Duur en data
  • Nog geen startdatum bekend. Klik op "Hou me op de hoogte", wij doen de rest
Locatie
  • Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
Bespaar op je opleiding

Omgaan met feedback en conflicthantering - Bedrijfsopleiding: waarom zou je deze opleiding volgen?

i.s.m.

Professionele feedback is feedback in functie van het bereiken van een doelstelling. Uit de praktijk blijkt evenwel dat het lastig is om goed om te gaan met commentaar. Iedere mens heeft de neiging zich af te sluiten voor kritiek. Positieve commentaar wuiven we weg of bagatelliseren we.

Anderzijds is feedback geven ook geen evidentie. Soms zijn we zo bang van de reactie van de andere op onze feedback, dat we die zo lang mogelijk uitstellen. Als we op die manier onze feedback uitstellen, groeit de irritatie en samen daarmee de onmogelijkheid om op een goede manier te communiceren.

Programma

i.s.m.

Feedback

  • hoe formuleer je opbouwende feedback?
  • hoe communiceer je oplossingsgericht?
  • hoe formuleer je feedback met respect voor de eigenheid van de andere, los van persoonlijke voorkeuren?
  • hoe ga je om met met weerstand?
  • hoe creëer je veiligheid?
  • hoe verschaf je inzicht in wat mensen nodig hebben om constructief aan de slag te gaan met jouw feedback

Conflicthantering

  • een conflict, wat is dit?
  • hoe ontstaat een conflict?
  • wat is een positief conflict?
  • hoe communiceer je over en rond conflicten?
  • hoe beheers en voorkom je conflicten?
  • emoties in conflicten

 

Voor wie?

i.s.m.

Doelgroep

Deze bedrijfsopleiding richt zich tot zowel leidinggevenden als KMO-medewerkers.