021
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
Bespaar op je opleiding
Broodjeslunch en drankenpauze voorzien
Drankpauze en broodjeslunch

KMO-Management in de praktijk: een nieuw en vernieuwend concept van Syntra Bizz!

KMO-Management in de praktijk: waarom zou je deze opleiding volgen?

Syntra Bizz lanceert een nieuw concept: KMO Management in de praktijk!

Het concept omvat een 12 daagse training voor ondernemers, zelfstandigen, zaakvoerders en management van de KMO die er bewust voor kiezen te investeren in nieuwe inzichten, vaardigheden, technieken, doelstellingen en strategieën om betere resultaten te verwezenlijken en te groeien met hun onderneming.

Jouw verworven kennis wordt opgefrist, jouw methodieken aangescherpt naar de huidige (digitale) markt en u bent opnieuw opgeladen om er stevig met volle moed en energie tegenaan te gaan in deze snel veranderende omgeving.

Bovendien ligt de focus op de praktijk én het netwerken met gelijkgestemden: KMO-zaakvoerders. 

Een korte samenvatting van de thema's die aan bod komen in deze 12-daagse:

Deel 1 – Introductie, focus op onze onderneming. ( 1 dag )
Deel 2 – Ondernemen en leiding geven. Leiderschapsstijlen, leadership, motiveren en inspireren. ( 2 dagen )
Deel 3 – Sales: Verkoopdoelstellingen, verkoopstrategieën, verkooptechnieken  ( 2 dagen )
Deel 4 – Marketing:  Basics van Marketing, hedendaagse en digitale marketing. ( 2 dagen )
Deel 5 – HR:  De juiste mensen vinden en houden, hoe een topteam uitbouwen en blijvend motiveren ( 2 dagen )
Deel 6 – Finance:  Basics van finance, financiële gezondheid. ( 2 dagen )
Deel 7  – Afsluitende module: keynote-sessie van Arnaud Raskin (StreetwiZe) over hoe skills van straatkinderen ons leren te overleven in een een snel veranderende wereld + terugkoppelsessie, panelsprekers, cases, versterkend netwerken (1 dag)

Een unieke kans om jouw onderneming terug een boost te geven in deze onzekere tijden.

In de afsluitende dag is een key-note sessie van Arnaud Raskin (StreetwiZe) inbegrepen. Tijdens deze keynote belicht Arnoud de noodzaak van verandering vanuit een algemeen maatschappelijk standpunt en laat hij zijn publiek op een andere manier naar verandering kijken, door vanuit StreetwiZe standpunt een antwoord te formuleren op de vraag ‘Why Change?’. In de eerste stap neemt Arnoud zijn publiek mee in dit verhaal en deze overtuiging. Door zijn verhaal voel je de energie en zie je heel concreet de vertaling van de Street Skills naar een concrete situatie – met name Mobile School/StreetwiZe.

Over de trainers

  • Ben Toremans startte na zijn studies Communicatie en Marketing, zijn carrière als zelfstandig ondernemer. Bijna 14 jaar lang leidde hij een bedrijf in Marketingcommunicatie & Audiovisuele
    Verder doceert hij Communicatie, Marketing, Sales, HR & Business gerelateerde vakken aan de PXL Hogeschool in Hasselt als Lector en aan de Syntra opleidingscentra van Antwerpen & Leuven.
    Hij doceert de modules rond Missie, visie strategie, ondernemen en leidinggeven en marketing. Bovendien is hij de spildocent van de opleiding en is hij steeds beschikbaar voor vragen.
  • Karina Jacobus is zelfstandig marketing -en sales consulent. Ze heeft haar carrière opgebouwd als sales manager bij bedrijven zoals Roularta, Unibind, Basic Fit en Bisnode. Ondertussen heeft ze al meer dan 15 jaar ervaring in marketing -en sales. In 2018 besliste ze om haar kennis op een praktijkgerichte en enthousiaste manier over te brengen naar cursisten. Zij doceert het deel rond sales.
  • Sandra Deboes is zaakvoerster van HR voor KMO's. Afgestudeerd als bedrijfspsychologe rolde Sandra de HR-wereld in bij ADMB. Ze gaf HR-advies op maat, had goede klantencontacten met KMO’s en liet haar rekruteringskantoor stabiel groeien. Na een HR-parcours van 15 jaar, gooide Sandra het over een heel andere boeg en stapte ze bewust uit de corporate bedrijfswereld. In 2010 nam Sandra de beslissing om mee in de familiezaak in te stappen met als doel de onderneming opnieuw rendabel te maken en klaar te stomen voor de 21ste eeuw. De volledige werking werd geoptimaliseerd, van salesprocessen en HR-beleid tot de boekhouding en alle administratie. Zij doceert de module HR.
  • Kristof Willekens was onder andere fiscaal adviseur op de studiedienst van UNIZO. Daar schreef hij meerdere dossiers over administratieve vereenvoudiging, een efficiënte(re) overheid en als magnum opus het dossier over een vennootschapsbelasting van 20% voor kmo’s. Sinds juli 2018 is hij zelfstandig adviseur fiscaliteit en ondernemerszaken. Hij doceert de module finance.
  • Arnoud Raskin vertelt zijn persoonlijke verhaal - over 20 jaar werken met straatkinderen en het zien en grijpen van kansen om positieve impact te creëren. Hij is oprichter van StreetwiZe en inspireerde al heel wat bedrijven (waaronder VRT en KBC) met zijn uniek verhaal.

