Duur en data
  • 1 sessie
  • Eerstvolgende startdatum: 09/05/2019
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

  • Unizo korting

Catering voorzien

Over de cursus

Lastige of delicate conversaties voeren aan de telefoon; het komt voor in zowat elke sector. De manier van communiceren is uiteraard anders dan bij een face-to-face-gesprek, dus is het belangrijk om op een aantal specifieke zaken te letten.

Effectief leren communiceren en bovendien een goede verstandhouding met je gesprekspartner behouden, dat is de focus van deze training. We geven je praktische tips om meer impact te hebben in moeilijke telefoongesprekken. Daarbij is het belangrijk om je leidend op te stellen en duidelijk te communiceren, maar ook om aandacht te hebben voor je gesprekspartner. Enkel zo kom je tot een duurzaam resultaat.

In deze training besteden we aandacht aan de verschillende aspecten van een telefoongesprek en wat de moeilijkheden kunnen zijn. Soms moet je nu eenmaal communiceren met dominante of inflexibele personen en dan is het belangrijk dat je je bewust bent van je eigen communicatie en welke impact die heeft op anderen. Een goede verstandhouding creëren, met aandacht voor de belangen voor beide partijen is dan ook cruciaal.

Drankenpauze is voorzien. Indien de opleiding zowel in de voor- als de namiddag doorgaat, wordt ook een broodjeslunch voorzien. Drankenpauzes en eventuele broodjeslunch zijn in de prijs inbegrepen.

Programma

Volgende aspecten van het telefoneren komen aan bod:

  • Hoe kan je gemakkelijker tot de essentie van een gesprek te komen?
  • Hoe kan je met rust uit de emotie blijven, zodat je kan zeggen wat je over wilt brengen zonder je geduld te verliezen?
  • Hoe kan je ervoor te zorgen dat je in staat bent om duidelijk je grenzen aan te geven en vanuit je stevigheid te communiceren?
  • Hoe kan je op verschillende niveaus het gesprek aan gaan (inhoud, proces, relatie)?
  • Hoe wordt je bewust van jouw eigen gedrag en het effect hiervan op anderen?
  • Hoe ontwikkel je een grotere gevoeligheid en inlevingsvermogen, waardoor je aandacht hebt of de ander nog begrijpt wat je bedoelt en of jij je gesprekspartner nog optimaal hoort en begrijpt?

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is uiterst interessant voor medewerkers van een callcenters, administratieve medewerkers, management assistents, sales medewerkers en accountmanagers.

Locatie & lesdata

Datum Uur
do 09/05/2019 09:00 - 12:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf? Of op jouw locatie?

We bezorgen je graag een offerteWe bezorgen je graag een offerte

Prijs

Excl Incl
Inschrijvingsgeld voor deze opleiding €125.00 €151.25

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques
  • Unizo korting

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO* KO**
€87.50 €75.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

  • Campus Leuven
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€235.95 €195.00

Telefoonetiquette

/2 sessies

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€235.95 €195.00