Terug naar OpleidingenOpleidingen
NieuwKnelpuntberoep

Office manager

De 'fast track' opleiding Office manager stoomt je op 1 semester klaar voor een knelpuntberoep. Als schakel tussen directie en verschillende afdelingen en medewerkers, zorg je ervoor dat alles op rolletjes loopt binnen de organisatie.

Office manager: waarom zou je deze opleiding volgen?

Word een Office manager: De spin in het organisatieweb!

Ben jij klaar om de motor van het kantoor te zijn? Als Office manager verricht je administratieve en organisatorische taken om de bedrijfsvoering soepel te laten verlopen. Jij bent de schakel tussen de directie, verschillende afdelingen en medewerkers. Jouw missie? Alles op rolletjes laten lopen binnen de organisatie.

📊 Veelzijdige taken: Van voorraadbeheer tot communicatie, leidinggeven, HR en administratie. Jij hebt het in de vingers.

🎯 Fast track opleiding: Heb je minstens een bachelordiploma of ervaring als Office assistant of Administratief bediende? Dan is deze ‘fast track’ opleiding iets voor jou.

🚀 Knelpuntberoep: Office manager is een knelpuntberoep. Na afstuderen vind je snel aansluiting op de arbeidsmarkt in de sector Office management.

Schrijf je in en word de onmisbare schakel in elk kantoor! 📎✨

Programma

Proces- en projectmanagement in de kantooromgeving (36u)

De cursist managet lean en efficiënt het werk op kantoor aan de hand van inzicht in de onderlinge samenhang van kwaliteitselementen.

Basis leidinggeven (20u)

De cursist kan autonoom met een klein team van medewerkers samenwerken, aansturen, motiveren en conflicten oplossen.   

Basiskennis boekhouden (40u)

De cursist doet kennis op van basisprincipes van algemene boekhouding, dubbele boekhouding, fiscaliteit, enz. 

Communicatie, marketing en bedrijfsevents (24u)

De cursist verwerft de nodige inzichten in de digitale transformatie van het marketinggebeuren en de bijhorende bedrijfscommunicatie. De cursist plant en organiseert een bedrijfsevent en ondersteunt dit event met de gepaste communicatie- en marketingacties, rekening houdend met de wensen van de organisatie.

Sociale wetgeving en personeelsadministratie (24u)

De cursist doet basiskennis op van sociale wetgeving in functie van personeelsadministratie en administratieve verwerking van personeelsaangelegenheden (loonberekening, registratie verlof, ziekte, reiskosten, enz.). 

Starten in hoofd- of bijberoep

De cursist weet wat het statuut zelfstandige in hoofd -en bijberoep inhoudt, wat het verschil is met het statuut in loondienst, en weet welke stappen hij dient te zetten vooraleer hij succesvol kan starten als ondernemer.

Eindwerkbegeleiding Office Manager (8u)

 

Voor wie

Doelgroep

Bedienden of gediplomeerden die een stap verder willen zetten in hun carrière. 

Toelatingsvoorwaarden

  • Een diploma bachelor of master, niet ouder dan 5 jaar, waarin de verschillende aspecten uit de opleiding Management assistant aan bod kwamen.
  • Of getuigschrift Office assistant (Syntra)
  • Of 3 jaar aantoonbare ervaring in een administratieve functie
  • Het bewijsstuk (certificiaat, diploma, getuigschrift,...) van één of meerdere van deze zaken dien je te bezorgen via deze link.

Extra info

Getuigschrift

Wie de opleiding met succes beëindigt, ontvangt volgende documenten, erkend door het Vlaams Agentschap voor Innoveren en Ondernemen: getuigschrift Office Manager

BYOD (Bring Your Own Device)

Tijdens de klassikale lessen op de campus werk je op je eigen toestel. Je dient hiervoor over een eigen laptop met Windowsbesturing (geen MAC) en internetverbinding te beschikken. Tijdens alle lessen zal je werken met Microsoft Office 365. Meer info over een individuele licentie ontvang je tijdens de eerste les.

Handboeken

De eventuele handboeken zijn niet inbegrepen in het inschrijvingsgeld.