Programma

Dag 1 – Introductie, focus op onze onderneming. Business & strategie.

Tijdens deze eerste dag staan we stil bij onze onderneming. Lang geleden zijn we gestart vanuit onze passie. 
Waar staan we nu met onze onderneming? We vertrekken vanuit onze doelstellingen, missie, visie en strategie.Hoe goed kennen we onze eigen onderneming?
Onze activiteiten onder de loep, onze routine, onze mindset en wat zijn de spelregels voor succes in onze business.

Dag 2 & 3 – Ondernemen en leiding geven

In deze module gaan we van start met de basisprincipes. Communiceren en strategisch communiceren. Medewerkers briefen, overtuigen, contacten leggen. 
Hierna gaan we dieper in op de essentie van managen en leiderschap. Wat is onze gedragsstijl en die van onze medewerkers.  Persoonlijkheid, motiveren, inspireren en leiding geven. De verschillende stijlen van leiding geven komen aan bod. Heerst er een feedbackcultuur in onze organisatie? Hoe bouwen we een team? Wat zijn de taken van het management? We gaan samen met de deelnemers op zoek naar hindernissen en reiken tools aan om deze aan te pakken.

Dag 4 & 5 – Sales

Doorheen de twee dagen gaan we door de kwaliteiten en processen van een sterk verkoper én de kwaliteiten en processen die nodig zijn voor een sterk sales management. 
De praktische kant als verkoper met technieken om je verkoop te stimuleren. 
Langs de managementzijde, processen en strategieën om je sales te optimaliseren.
De essentie van verkopen, verschillende verkoopmodellen en je verkoop automatiseren, leads verzamelen en het opdrijven van de verkoop door het opstellen van actieplannen, funnelmanagement en timemanagement.
Tools en handvaten voor gegarandeerd verkoopsucces.

Dag 6 & 7 – Marketing

Enkel een doordachte marketingstrategie leidt tot betere resultaten. Marketing is de brandstof voor je verkoop, de motor van je onderneming.
In deze module geven we inzichten en tools om je bedrijf, dienst of product juister en beter te positioneren. Alle belangrijke ingrediënten voor je marketing van je KMO komen aan bod: bouwen van een marketingstrategie, marketingplan, je website, social media. Marketingacties  en digitale marketing inzetten.  Inzicht krijgen in je markt en nagaan of je marketing future proof is. Kortom, geen ingewikkelde theoretische modellen, maar handvatten om op een gerichte manier meer uit je marketing te halen voor je organisatie.

Dag 8 & 9 – HR

Tenzij je als eenmanszaak aan de slag bent, ben je als ondernemer afhankelijk van je personeelsleden om jouw doelen en resultaten te bereiken. 
Hoe beter de medewerkers aansluiten bij wat jij belangrijk vindt, hoe beter ze weten wat er van hen verwacht wordt. Hoe beter ze hun functie uitvoeren, zoveel te gemakkelijker kan jij je vooropgestelde resultaten behalen en groeien met jouw onderneming. In de sessies over HR gaan we op een praktische manier kijken naar de belangrijkste aspecten van een goed HR-beleid, geen grote theorieën of modellen maar wel praktische tools en handvaten om meteen toe te passen binnen jouw onderneming en een winnend team te vormen of te versterken. 

