Duur en eerstvolgende startdatum
  • Nog geen startdatum bekend. Klik op "Hou me op de hoogte", wij doen de rest
Locatie
  • Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

  • Unizo korting

Over de cursus

Waarschijnlijk gebruikt de marketingafdeling van je bedrijf social media al langer om te adverteren of content te delen, maar hoe zit het met het salesteam? Social media bieden niet alleen een schat aan informatie, maar ook unieke kansen om je prospects te vinden en in te spelen op hun verwachtingen. Want zoals elke sales professional wel weet: een persoonlijke aanpak en wederzijds vertrouwen is cruciaal in de relatie tussen klant en verkoper.

Maar liefst 78 % van de sales professionals die Social Selling gebruiken, zijn succesvoller dan hun concurrenten die geen social media gebruiken. Want wat helpt een vlot verkoopspraatje aan de telefoon als je klant zijn opzoekwerk al online gedaan heeft? Online op zoek gaan naar prospects, hun nieuwsgierigheid prikkelen, jouw kennis delen en zo waarde creëren, dààr draait het allemaal om.

Aan de hand van praktische tips leren we je alle do's en don'ts van social selling, zodat je naast een verkoper ook een meerwaarde wordt voor je klanten en prospects.Uiteraard komt ook de Social Selling Index van LinkedIn aan bod en gaan we praktisch aan de slag om jouw Social Selling Index te boosten. Na deze opleiding kan je dus eindelijk kan afstappen van cold calling en andere verouderde prospectietechnieken!

Drankenpauze is voorzien. Indien de opleiding zowel in de voor- als de namiddag doorgaat, wordt ook een broodjeslunch voorzien. Drankenpauzes en eventuele broodjeslunch zijn in de prijs inbegrepen.

Programma

volgende aspecten van Social Selling komen uitgebreid aan bod:

  • Hoe krijg je inzicht in de digitale wereld van vandaag?
  • Hoe besef je waarom wegblijven geen optie meer is?
  • Wat zijn de bekendste toepassingen van Social Selling?
  • Opportuniteiten, meerwaarde en quick wins;
  • Hoe kan je meer leads en sales genereren?
  • Hoe kan je de relatie met je klant en prospect online op te bouwen?
  • Wat is jouw Social Selling Index?
  • Op welke 4 peilers is deze gebaseerd?
  • Hoe verbeter je jouw Social Selling Index?
  • Hoe ontwikkel je een Social Selling Strategie?
  • Wat zijn de valkuilen?
  • Next steps.

We gaan heel de dag aan de slag met de krachtigste online tools en toepassingen.

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is uitermate interessant voor salesverantwoordelijken, zaakvoerders, kortom iedereen die met verkoop in B2B actief is. Maar ook voor social-mediaverantwoordelijken is dit een aan te raden cursus.

Artikel

Salestrainingen 'au naturel' volgens Tom Van Dorst

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€786.50 €650.00
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
€525.00 €433.88
  • Campus Antwerpen
€450.00 €371.90
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€514.25 €425.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€151.25 €125.00