Omgaan met feedback en conflicthantering - Bedrijfsopleiding
Omgaan met feedback en conflicthantering - Bedrijfsopleiding: waarom zou je deze opleiding volgen?
Professionele feedback is feedback in functie van het bereiken van een doelstelling. Uit de praktijk blijkt evenwel dat het lastig is om goed om te gaan met commentaar. Iedere mens heeft de neiging zich af te sluiten voor kritiek. Positieve commentaar wuiven we weg of bagatelliseren we.
Anderzijds is feedback geven ook geen evidentie. Soms zijn we zo bang van de reactie van de andere op onze feedback, dat we die zo lang mogelijk uitstellen. Als we op die manier onze feedback uitstellen, groeit de irritatie en samen daarmee de onmogelijkheid om op een goede manier te communiceren.
Programma
Feedback
- hoe formuleer je opbouwende feedback?
- hoe communiceer je oplossingsgericht?
- hoe formuleer je feedback met respect voor de eigenheid van de andere, los van persoonlijke voorkeuren?
- hoe ga je om met met weerstand?
- hoe creëer je veiligheid?
- hoe verschaf je inzicht in wat mensen nodig hebben om constructief aan de slag te gaan met jouw feedback
Conflicthantering
- een conflict, wat is dit?
- hoe ontstaat een conflict?
- wat is een positief conflict?
- hoe communiceer je over en rond conflicten?
- hoe beheers en voorkom je conflicten?
- emoties in conflicten
Voor wie
Doelgroep
Deze bedrijfsopleiding richt zich tot zowel leidinggevenden als KMO-medewerkers.
100% maatwerk
Afstemming van inhoud, leerdoelen, locatie en timing, voordelige groepsprijs, L&D-advies, opleidingsplan, partnerships, catering.
Vraag je offerteAfgestemd op bedrijfsnoden
Hands-on met focus op roi voor je bedrijf of organisatie, netwerk van 1000 docenten uit het bedrijfsleven, les- en praktijkateliers in gans Vlaanderen of op locatie in jouw bedrijf.
Vraag je offerteErkend door Vlaamse overheid
KMO-portefeuille, premies sectorfondsen, attest van lesvolging, attestering / certificering bij verplichte bijscholingen.
Vraag je offerte