Duur en eerstvolgende startdatum
  • Nog geen startdatum bekend. Klik op "Hou me op de hoogte", wij doen de rest
Locatie
  • Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

  • Unizo korting

Over de cursus

Een goede klantenservice is in de concurrentiële wereld van de verkoop heel belangrijk. Om engagement tussen de winkel en de klant op te bouwen, bestaan er heel wat hulpmiddelen. Ook professionele klachtenbehandeling is een wezenlijk onderdeel van de retailhandel. Een ontevreden klant is een klant die ergens anders gaat shoppen. De opkomst van e-commerce zorgt voor bijkomende uitdagingen.
Wil je weten hoe je klanten in de watten kan leggen, welke middelen aansluiten bij je winkelconcept en hoe je klachten gebruikt als opportuniteit om je klantenservice verder te ontwikkelen? Wil je starten in de retailhandel of ben je op zoek naar meer uitdagingen in je huidige functie als verkoopsmedewerker? In de cursus leer je alles over klantenservice en hoe je klachten aanpakt.
Kijk ook eens naar de opleiding masterclass retailmanagement: winkelconcept en masterclass retailmanagement: resultaatbeheer en KPI.  Je kan de verschillende sessies ook in één module volgen. Kijk hiervoor naar masterclass retailmanagement.

Klant is koning

In de wereld van de verkoop is de concurrentie groot. Om hun winst te maximaliseren ontwikkelen winkelketens een uitgekiende commerciële strategie. Klantentevredenheid is hiervan een belangrijk onderdeel.
Voordeelbonnen, sociale media marketing, klantenkaarten, spaaracties enz. Klantenbinding heeft veel gezichten.  Het winkelconcept en de doelgroep bepalen voor een stuk welke middelen er ingezet worden. Hoe pak je klachten aan? Hoe zorg je voor een vlotwerkende service? Op welke manier kan je klantenservice omzetten in klantenvertrouwen? … De winkelmanager maakt een weloverwogen keuze die aansluit bij het winkelconcept.

Over de opleiding masterclass retailmanagement : klantenservice en klachtenbehandeling

Na de sessie weet je meer over klantenservice en hoe dit historisch is gegroeid. Je leert uit praktijkvoorbeelden wat essentieel is en welke mogelijkheden er bestaan. We bekijken moderne tendensen zoals e-commerce en welke kansen hier liggen.
In de cursus gaan we ook dieper in op aanpak van een klantenklacht: hoe ga je hiermee om in 5 essentiële stappen?

Programma

• Klantenservice vanuit historisch perspectief
• Wat is mogelijk, essentieel (met inbegrip van de nieuwste tendensen)
• Elke klantenklacht is een opportuniteit: 5 essentiële stappen in hun behandeling

Voor wie?

Doelgroep

• Starters in retail
• Verkoopmedewerkers die wensen door te groeien naar retail-functies met meer verantwoordelijkheid.