Duur en data
- Nog geen startdatum bekend. Klik op "Hou me op de hoogte", wij doen de rest
Locatie
- Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
Bespaar op je opleiding
Omgaan met agressie in retail omgeving: waarom zou je deze opleiding volgen?
Praktische tips om agressie en conflicten in een winkelomgeving te voorkomen, of er adequaat op te reageren. (Eigen) safety first!
We werken hiervoor samen met Securitas Academy, om u de hoogst mogelijke kwaliteit te kunnen bieden.
Deze opleiding wordt georganiseerd in samenwerking met:

Programma
- Wat is een conflict?
- Op welke verschillende manieren kan een conflict of agressie zich uiten?
- Hoe evolueert een conflict?
- Wat zijn de oorzaken van agressie?
- Hoe reageer ik op agressie?
- Tips om agressief gedrag in te tomen
- Wat is assertiviteit en hoe verschilt dit van agressiviteit?
- Hoe agressie onder controle houden?
Om zo dicht mogelijk aan te leunen bij de realiteit, wordt er gebruik gemaakt van oefeningen, praktijkvoorbeelden, rollenspelen met acteur, real-life situaties en simulaties.
Op die manier leren en ervaren de winkelinspecteurs hoe zij zowel fysiek als mentaal reageren bij onverwachte agressieve gebeurtenissen en wat de invloed is van paniek en angst op het rationele handelen.
Door de praktijkgerichte aanpak van deze opleiding vergroot aanzienlijk de kans dat het 'aangeleerde' zal toegepast worden in de praktijk. Ook verkrijgen zij informatie van de acteur over hoe hij het rollenspel 'als klant' ervaarde. Daarnaast nemen de winkelinspecteurs ook de rol als observator op zich. Tot slot zal het benaderen vanuit verschillende invalshoeken en de feedback- en reflectiemomenten het leereffect vergroten.
We werken hiervoor samen met Securitas Academy, om u de hoogst mogelijke kwaliteit te kunnen bieden.
Voor wie?
Doelgroep
Winkelinspecteurs die op een correcte manier willen leren omgaan met agressie en conflicten die zich regelmatig voordoen in hun werkomgeving.
Extra info
Jammer genoeg komen conflicten steeds vaker voor in uw winkelomgeving. Deze conflicten kunnen al gauw escaleren tot verbale, non-verbale en fysieke agressie. Het is belangrijk goed te anticiperen op de situatie: Hoe herken je de eerste tekenen van agressie en hoe reageer je? Tijdens deze opleiding leer je afstand te nemen, agressief gedrag te herkennen (awareness) en gepast te reageren (vaardigheden) als winkelinspecteur.
Hierbij verwerft u inzichten in hoe uw eigen emoties onder controle te houden, hoe u de gemoederen kan bedaren en een positieve communicatie met de klant kan herstellen.