Dag 10 & 11 – Finance

Meten is weten. Maar weet je wat en hoe je moet meten om te weten of jouw bedrijf gezond is? Of dat van jouw concurrenten? 
Een onderlegd ondernemer is er twee waard. Na deze training lees je probleemloos jouw eigen balans en die van jouw concurrenten. Je koppelt liquiditeit aan de dagelijkse uitgaven en solvabiliteit aan de investeringen die jouw bedrijf doen groeien. Je leert dat belastingen onvermijdelijk zijn, maar dat je de invloed van belastingen op de dagdagelijkse werking van jouw onderneming wel kan beperken. 
Je ontdekt hoe jouw leveranciers jouw bank kunnen worden en jou kosteloos krediet verschaffen. En je ontwikkelt een meesteroog voor de financiële toestand van jouw concurrenten zodat je weet wanneer het juiste moment is gekomen om toe te slaan.

Dag 12 – Slotdag

De laatste sessie is een afsluitende terugkoppelsessie. Hier nodigen we een collega-ondernemer uit met een specifieke “case” als key note speaker. 
We sluiten af met versterkend netwerken en blikken terug op de aangereikte materie.  Bovendien is een key-note sessie van Arnaud Raskin inbegrepen. Tijdens deze keynote belicht Arnoud de noodzaak van verandering vanuit een algemeen maatschappelijk standpunt en laat hij zijn publiek op een andere manier naar verandering kijken.

Voor wie?

Doelgroep

KMO-zaakvoerders die hun onderneming een boost willen geven.

Locatie & lesdata

Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem

DatumUur
di 09/11/202109:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
di 16/11/202109:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
di 23/11/202109:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
di 30/11/202109:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
di 07/12/202109:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
di 14/12/202109:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
di 21/12/202109:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
di 11/01/202209:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
di 18/01/202209:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
di 25/01/202209:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
di 01/02/202209:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
di 08/02/202209:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 2722.50
  • 24 sessies (72u)
  • Drankpauze en broodjeslunch

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf? Of op jouw locatie?

We bezorgen je graag een offerteWe bezorgen je graag een offerte

Docenten

Ben Toremans

Ben heeft jarenlange ervaring op de marketingafdelingen van kleine en grote bedrijven, en is de geknipte coach om je te begeleiden in deze interactieve opleiding. Hij stond mee aan de wieg van de digitalisering van het medialandschap.

Sandra Deboes

Sandra Deboes is zaakvoerster van HR voor KMO's. Afgestudeerd als bedrijfspsychologe rolde Sandra de HR-wereld in bij ADMB. Ze gaf HR-advies op maat, had goede klantencontacten met KMO’s en liet haar rekruteringskantoor stabiel groeien. Ook op internationaal niveau heeft ze haar strepen verdiend als HR-manager bij GFI, een internationale IT-speler. Na een HR-parcours van 15 jaar, gooide Sandra het over een heel andere boeg en stapte ze bewust uit de corporate bedrijfswereld.
In 2010 nam Sandra de beslissing om mee in de familiezaak in te stappen met als doel de onderneming opnieuw rendabel te maken en klaar te stomen voor de 21ste eeuw. De volledige werking werd geoptimaliseerd, van salesprocessen en HR-beleid tot de boekhouding en alle administratie.
Sinds 2016 gebruikt ze haar eigen ervaring en expertise om kleine tot middelgrote ondernemingen te begeleiden om hun HR-beleid op punt te zetten. Haar visie? Praktische tips, een hands-on mentaliteit en een persoonlijke begeleiding.

Kristof Willekens

Kristof Willekens was onder andere fiscaal adviseur op de studiedienst van UNIZO. Daar schreef hij meerdere dossiers over administratieve vereenvoudiging, een efficiënte(re) overheid en als magnum opus het dossier over een vennootschapsbelasting van 20% voor kmo’s.
Sinds juli 2018 is hij zelfstandig adviseur fiscaliteit en ondernemerszaken.

Karina Jacobus

Karina Jacobus is zelfstandig marketing -en sales consulent. Ze heeft haar carrière opgebouwd als sales manager bij bedrijven zoals Roularta, Unibind, Basic Fit en Bisnode. Ondertussen heeft ze al meer dan 15 jaar ervaring in marketing -en sales. In 2018 besliste ze om haar kennis op een praktijkgerichte en enthousiaste manier over te brengen naar cursisten.

Prijs

ExclIncl
Kostprijs voor deze opleiding€2250.00€2722.50
Bijkomende kosten (handboeken en/of materiaal | niet inbegrepen in het inschrijvingsgeld)€6588.60€8340.00

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO*KO**
€1800.00€1575.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

  • Campus Antwerpen
  • Campus Mechelen
  • Of op jouw locatie
€296.45€245.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€3448.50€2850.00

Facility Manager

/1 jaar (149u)

  • Campus Antwerpen
€730.00€603.31
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€575.00€475.21
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€315.00€260.33