Duur en data
  • 4 sessies (totaal 12u)
  • Eerstvolgende startdatum: 13/05/2024
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
Een drankenpauze is voorzien
Drankpauze

De retailsector evolueert constant en vraagt om getalenteerde professionals die de trends begrijpen en in staat zijn om vernieuwende strategieën te ontwikkelen. Met onze opleiding Retailmanagement ben jij straks de expert die het verschil maakt in deze bruisende industrie.

Retailmanagement: haal meer winst uit je winkel!: waarom zou je deze opleiding volgen?

i.s.m.

De retailsector evolueert constant en vraagt om getalenteerde professionals die de trends begrijpen en in staat zijn om vernieuwende strategieën te ontwikkelen. Met onze opleiding Retailmanagement ben jij straks de expert die het verschil maakt in deze bruisende industrie.

Het uitgangspunt van deze opleiding is dat je met je winkel of showroom meer omzet kan genereren door een sterke, unieke smoel te ontwikkelen.

Je krijgt tools aangereikt om klanten gastvrij te ontvangen en je personeel sterker te betrekken bij je zaak. Je krijgt inzichten in het beter organiseren en inrichten van je winkel(beleving) op basis van je eigen identiteit. Je leert hoe en wanneer je online en offline communiceert en hoe je webshop een aanvulling kan zijn op je zaak. 

Deze praktijkgerichte opleiding is ingedeeld in vier halve dagen:

  1. Het belang van een unieke smoel in retail
  2. Winkelorganisatie in functie van verkoop
  3. Communicatie i.f.v. je unieke smoel en klantenbinding
  4. Webshop

Deze opleiding biedt een totaalpakket voor elke retailer die zijn of haar winkel maximaal wil laten renderen!

Over de trainers

Bob Douliez, een ervaren CEO en Sales Manager met een trackrecord in retail bij o.a. IKEA, Casa, Oh’Green, brengt expertise in bedrijfsbeheer, sales en marketing. Hij biedt waardevolle inzichten voor retailers, waarbij hij de mens centraal stelt in strategieën om de klantbeleving te verbeteren en het succes te vergroten.

Wim Dejonghe is al 25 jaar actief als marketing professional. Zijn ruime ervaring deed hij op bij o.a. Living Tomorrow, Decofun, Vasco en Spaas. Als sidekick met een passie voor merkidentiteit en communicatie adviseert hij retailklanten bij TONC. Daarnaast is hij gastdocent aan de Thomas More Hogeschool.

Charlotte Cools is oprichter en bestuurder van TONC. Met 25 jaar jaar ervaring in communicatie en sales helpt  Charlotte de ambities van retailers waar te maken. Daarnaast is zij gastvrijheidstrainer, keynote speaker en auteur.

 

 

Programma

i.s.m.

Les 1: het belang van een unieke smoel in retail

a) Heeft retail nog een toekomst?
b) Het belang van een unieke identiteit om te overleven in retail.
c) Sleutels tot succes om je zaak ‘futureproof’ te maken?
d) De ‘gastvrijheid’ in je winkel naar een hoger niveau tillen.

Les 2: Winkelorganisatie in functie van verkoop

Doelstelling:
a.De deelnemers begrijpen het begrip winkelomzet.
b.De deelnemers begrijpen het onderscheid tussen geplande inkopen en impuls inkopen.
c.Ze hebben een inzicht in wat er voor beide type aankopen belangrijk is om succesvol te zijn (komen tot transactie)
d.Ze begrijpen hoe ze  meer-verkoop kunnen realiseren
e.Ze begrijpen hoe ze klanten behoeften kunnen voldoen, hoe ze deze zouden kunnen beïnvloeden en hoe ze deze kunnen overtreffen.
f.Ze begrijpen hoe communicatie op de winkelvloer hiervoor kan worden ingezet. 

Wat wordt er behandeld:
g.Basics: hoe garandeer ik dat de winkel steeds in een optimale staat verkeerd.
h.Hoe komt omzet tot stand.
i.Welke technieken ga ik gebruiken om te verkopen wat ik wil verkopen
j.Welke technieken ga ik gebruiken om meer te verkopen
k.Welke zijn de parameters (cijfermatig) die ik daarvoor moet beheersen.
l.Peek-day management hoe ga ik daar mee om.

Les 3: Communicatie i.f.v. je unieke smoel en klantenbinding

a.De merkidentiteit van je zaak ontwikkelen
- De archetypes van Jung.
- Jouw DNA en merkarchetype in kaart brengen.
- Vertaling van je merkarchetype in je communicatie, winkelbeleving, aanpak.
b.Online vs. Offline communicatie
- Een verhaal creëren dat relevant is voor jouw klant.
- Wanneer en hoe communiceer je online of offline als retailer?
- De customer journey: bereik je klant waar en wanneer ze dat willen.
- Van een ‘paid media’ naar een ‘owned media’ strategie: je (beperkt) budget efficiënt gebruiken.

c.Je diensten tastbaar maken
- Belevingsmarketing.
- Gebruik maken van je stakeholders.
- Een blijvende indruk nalaten.

Les 4: Webshop 

a) Je webshop als aanvulling voor je fysieke winkel. 
b) Praktische organisatie van je webshop en logistiek. 
c) Je klant centraal stellen bij de content van je webshop. 
d) Traffic genereren naar je webshop. 

    

Voor wie?

i.s.m.

Doelgroep

Deze opleiding is bedoeld voor eigenaars van winkels en showrooms, winkelmanagers & retail marketeers, die hun winkel futureproof willen maken. 

Locatie & lesdata

i.s.m.

Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem

DatumUur
ma 13/05/202413:30 - 16:30
ma 27/05/202413:30 - 16:30
ma 03/06/202413:30 - 16:30
ma 10/06/202413:30 - 16:30

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 574.75
  • 4 sessies (totaal 12u)
  • Drankpauze

Incompany training op maat van je bedrijf?

We bezorgen je graag een offerteOfferte

Prijs

i.s.m.
ExclIncl
Kostprijs voor deze opleiding€475.00€574.75

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille (thema: Bedrijfsstrategie)
  • Opleidingscheques

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO*KO**
€380.00€332.50

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

Ook interessant voor jou

i.s.m.
Bekijk alle opleidingen
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€393.25€325.00

Accountmanager - voltijdse dagopleiding

/1 jaar (totaal 432u)

Knelpuntberoep
  • Campus Antwerpen & online
€1815.00€1500.00

Commercieel afgevaardigde - voltijdse dagopleiding

/6 maanden (totaal 272u)

Knelpuntberoep
  • Campus Antwerpen & online
€1095.00€904.96
  • Campus Antwerpen & online
  • Campus Leuven & online
€1705.00€1409.09

Customer experience manager - voltijdse dagopleiding

/6 maanden (totaal 160u)

Knelpuntberoep
  • Campus Antwerpen & online
  • Of op jouw locatie
€955.00€789.26