Duur en eerstvolgende startdatum
  • Nog geen startdatum bekend. Klik op "Hou me op de hoogte", wij doen de rest
Locatie
  • Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

  • Unizo korting

Over de cursus

Bedrijven die vandaag de dag willen innoveren, kunnen dat niet meer vanuit hun ivoren toren.

Klanten en medewerkers van bedrijven zijn namelijk kritischer geworden en willen enkel nog maar producten en services die een positieve of zelfs onmisbare impact hebben op hun leven.

Service Design is de ontdekkingstocht naar deze impact.

Het startpunt? Nederdalen uit onze ivoren toren en meekijken door de ogen van klanten en medewerkers van bedrijven. Wat zijn hun frustraties? Wat zijn hun noden? Hoe zien zij de ideale wereld?

Op het menu van deze cursus Service Design: Inspirerende praktijkvoorbeelden, een rugzak vol cruciale kennis en kunde én persoonlijke begeleiding tijdens de oefeningen en workshops.

Praktisch

Céline Goole en Johan Steppe zijn jullie coaches.

Dit is een intensieve opleiding. Een frisse, open geest en goesting zijn onmisbaar. We gaan ook heel concreet aan de slag.

Breng je eigen laptop mee naar de les. Dat mag zowel een MAC als een PC zijn.

Drankenpauze is voorzien. Indien de opleiding zowel in de voor- als de namiddag doorgaat, wordt ook een broodjeslunch voorzien. Drankenpauzes en eventuele broodjeslunch zijn in de prijs inbegrepen.

Programma

De cursus Service Design bestaat uit 6 sessies van telkens 3 uur.

Sessie 1: beyond the Buzz

  • Kennismaking + introductie
  • “What’s in a name?”
  • Beyond the buzz

Sessie 2: theoretische deepdive

Service Design vanuit een holistisch perspectief.

3 pilaren:

  • Business (market research, business models, business cases en business validation,…)
  • Experiences (user research, ideation, co-creation, prototyping, user-testing & design sprints)
  • IT (feasibilities & possibilities)

Sessie 3: in de praktijk

  • Formats & methodes
  • Meest gangbare Design Thinking methodologieën
  • Formats toepassen + praktijkvoorbeelden ter illustratie

Sessie 4: aan de slag "Het Syntra van de toekomst pt. 1"

Sessie 5: aan de slag "Het Syntra van de toekomst pt. 2"

Sessie 6: Presentaties & evaluaties

We maken gebruik van blended learning om cursisten gedurende het ganse traject te inspireren, motiveren en engageren. Dit kan soms voorbereidend leeswerk zijn, maar nooit verplicht "huiswerk".

Voor wie?

Doelgroep

Deze cursus is bedoeld voor medewerkers van organisaties die willen werken aan dienstverlening met impact in een snel veranderende, digitale wereld. 

Of je nu 2 of 20 jaar ervaring hebt, er is slechts 1 vereiste: De ambitie hebben om Service Design, samen met andere cursisten op een oprechte, actieve en creatieve manier in de praktijk te brengen.

Leren met en van elkaar. We vragen een CV en een  motivatiebrief ter validatie van de inschrijvingen.

Toelatingsvoorwaarden

We vragen je om vooraf ons je CV/LinkedIn profiel te bezorgen en een korte motivatie waarom je deze opleiding wil volgen zodat wij je inschrijving kunnen valideren. Deze mag je mailen naar antwerpen@syntra-ab.be t.a.v. Jenna Lievens nadat je online ingeschreven hebt.

Basisopleiding e-commerce

/8 sessies

Nieuw
  • Campus Antwerpen
  • Campus Mechelen
  • Of op jouw locatie
€871.20 €720.00
  • Campus Mechelen
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€217.80 €180.00

WordPress basis

/3 sessies

  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Campus Mechelen
  • Of op jouw locatie
€363.00 €300.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00
  • Campus Mechelen
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€217.80 €180.00