Duur en eerstvolgende startdatum
  • 8 sessies
  • 26/04/2018
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

  • Unizo korting

Over de cursus

Specifiek voor administratieve medewerkers en management assistants bundelen we 4 interessante opleidingen in één programma. Zo krijg je op vier dagen tijd allerhande nuttige tips en tricks die je zullen helpen bij de uitoefening van je job.

Als je je inschrijft voor het volledige opleidingspakket krijgt je een korting van 25% en betaal je slechts € 525 in plaats van € 700 voor de 4 individuele opleidingen. Mis deze kans niet!

  • Communicatie op de werkvloer: 16 november 2017 en 26 april 2018
  • Non-verbale communicatie: 23 november 2017 en 3 mei 2018
  • Problemen oplossen en conflicten vermijden: 30 november 2017 en 24 mei 2018
  • Uitblinken in klantgerichtheid: 7 december 2017 en 17 mei 2018

Hebt je interesse in één bepaald thema? Dat kan ook! je kan je inschrijven per module. De korting geldt echter enkel als je voor het volledige traject inschrijft via deze opleiding.

Drankenpauze is voorzien. Indien de opleiding zowel in de voor- als de namiddag doorgaat, wordt ook een broodjeslunch voorzien. Drankenpauzes en eventuele broodjeslunch zijn in de prijs inbegrepen.

Programma

Communicatie op de werkvloer (2 sessies)

Het belang van een goede communicatie tussen werknemers onderling is niet te onderschatten. Vraag aan tien bedrijfsleiders wat de doorslaggevende factoren van een succesvolle onderneming zijn en de kans is groot dat minstens acht van hen het hebben over een goede teamgeest of een open communicatie.

De interactieve masterclass voor office professionals: communicatie op de werkvloer is gericht op de samenwerking met collega’s, managers en medewerkers.

Je ontdekt wat de eigenschappen zijn van effectieve communicatie en hoe je in echte dialoog tot oplossing komt voor problemen. Positieve feedback geven is een belangrijke gesprekstechniek die leidt tot effectieve communicatie. We leren hoe je op een constructieve manier feedback geeft en ontvangt en hoe dit bijdraagt tot een betere samenwerking.

Non-verbale communicatie (2 sessies)

Het belang van een goede communicatie op de werkvloer is niet te onderschatten. Alle dagen spreken we met mensen, collega’s, klanten, partners, enz. Maar niet alleen de woorden bepalen de uitkomst van een gesprek, ook onze non-verbale communicatie heeft een belangrijke invloed. Het verklaart voor een stuk waarom je woorden soms verkeerd begrepen worden.

Onze gelaatsuitdrukkingen, houding, bewegingen en zelfs onze handen zeggen soms meer dan duizend woorden. Ze kunnen de achterliggende, niet uitgesproken emoties van een persoon prijsgeven. Als je deze onbewuste patronen kan herkennen, kan je rekening houden met de verborgen emoties van je gesprekspartner. Zo haal je meer uit je communicatie en je samenwerking met collega’s.

Andersom kunnen we met bepaalde lichaamstaal onze eigen woorden en gedachten versterken of net verzachten.
Deze masterclass voor office professionals: non-verbale communicatie en lichaamstaal leert je lichaamstaal en de typische uitingen ervan te herkennen en begrijpen. Bovendien ontdek je tegelijkertijd welke signalen je zelf, vaak onbewust en ongewild, uitstuurt.

Problemen oplossen en conflicten vermijden (2 sessies)

Als je samenwerkt, wordt je geconfronteerd met anderen. Als je effectief communiceert, loopt dit meestal goed, maar soms leidt het tot problemen en conflicten.

Deze masterclass voor office professionals: problemen oplossen en conflicten vermijden helpt je om terugkerende problemen te ontleden en op een fundamentele manier op te lossen. Zo worden ze in de kiem gesmoord alvorens ze tot echte conflicten kunnen leiden.

Als het dan toch tot een conflict komt, is het belangrijk dat je het conflict op de juiste manier kan hanteren. Ook dat komt aan bod tijdens deze interactieve workshop.

Uitblinken in klantgerichtheid (2 sessies)

Klantgerichtheid was nog nooit zo belangrijk. De tijd dat je als bedrijf kon bepalen hoe je jouw zaken organiseerde, is definitief voorbij. Klanten en partners worden steeds veeleisender en verwachten onmiddellijk reactie, de klok rond, alle dagen van de week.

Als je als bedrijf niet snel genoeg reageert, is de kans groot dat je klant naar de concurrentie stapt. Vandaag bepaalt de klant hoe het allemaal gebeurt. Net daarom is klantgerichtheid zo belangrijk.

In de masterclass voor office professionals: uitblinken in klantgerichtheid gaan we op zoek naar de basisvaardigheden en de juiste attitude voor klantgerichtheid. Je komt te weten wat klanten verwachten en hoe je een klant kan overtuigen. Je ontdekt het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid en hoe je klachten op een positieve manier behandelt. En je leert alles over klantvriendelijke communicatie.

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is zeer interessant voor alle administratieve medewerkers, management assistants en onthaalmedewerkers. Kortom: voor iedereen die op zoek is naar een betere samenwerking op administratief vlak.

Locatie & startdata

Campus Antwerpen

26/04/2018

Inschrijven kan tot 19/04/2018

Datum Uur
do 26/04/2018 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00
do 03/05/2018 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00
do 17/05/2018 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00
do 24/05/2018 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

Prijs

Excl Incl
Inschrijvingsgeld voor deze opleiding €600.00 €726.00

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques
  • Unizo korting

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO* KO**
€420.00 €360.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

€290.40 €240.00
  • Campus Antwerpen
€332.75 €275.00
  • Campus Antwerpen
€302.50 €250.00