Duur en eerstvolgende startdatum
  • 2 sessies
  • 01/04/2019
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

  • Unizo korting

Catering voorzien

Over de cursus

Klantgerichtheid was nog nooit zo belangrijk. De tijd dat je als bedrijf volledig zelf de touwtjes in handen had, is definitief voorbij. Klanten en partners worden steeds veeleisender en verwachten onmiddellijk op hun wenken bediend te worden.

Als je als bedrijf niet snel genoeg reageert, is de kans groot dat je klant naar de concurrentie stapt. Vandaag bepaalt de klant hoe het allemaal gebeurt. Net daarom is klantgerichtheid zo belangrijk.

In de masterclass voor office professionals: uitblinken in klantgerichtheid gaan we op zoek naar de basisvaardigheden en de juiste attitude voor klantgerichtheid. Je komt te weten wat klanten verwachten en hoe je een klant kan overtuigen. Je ontdekt het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid en hoe je klachten op een positieve manier behandelt. En je leert alles over klantvriendelijke communicatie.

Klantgerichtheid

Het businessmodel is de laatste twintig jaar sterk veranderd. Heel wat ondernemingen waren vroeger louter productgericht. Ze hadden een goed product en deden er alles aan om dit product nog beter te maken. Een goed product verkoopt zichzelf, was de redenering. Vandaag is er meer nodig dan een goed product. Wie niet klantgericht is, maakt geen kans meer.

Klantgerichte organisaties denken van buiten naar binnen. Klantgericht handelen betekent dat je je verdiept in de wensen en behoeften van de klant. Als klantgerichte organisatie zorg je ervoor dat de hele organisatie erop gericht is om deze behoeften te vervullen. Zo bouw je langetermijnrelaties op met de klanten die ertoe doen.

Over de opleiding masterclass voor office professionals: uitblinken in klantgerichtheid

In de interactieve masterclass voor office professionals: uitblinken in klantgerichtheid leer je alles over klantgericht handelen en klantgericht communiceren. Je krijgt inzicht in de verschillende types van klanten en hoe je hiermee omgaat. Je ontdekt verschillende communicatietechnieken en verdiept je in het proces van een goed gesprek. Verder oefen je om een klant te overtuigen en om klachten als een opportuniteit te zien. Omgaan met moeilijke klanten wordt je op een praktische manier aangeleerd.

Deze opleiding maakt deel uit van de modulaire opleiding " Masterclass voor office professionals ".

Als je intekent voor de volledige opleiding profiteer je van een korting van 10% op de inschrijvingsprijs van de verschillende deelopleidingen.

Drankenpauze is voorzien. Indien de opleiding zowel in de voor- als de namiddag doorgaat, wordt ook een broodjeslunch voorzien. Drankenpauzes en eventuele broodjeslunch zijn in de prijs inbegrepen.

Programma

Inleiding klantgericht communiceren

  • Wat is klantgerichtheid communiceren?
  • Wat is het verschil tussen klantgerichtheid en klantvriendelijkheid?
  • Wat verwachten klanten?
  • Het proces van een goed gesprek;
  • Uitblinken: hoe een klant overtuigen?

Hoe omgaan met klanten? 

  • Inleiding tot communicatie;
  • Enkele communicatietechnieken;
  • Referentiekaders

Wat als het toch misgaat: omgaan met klachten: -

  • Waarom klachten een opportuniteit kunnen zijn?
  • Omgaan met moeilijke of agressieve klanten;

Waarom reageert elke klant anders? 

  • Inleiding tot typologieën;
  • Wat zijn de verschillende typologieën?
  • Wat te doen met elk typologie en wat niet?
  • Hoe gebruik je dit in de praktijk?

Deze opleiding maakt deel uit van de modulaire opleiding " Masterclass voor office professionals ".
Als u intekent voor de volledige opleiding profiteert u van een korting van 10% op de inschrijvingsprijs van de verschillende deelopleidingen.

Voor wie?

Doelgroep

Deze masterclass is zeer interessant voor administratieve medewerkers, management assistants en onthaalmedewerkers

Locatie & startdata

Campus Antwerpen

01/04/2019

Inschrijven kan tot 25/03/2019

Datum Uur
ma 01/04/2019 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf? Of op jouw locatie?

We bezorgen je graag een offerteWe bezorgen je graag een offerte

Prijs

Excl Incl
Inschrijvingsgeld voor deze opleiding €195.00 €235.95

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques
  • Unizo korting

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO* KO**
€136.50 €117.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€477.95 €395.00
€1086.00 €897.52

De nieuwe manager

/4 sessies

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€393.25 €325.00