Duur en data
- Nieuw aanbod beschikbaar vanaf maart, de opleidingen starten in september. Klik op "Hou me op de hoogte", wij doen de rest
Locatie
- Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
Bespaar op je opleiding
Beschikbare opleidingsvormen
De 'fast track' opleiding Office manager stoomt je op 1 semester klaar voor een knelpuntberoep. Als schakel tussen directie en verschillende afdelingen en medewerkers, zorg je ervoor dat alles op rolletjes loopt binnen de organisatie.
Office manager (fast track) - voltijdse dagopleiding : waarom zou je deze opleiding volgen?
Office managers verrichten administratieve en organisatorische taken om de zaken op kantoor efficiënt en soepel te laten verlopen. Je bent de schakel tussen de directie van een organisatie en de verschillende afdelingen en medewerkers en zorgt ervoor dat alles op rolletjes loopt binnen de organisatie. Vaak voorkomende taken zijn voorraadbeheer, communicatie, leiding geven, HR en administratie.
Heb jij minstens een bachelordiploma of de nodige ervaring als office assistant of administratief bediende dan kan je deze 'fast track' opleiding volgen.
Office manager is een knelpuntberoep, na afstuderen vind je snel aansluiting op de arbeidsmarkt in de sector Office Management.
Programma
Doelgericht, efficiënt en flexibel werken als Office Assistant (28u)
Reflecteren over zijn eigen sterktes en zwaktes en weet hoe hij zijn sterktes optimaal kan inzetten in een hybride kantooromgeving.
Op een efficiënte, effectieve en flexibele manier invulling geven aan zijn takenpakket als Office Assistant en kan hierbij ook gebruik maken van de meest courante ondersteunende communicatie platformen (bijvoorbeeld Teams en Zoom).
Digitale trends en futureproof werken in de kantooromgeving (20u)
Algemene nieuwe ontwikkelingen herkennen omtrent digitalisering en automatisering en de mogelijke (toekomstige) impact op de eigen werkomgeving en het eigen takenpakket begrijpen.
Op basis van betrouwbare informatiebronnen weten hoe zijn/haar kennis van nieuwe ontwikkelingen binnen het eigen vakgebied up to date te houden.
Proces- en projectmanagement (36u)
De cursist managet lean en efficiënt het werk op kantoor aan de hand van inzicht in de onderlinge samenhang van kwaliteitselementen.
Basis leidinggeven (20u)
De cursist kan autonoom met een klein team van medewerkers samenwerken, aansturen, motiveren en conflicten oplossen.
Basis boekhouden en financiële opvolging voor de Office Manager (20u)
De cursist doet kennis op van basisprincipes van algemene boekhouding, dubbele boekhouding, fiscaliteit, enz.
Communicatie, marketing en bedrijfsevents (24u)
De cursist verwerft de nodige inzichten in de digitale transformatie van het marketinggebeuren en de bijhorende bedrijfscommunicatie. De cursist plant en organiseert een bedrijfsevent en ondersteunt dit event met de gepaste communicatie- en marketingacties, rekening houdend met de wensen van de organisatie.
Sociale wetgeving en personeelsadministratie (24u)
De cursist doet basiskennis op van sociale wetgeving in functie van personeelsadministratie en administratieve verwerking van personeelsaangelegenheden (loonberekening, registratie verlof, ziekte, reiskosten, enz.).
Commercieel Engels (40u)
De cursist kan een efficiënte mondelinge communicatie met de klant voeren in het Engels, binnen een verkoopcontext.
Commercieel Frans (40u)
De cursist kan een efficiënte mondelinge communicatie met de klant voeren in het Frans, binnen een verkoopcontext.
Eindwerkbegeleiding Office Manager (8u)
Stage (200u) + coaching
Voor wie?
Doelgroep
Bedienden of gediplomeerden die een stap verder willen zetten in hun carrière.
Toelatingsvoorwaarden
- Een diploma bachelor of master, niet ouder dan 5 jaar, waarin de verschillende aspecten uit de opleiding Management assistant aan bod kwamen.
- Of getuigschrift Office assistant (Syntra)
- Of 3 jaar aantoonbare ervaring in een administratieve functie
Extra info
Getuigschrift
Wie de opleiding met succes beëindigt, ontvangt volgende documenten, erkend door het Vlaams Agentschap voor Innoveren en Ondernemen: getuigschrift Office Manager
BYOD (Bring Your Own Device)
Tijdens de klassikale lessen op de campus werk je op je eigen toestel. Je dient hiervoor over een eigen laptop met Windowsbesturing (geen MAC) en internetverbinding te beschikken. Tijdens alle lessen zal je werken met Microsoft Office 365. Meer info over een individuele licentie ontvang je tijdens de eerste les.
Handboeken
De eventuele handboeken zijn niet inbegrepen in het inschrijvingsgeld.
Online lessen
Indien de inhoud van les zich er toe leent en de kwaliteit blijft (minstens) gegarandeerd, bestaat de kans dat enkele lessen online gegeven worden. De lessen die je dan van thuis uit volgt, lopen ofwel via een virtual classroom ofwel via zelfstudie van online lesinhoud. Zorg dat je een computer met geluid, webcam en internetverbinding ter beschikking hebt. Liefst een desktop of laptop. Een tablet wordt afgeraden wegens de beperktere bandbreedte (snelheid) en het in de meeste gevallen ontbreken van een toetsenbord (nodig voor de chatfunctie).
Groeipakket
Jongeren die het volledige traject volgen, blijven ten laste van de ouders voor kinderbijslag (groeipakket) en fiscaliteit.
Online cursusmateriaal
In onze opleidingen bieden we online cursusmateriaal aan. Dit is een bewuste ecologische keuze.
Liever een uitgeprinte cursus? Je kan beroep doen op de printservice en thuisbezorging door partner Universitas. Deze service is niet inbegrepen in het inschrijvingsgeld.
Wat na de opleiding Office manager (fast track) - voltijdse dagopleiding
Office managers zijn werkzaam in kantoren van de meest uiteenlopende organisaties, van commerciële bedrijven tot culturele instellingen en van overheidsdiensten tot ict-bedrijven. Office manager is een knelpuntberoep, na afstuderen vind je snel aansluiting op de arbeidsmarkt (Office Management).