Duur en data
  • 2 sessies
  • Eerstvolgende startdatum: 28/11/2019
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

  • Vlaams opleidingsverlof

Broodjeslunch en drankenpauze voorzien
Drankpauze en broodjeslunch

Over de cursus

Wil je graag meer aandacht voor je creaties en/of droom je ervan meer te verdienen met je creatieve werk?

Waar kunstenaars vroeger volledig afhankelijk waren van galeriehouders en musea om te worden opgepikt zijn er in de digitale wereld nu meer manieren -waaronder Instagram en een eigen website- om een publiek te werven en rechtstreeks te verkopen aan collectors (of alsnog door een galerij te worden opgemerkt).

Doorheen de recente kunstgeschiedenis werden (al dan niet bewust) marketingtechnieken toegepast en aan legende-creatie gedaan. Deze cursus wil je alvast inspiratie bieden om aan de ene kant je authenticiteit te behouden in je werk, maar daarmee toch gemakkelijker een breder publiek te bereiken.

We staan stil bij de volgende zaken:

  • Wat is jouw positionering, je verhaal? En we bekijken dat van enkele zeer bekende kunstenaars als inspiratie.
  • Hoe kan je omgaan met Social Media
  • Wat kan je leren van marketeers rond je website? Gevonden worden, en de ervaring op je website zijn niet te onderschatten elementen die je meer bezoekers opleveren, die ook meer interesse zullen tonen.
  • Welke zijn de meest laagdrempelige online galerijen om je werk te verkopen? En hoe stimuleer je die verkoop?

Over de docent

Karina is commercieel directeur voor de nieuws en business merken van Roularta Media (waaronder Knack, Trends, KanaalZ, SportVoetbalMagazine & Datanews en hun franstalige tegenhangers).

Zij studeerde communicatiewetenschappen (UA), volgde een extra master digitale marketing & communicatie bij Solvay Business School en combineert kennis van het sales en marketingproces met een liefde voor creativiteit en kunst. Recent volgde ze het traject ‘representing artists’ bij Sotheby’s Institute of Art in Londen, en ‘Marché de l’art’ bij het institut de l’art et l’archeologie’ in Brussel.

Programma

  • Artiesten, authenticiteit en legendes: marketing binnen de kunstwereld;
  • Social media voor artiesten: welke kanalen kan je best inschakelen, tips & tricks en eenvoudige tools;
  • Jouw website: hoe krijg je bezoekers en kan je hen langer houden? Ze zelf bouwen of laten bouwen? Sterkte en zwaktes herkennen en aanpakken;
  • Online galerijen met lagere drempels

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is zeer interessant voor iedere creatieveling en kunstenaar.

Locatie & lesdata

Datum Uur
do 28/11/2019 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf? Of op jouw locatie?

We bezorgen je graag een offerteWe bezorgen je graag een offerte

Docenten

Karina Jacobus

Prijs

Excl Incl
Kostprijs voor deze opleiding €250.00 €302.50

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques
  • Vlaams opleidingsverlof

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO* KO**
€175.00 €150.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€562.65 €465.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00

MailChimp

/2 sessies

  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€254.10 €210.00
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
€110.00 €90.91
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
€1400.00 €1157.02