Duur en eerstvolgende startdatum
  • 2 sessies
  • 10/10/2018
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

  • Unizo korting

Catering voorzien

Over de cursus

Telefoneren heeft een volledig eigen etiquette en vraagt behoorlijk wat sociale vaardigheden. Training en advies kunnen goed van pas komen. Zeker wanneer jouw gesprekspartner een andere taal spreekt. Bijkomend besteden we ook aandacht aan klantvriendelijk onthalen in het Frans.

Dubbele invalshoek: telefoneren én Frans spreken

De cursus telefoneren in het Frans combineert universele vuistregels met formaliteiten die specifiek aan de Franse taal verbonden zijn. Komen onder andere aan bod: gesprekken openen, jezelf voorstellen, de gesprekspartner doorverbinden, een boodschap noteren, een afspraak maken en inlichtingen geven. Deze cursus verstevigt dus zowel je telefonische vaardigheden als je kennis van het Frans.

Oefeningen op maat van jouw professioneel profiel

De beste manier om je deze vaardigheden eigen te maken, is door gesprekken te simuleren. Je krijgt in de les concrete scenario’s afgestemd op je eigen werkomgeving. Zo leer je op je eigen tempo klantvriendelijk telefoneren én onthalen in het Frans. Een groot voordeel van deze aanpak is dat je een vocabulaire opbouwt dat perfect inzetbaar is op je werk. 

Naast simulaties van telefoon- en onthaalgesprekken krijg je ook andere interactieve oefeningen om je vocabulaire te onderhouden.

De opleiding wordt geven door Marianne Herygers, taaltrainer bij KDV Language & More.

Programma

Telefoneren in het Frans:

  • Klantvriendelijk telefoneren;
  • Openen van een gesprek;
  • Jezelf voorstellen;
  • Doorverbinden en een gesprekspartner voorstellen;
  • Een boodschap noteren;
  • Een afspraak maken;
  • Inlichtingen geven;
  • Korte wegbeschrijving;
  • Relationele vaardigheden;
  • Een klacht behandelen;
  • Noteren van eigennamen en telefoonnummers;
  • Efficiënt afronden.

Onthalen in het Frans:

  • Klantvriendelijk onthalen;
  • Een bezoeker verwelkomen / inschrijven / uitschrijven;
  • Een bezoeker situeren;
  • Een object situeren;
  • Informatie uitwisselen;
  • Reserveren;
  • Een bezoeker begeleiden;
  • Begroeten en afscheid nemen.

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is zeer interessant voor medewerkers of zelfstandigen die in hun professioneel leven regelmatig in het Frans moeten telefoneren. Het beoogde startniveau van de opleiding is A2/B1 (cf. het Europees Referentiekader).

Locatie & startdata

Campus Antwerpen

10/10/2018

Inschrijven kan tot 03/10/2018

Datum Uur
wo 10/10/2018 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf? Of op jouw locatie?

We bezorgen je graag een offerteWe bezorgen je graag een offerte

Prijs

Excl Incl
Inschrijvingsgeld voor deze opleiding €240.00 €290.40

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques
  • Unizo korting

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO* KO**
€168.00 €144.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€290.40 €240.00
  • Campus Antwerpen
  • Campus Mechelen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€411.40 €340.00
  • Campus Antwerpen
  • Campus Mechelen
  • Of op jouw locatie
€591.69 €489.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€278.30 €230.00

Storytelling

/2 sessies

  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00