Sociale wetgeving en personeelsadministratie voor de Office manager
Ben jij klaar om de spil te zijn in het personeelsbeleid? In deze compacte module duiken we in de wereld van sociale wetgeving en personeelsadministratie, speciaal afgestemd op jou als office manager.
Sociale wetgeving en personeelsadministratie voor de Office manager: waarom zou je deze opleiding volgen?
Word een HR-Held: Sociale Wetgeving en Personeelsadministratie voor de Office Manager
Ben jij klaar om de spil te zijn in het personeelsbeleid? In deze compacte module duiken we in de wereld van sociale wetgeving en personeelsadministratie, speciaal afgestemd op jou als office manager. Of je nu wilt begrijpen hoe sociale zekerheid in Vlaanderen werkt, arbeidscontracten wilt opstellen of sollicitatiegesprekken wilt voeren, deze module biedt je de essentiële kennis.
Met onze praktische aanpak en heldere uitleg, word je een HR-held op kantoor. Schrijf je in en maak van personeelsbeheer jouw superkracht! 💼🌟
Deze module maakt deel uit van de avondopleiding Office manager. Interesse in het volledige traject? Klik dan hier.
Programma
📜 Sociale Wetgeving:
- Sociale Zekerheid in Vlaanderen: Ontdek de ins en outs van sociale verzekeringen en hoe ze van toepassing zijn op jouw medewerkers.
- Arbeidscontracten: Leer hoe je arbeidscontracten correct opstelt en welke elementen essentieel zijn.
- Werknemers- en Werkgeversbijdrage: Begrijp de financiële aspecten van tewerkstelling.
- Ziekte en Arbeidsongeval: Ken de procedures en verantwoordelijkheden bij ziekte en ongevallen op het werk.
- Arbeidsonderbreking: Ontdek de verschillende vormen van verlof en hoe je hiermee omgaat.
👥 Personeelsbeleid:
- Competentiemanagement: Hoe ontwikkel je de vaardigheden van je team?
- Functieomschrijving: Definieer duidelijk de taken en verantwoordelijkheden van elke functie.
- Sollicitatie-, Functionerings- en Evaluatiegesprekken: Leer hoe je effectieve gesprekken voert met je medewerkers.
- Werving & Selectie: Ontdek de beste praktijken voor het aantrekken van nieuw talent.
- Opleidingsbeleid: Hoe investeer je in de groei van je team?
Voor wie
Doelgroep
Bedienden of gediplomeerden die een stap verder willen zetten in hun carrière.
Toelatingsvoorwaarden
- Een diploma bachelor of master, niet ouder dan 5 jaar, waarin de verschillende aspecten uit de opleiding Management assistant aan bod kwamen.
- Of getuigschrift Office assistant (Syntra)
- Of 3 jaar aantoonbare ervaring in een administratieve functie
- Het bewijsstuk (certificiaat, diploma, getuigschrift,...) van één of meerdere van deze zaken dien je te bezorgen via deze link.
Extra info
Module attest
Wie de opleiding met succes beëindigt, ontvangt volgende documenten, erkend door het Vlaams Agentschap voor Innoveren en Ondernemen: module attest 'Sociale wetgeving en personeelsadministratie voor de Office manager'
BYOD (Bring Your Own Device)
Tijdens de klassikale lessen op de campus werk je op je eigen toestel. Je dient hiervoor over een eigen laptop met Windowsbesturing (geen MAC) en internetverbinding te beschikken. Tijdens alle lessen zal je werken met Microsoft Office 365. Meer info over een individuele licentie ontvang je tijdens de eerste les.
Handboeken
De eventuele handboeken zijn niet inbegrepen in het inschrijvingsgeld.
Online lessen
Indien de inhoud van les zich er toe leent en de kwaliteit blijft (minstens) gegarandeerd, bestaat de kans dat enkele lessen online gegeven worden. De lessen die je dan van thuis uit volgt, lopen ofwel via een virtual classroom ofwel via zelfstudie van online lesinhoud. Zorg dat je een computer met geluid, webcam en internetverbinding ter beschikking hebt. Liefst een desktop of laptop. Een tablet wordt afgeraden wegens de beperktere bandbreedte (snelheid) en het in de meeste gevallen ontbreken van een toetsenbord (nodig voor de chatfunctie).
Online cursusmateriaal
In onze opleidingen bieden we online cursusmateriaal aan. Dit is een bewuste ecologische keuze.
Liever een uitgeprinte cursus? Je kan beroep doen op de printservice en thuisbezorging door partner Universitas. Deze service is niet inbegrepen in het inschrijvingsgeld.
Prijs
Excl | Incl | |
---|---|---|
Kostprijs voor deze opleiding | €152.89 | €185.00 |
Bespaar op je opleiding
We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.
Kmo-portefeuille
Erkend dienstverlener
MO* | KO** |
---|---|
€122.31 | €107.02 |
* Middelgrote onderneming
** Kleine onderneming
Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.
Locatie & lesdata
Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem. Bekijk op kaart
Naast fysieke lessen op de campus, zijn er ook online lessen voorzien binnen de opleiding.
Eerste jaar | Start | Einde | Duur | |
---|---|---|---|---|
maandag | 18:45 | 22:15 | ||
woensdag | 18:45 | 22:15 |
Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.
- € 185,00
- 6 sessies (totaal 24u)
Heb je een vraag over deze opleiding?
De opleiding "Sociale wetgeving en personeelsadministratie voor de Office manager" is met zorg samengesteld door productmanager Nils Meyntjens.
Heb je een vraag? Het klantencentrum helpt je verder.
Verschillende formules
Van 1 tot 3 jaar, les ’s avonds, overdag of online, vrijstellingen op basis van voorkennis en ondersteuning voor (startende) ondernemers.
Meer infoPraktijkgericht
Hands-on met focus op praktijk, direct toepasbaar, les van vakexperten uit het bedrijfsleven, eigen praktijkateliers, eindproeven & stages.
Meer infoErkend door Vlaamse overheid
Getuigschrift of diploma, Vlaams opleidingsverlof, opleidingscheques, betaald, educatief verlof en gratis opleidingen voor werkzoekenden i.s.m. VDAB.
Meer info