Duur en data
  • 4 sessies
  • Eerstvolgende startdatum: 14/11/2019
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Broodjeslunch en drankenpauze voorzien
Drankpauze en broodjeslunch

Over de cursus

Kies je voor jouw communicatiecampagne voor radio, lokale pers, Facebook, magazines, televisie, affiches, Instagram, bus-aan-bus… ?

Mediaplanning is door het grote aanbod steeds complexer geworden. In deze opleiding doorlopen we de verschillende mediumtypen die je kan inschakelen om je marketing- en communicatiedoelstellingen te behalen. Daarbij focussen we vooral op het maken van de meest rationele keuzes in functie van de specifieke sterktes van het medium, je doelgroep en het effect dat je met je boodschap wil hebben.

We werken met verschillende praktische voorbeelden en werken een eigen communicatieplan uit.

Na de training kan je zelf een eenvoudige mediaplanning maken, en/of je mediabureau beter challengen in de gemaakte keuzes en het resultaat.

Over de docent 

Karina Jacobus is commercieel directeur voor de nieuws- en business merken van Roularta Media (waaronder Knack, Trends, KanaalZ, SportVoetbalMagazine, Datanews en hun Franstalige tegenhangers). Zij werkt dagelijks met grote en kleine adverteerders en zetelde de laatste drie jaar in de AMMA jury die de beste mediacampagnes beloont.

Zij studeerde communicatiewetenschappen (UA) en volgde een extra master Digitale marketing & communicatie bij Solvay Business School en combineert een liefde voor creativiteit, kennis van het communicatieproces met een liefde voor cijferanalyse vóór- en achteraf.

Programma

  • Wie zijn de spelers binnen de mediaplanning (reclamebureaus, mediabureaus, adverteerders, mediaspelers);
  • Hoe zit dit met commissieregelingen? Wat is de mogelijke impact op de kostprijs en de return?
  • Beknopt overzicht van de media-onderzoeken;
  • Basisbegrippen als bereik, frequentie, GRP, selectiviteit, CPM, targetting, paid, owned, earned,  shared,…
  • Van briefing naar strategie;
  • Hoe meet ik het resultaat van mijn mediacampagne?
  • Mediatypeselectie en mediatimeline (=mediaplan)
  • Het mediaplan in de praktijk
  • De finale inkoop (met tips voor voordelige tarieven)

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is zeer interessant voor marketing- en communicatieverantwoordelijken bij KMO’s die of zelf hun mediaplanning willen doen. Ook voor wie in staat wil zijn om het mediabureau voldoende te challengen over de gemaakte keuzes. Het kan ook nuttig zijn voor werknemers van kleine communicatiebureau’s die hun klanten beter willen adviseren.

Locatie & lesdata

Datum Uur
do 14/11/2019 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00
do 21/11/2019 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf? Of op jouw locatie?

We bezorgen je graag een offerteWe bezorgen je graag een offerte

Docenten

Karina Jacobus

Prijs

Excl Incl
Inschrijvingsgeld voor deze opleiding €425.00 €514.25

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO* KO**
€297.50 €255.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€399.30 €330.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€562.65 €465.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00

MailChimp

/2 sessies

  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Thomas More Kempen
  • Of op jouw locatie
€290.40 €240.00
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
€1400.00 €1157.02