Duur en eerstvolgende startdatum
  • 2 sessies
  • 19/11/2018
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

  • Unizo korting

Catering voorzien

Over de cursus

Een groeiend deel van onze communicatie doen we via e-mail. Toch blijft telefoonverkeer een cruciale rol spelen, zeker in het bedrijfsleven. Een goede telefoonetiquette is onontbeerlijk. 

Je gedrag aan de telefoon is bepalend

Veel zakelijke communicatie vindt plaats aan de telefoon: op kantoor, thuis, in de auto... Je gedrag aan de lijn kan bepalen of iemand geïnteresseerd blijft en je de deal binnenhaalt of verliest. Want zeg nu eerlijk, als de ander niet met aandacht naar je luistert, bot overkomt of onduidelijk spreekt, heb je dan nog zin om zaken te doen? In een goed gesprek toon je interesse en luisterbereidheid. Als jij je de essentie van klantgericht telefoneren eigen maakt, kan je via de telefoon zelfs een boze klant loyaler maken dan hij ooit was.

Een waardevol visitekaartje

Deze opleiding geeft je praktijkgerichte tips om via telefonisch contact je relatie met klanten en leveranciers aan te halen. Medewerkers met de juiste zakelijke telefoonmanieren en professionele telefoonvaardigheden zijn waardevolle visitekaartjes voor een klantgerichte organisatie. Ook op afstand geldt: een eerste indruk maak je maar één keer!

Drankenpauze is voorzien. Indien de opleiding zowel in de voor- als de namiddag doorgaat, wordt ook een broodjeslunch voorzien. Drankenpauzes en eventuele broodjeslunch zijn in de prijs inbegrepen.

Programma

In de opleiding komt aan bod:

  • Telefoonetiquette bij inkomende oproepen
  • Telefoonetiquette bij uitgaande oproepen
  • Rollenspel

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is zeer interessant voor telefonisten, receptionisten, baliemedewerkers, medewerkers die regelmatig klantgericht zakelijk moeten telefoneren met relaties, leveranciers, klanten of potentiële klanten.

Extra info

Volgende aspecten van telefoonetiquette komen uitgebreid aan bod:

  • Telefoonvaardigheden;
  • Telefoondiscipline;
  • De klant ziet mijn niet, hoe vang ik dit op?
  • Hoe stel ik mij voor?
  • Hoe scoor ik qua klantvriendelijkheid?
  • Goed leren luisteren;
  • Welke vragen stel ik en hoe doe ik dit?
  • Heeft de klant mij begrepen? Zal ik het even samenvatten?
  • Omgaan met verbaal agressieve klanten.

Locatie & startdata

Campus Antwerpen

19/11/2018

Inschrijven kan tot 12/11/2018

Datum Uur
ma 19/11/2018 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

Campus Antwerpen

20/05/2019

Inschrijven kan tot 13/05/2019

Datum Uur
ma 20/05/2019 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf? Of op jouw locatie?

We bezorgen je graag een offerteWe bezorgen je graag een offerte

Prijs

Excl Incl
Inschrijvingsgeld voor deze opleiding €195.00 €235.95

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques
  • Unizo korting

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO* KO**
€136.50 €117.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€235.95 €195.00
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€235.95 €195.00