Online lessen 

Indien de inhoud van les zich er toe leent en de kwaliteit blijft (minstens) gegarandeerd, bestaat de kans dat enkele lessen online gegeven worden. De lessen die je dan van thuis uit volgt, lopen ofwel via een virtual classroom ofwel via zelfstudie van online lesinhoud. Zorg dat je een computer met geluid, webcam en internetverbinding ter beschikking hebt. Liefst een desktop of laptop. Een tablet wordt afgeraden wegens de beperktere bandbreedte (snelheid) en het in de meeste gevallen ontbreken van een toetsenbord (nodig voor de chatfunctie).

Online cursusmateriaal

In onze opleidingen bieden we online cursusmateriaal aan. Dit is een bewuste ecologische keuze.
Liever een uitgeprinte cursus? Je kan beroep doen op de printservice en thuisbezorging door partner Universitas. Deze service is niet inbegrepen in het inschrijvingsgeld.

Wat na de opleiding Office manager

Office managers zijn werkzaam in kantoren van de meest uiteenlopende organisaties, van commerciële bedrijven tot culturele instellingen en van overheidsdiensten tot ict-bedrijven. Office manager is een knelpuntberoep. Na afstuderen vind je snel aansluiting op de arbeidsmarkt (Office Management).

Prijs

ExclIncl
Kostprijs voor deze opleiding (1ste jaar)€822.31€995.00

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

Kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO*KO**
€657.85€575.62

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

Locatie & lesdata

Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem. Bekijk op kaart

Naast fysieke lessen op de campus, zijn er ook online lessen voorzien binnen de opleiding.

Eerste jaarStartEindeDuur
maandag18:4522:151 jaar
woensdag18:4522:151 jaar

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 995,00 (1ste jaar)
  • 1 jaar (totaal 160u)

Heb je een vraag over deze opleiding?

De opleiding "Office manager" is met zorg samengesteld door productmanager Nils Meyntjens.

Heb je een vraag? Het klantencentrum helpt je verder.

Verschillende formules

Van 1 tot 3 jaar, les ’s avonds, overdag of online, vrijstellingen op basis van voorkennis en ondersteuning voor (startende) ondernemers.

Meer info

Praktijkgericht

Hands-on met focus op praktijk, direct toepasbaar, les van vakexperten uit het bedrijfsleven, eigen praktijkateliers, eindproeven & stages.

Meer info

Erkend door Vlaamse overheid

Getuigschrift of diploma, Vlaams opleidingsverlof, opleidingscheques, betaald, educatief verlof en gratis opleidingen voor werkzoekenden i.s.m. VDAB.

Meer info

Ook interessant voor jou

Bekijk alle opleidingen
NieuwKnelpuntberoep

Office manager

/1 jaar (totaal 160u)

De 'fast track' opleiding Office manager stoomt je op 1 semester klaar voor een knelpuntberoep. Als schakel tussen directie en verschillende afdelingen en medewerkers, zorg je ervoor dat alles op rolletjes loopt binnen de organisatie.

  • Campus Antwerpen & online
incl € 995,00
excl € 822,31

Medical management assistant (fast track) - voltijdse dagopleiding

/6 maanden (totaal 399u)

De opleiding Medical management assistant stoomt je in 6 maanden klaar voor een beroep als medisch secretaresse. Deze 'fast track' opleiding, inclusief stage, maakt jou een absolute aanwinst voor ieder ziekenhuis of huisartsenpraktijk.

  • Campus Antwerpen & online
incl € 870,00
excl € 719,01
Nieuw

Proces- en projectmanagement in de kantooromgeving

/9 sessies (totaal 36u)

In deze module ontdek je de geheimen van proces- en projectmanagement in de kantooromgeving. Of je nu SMART-doelstellingen wilt stellen, de werkplek wilt optimaliseren of projectmatig wilt werken, deze module biedt je de essentiële kennis.

  • Campus Antwerpen & online
incl € 270,00
excl € 223,14
Nieuw

Basiskennis boekhouden voor de Office manager

/10 sessies (totaal 40u)

Ben jij klaar om de financiële touwtjes in handen te nemen? In deze compacte module duiken we in de wereld van boekhouding en financiën, speciaal afgestemd op jou als office manager.

  • Campus Antwerpen & online
incl € 300,00
excl € 247,93