Opleiding Office manager
Office manager: waarom zou je deze avondopleiding volgen?
Ben jij klaar om de motor van het kantoor te zijn? Als Office manager verricht je administratieve en organisatorische taken om de bedrijfsvoering soepel te laten verlopen. Jij bent de schakel tussen de directie, verschillende afdelingen en medewerkers. Jouw missie? Alles op rolletjes laten lopen binnen de organisatie.
Over de opleiding
- Veelzijdige taken: Van voorraadbeheer tot communicatie, leidinggeven, HR en administratie. Jij hebt het in de vingers.
- Fast track opleiding: Heb je minstens een bachelordiploma of ervaring als Office assistant of Administratief bediende? Dan is deze ‘fast track’ opleiding iets voor jou.
- Knelpuntberoep: Office manager is een knelpuntberoep. Na afstuderen vind je snel aansluiting op de arbeidsmarkt in de sector Office management.
Over de docenten
- Sharon Symons is docent in de opleiding Office Manager en combineert jarenlange ervaring als relatiebankier met een coachende leiderschapsstijl. Met een achtergrond in kredietadvies, klantgericht werken en administratieve processen, begeleidt ze cursisten in het ontwikkelen van professionele en communicatieve vaardigheden.
- Kris Meyers is docent in de opleiding Office Manager bij Syntra AB en combineert zijn onderwijservaring met een stevige achtergrond in retail, sales en B2B-management. Als co-owner van OTIF Belgium en salesmanager bij VIDA DOORS brengt hij praktijkgerichte inzichten mee naar de klas.
- Daniël Dullers is docent in de opleiding Office Manager en zaakvoerder van Co-Branding, waar hij bedrijven en organisaties ondersteunt via consulting, coaching en training. Met meer dan 35 jaar ervaring in marketing, retail en management deelt hij zijn praktijkgerichte inzichten op een enthousiaste en no-nonsense manier.
- Ben Toremans is docent in de opleiding Office Manager en een ervaren business coach met expertise in marketing, sales, HR en communicatie. Als managing director van Workcoach.be en Toremans & Partners begeleidt hij professionals en organisaties in hun groei via coaching, training en strategisch advies.
Schrijf je in en word de onmisbare schakel in elk kantoor! 📎✨
Programma Office manager in avondschool
Proces- en projectmanagement in de kantooromgeving (32u)
De cursist managet lean en efficiënt het werk op kantoor aan de hand van inzicht in de onderlinge samenhang van kwaliteitselementen.
Basis leidinggeven (20u)
De cursist kan autonoom met een klein team van medewerkers samenwerken, aansturen, motiveren en conflicten oplossen.
Basiskennis boekhouden (40u)
De cursist doet kennis op van basisprincipes van algemene boekhouding, dubbele boekhouding, fiscaliteit, enz.
Communicatie, marketing en bedrijfsevents (24u)
De cursist verwerft de nodige inzichten in de digitale transformatie van het marketinggebeuren en de bijhorende bedrijfscommunicatie. De cursist plant en organiseert een bedrijfsevent en ondersteunt dit event met de gepaste communicatie- en marketingacties, rekening houdend met de wensen van de organisatie.
Sociale wetgeving en personeelsadministratie (24u)
De cursist doet basiskennis op van sociale wetgeving in functie van personeelsadministratie en administratieve verwerking van personeelsaangelegenheden (loonberekening, registratie verlof, ziekte, reiskosten, enz.).
Starten in hoofd- of bijberoep (4u)
De cursist weet wat het statuut zelfstandige in hoofd -en bijberoep inhoudt, wat het verschil is met het statuut in loondienst, en weet welke stappen hij dient te zetten vooraleer hij succesvol kan starten als ondernemer.
Eindproefbegeleiding Office Manager (8u)
Eindproef (1u)
Voor wie is deze opleiding Office manager?
Doelgroep
Bedienden of gediplomeerden die een stap verder willen zetten in hun carrière.Toelatingsvoorwaarden
- Een diploma bachelor of master, niet ouder dan 5 jaar, waarin de verschillende aspecten uit de opleiding Management assistant aan bod kwamen.
- OF getuigschrift Office assistant (Syntra)
- OF 3 jaar aantoonbare ervaring in een administratieve functie
- Het bewijsstuk (certificiaat, diploma, getuigschrift,...) van één of meerdere van deze zaken dien je te bezorgen via deze link.
Extra info
Getuigschrift
Wie de opleiding met succes beëindigt, ontvangt volgende documenten, erkend door het Vlaams Agentschap voor Innoveren en Ondernemen: getuigschrift Office Manager
BYOD (Bring Your Own Device)
Tijdens de klassikale lessen op de campus werk je op je eigen toestel. Je dient hiervoor over een eigen laptop met Windowsbesturing (geen MAC) en internetverbinding te beschikken.
Handboeken
De eventuele handboeken zijn niet inbegrepen in het inschrijvingsgeld.
Online lessen
Indien de inhoud van les zich er toe leent en de kwaliteit blijft (minstens) gegarandeerd, bestaat de kans dat enkele lessen online gegeven worden. De lessen die je dan van thuis uit volgt, lopen ofwel via een virtual classroom ofwel via zelfstudie van online lesinhoud. Zorg dat je een computer met geluid, webcam en internetverbinding ter beschikking hebt. Liefst een desktop of laptop. Een tablet wordt afgeraden wegens de beperktere bandbreedte (snelheid) en het in de meeste gevallen ontbreken van een toetsenbord (nodig voor de chatfunctie).
Online cursusmateriaal
In onze opleidingen bieden we online cursusmateriaal aan. Dit is een bewuste ecologische keuze.
Liever een uitgeprinte cursus? Je kan beroep doen op de printservice en thuisbezorging door partner Universitas. Deze service is niet inbegrepen in het inschrijvingsgeld.
Wat na de opleiding Office manager
Docenten
Prijs
| Excl | Incl | |
|---|---|---|
| Kostprijs voor deze opleiding | €822.31 | €995.00 |
Bespaar op je opleiding
We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.
Kmo-portefeuille
Erkend dienstverlener
| MO* | KO** |
|---|---|
| €657.85 | €575.62 |
* Middelgrote onderneming
** Kleine onderneming
Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.
Locatie & lesdata
Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem. Bekijk op kaart
| Eerste jaar | Start | Einde | Duur | |
|---|---|---|---|---|
| maandag | 18:45 | 22:15 | 8 maanden | |
| woensdag | 18:45 | 22:15 | 8maanden |
Deze gegevens zijn informatief en wijzigen in uitzonderlijke gevallen. Neem contact met jouw campus bij vragen.
- € 995,00
- 8 maanden (totaal 157u)
Heb je een vraag over deze opleiding?
De opleiding "Office manager" is met zorg samengesteld door productmanager Nils Meyntjens.
Heb je een vraag? Het klantencentrum helpt je verder.
Verschillende formules
Van 1 tot 3 jaar, les ’s avonds, overdag of online, vrijstellingen op basis van voorkennis en ondersteuning voor (startende) ondernemers.
Meer infoPraktijkgericht
Hands-on met focus op praktijk, direct toepasbaar, les van vakexperten uit het bedrijfsleven, eigen praktijkateliers, eindproeven & stages.
Meer infoErkend door Vlaamse overheid
Getuigschrift of diploma, Vlaams opleidingsverlof, opleidingscheques, betaald, educatief verlof en gratis opleidingen voor werkzoekenden i.s.m. VDAB.
Meer info













