Terug naar OpleidingenOpleidingen

Uitblinken in klantgerichtheid

Klantgerichtheid was nog nooit zo belangrijk. De klant wordt steeds veeleisender en beter geïnformeerd. Deze praktijkgerichte opleiding rond uitblinken in klantgerichtheid leert je op dat vlak efficiënt handelen en communiceren. Op die manier bouw je lange termijnrelaties op met je klanten.

Uitblinken in klantgerichtheid: waarom zou je deze opleiding volgen?

Klantgerichtheid was nog nooit zo belangrijk. De tijd dat je als bedrijf volledig zelf de touwtjes in handen had, is definitief voorbij. Klanten en partners worden steeds veeleisender en verwachten onmiddellijk op hun wenken bediend te worden.

Als je als bedrijf niet snel genoeg reageert, is de kans groot dat je klant naar de concurrentie stapt. Vandaag bepaalt de klant hoe het allemaal gebeurt. Net daarom is klantgerichtheid zo belangrijk.

In de masterclass voor office professionals: uitblinken in klantgerichtheid gaan we op zoek naar de basisvaardigheden en de juiste attitude voor klantgerichtheid. Je komt te weten wat klanten verwachten en hoe je een klant kan overtuigen. Je ontdekt het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid en hoe je klachten op een positieve manier behandelt. En je leert alles over klantvriendelijke communicatie.

Over de opleiding Uitblinken in klantgerichtheid

In de opleiding: uitblinken in klantgerichtheid leer je alles over klantgericht handelen en klantgericht communiceren. Je krijgt inzicht in de verschillende types van klanten en hoe je hiermee omgaat. Je ontdekt verschillende communicatietechnieken en verdiept je in het proces van een goed gesprek. Verder oefen je om een klant te overtuigen en om klachten als een opportuniteit te zien. Omgaan met moeilijke klanten wordt je op een praktische manier aangeleerd.

Programma

Inleiding klantgericht communiceren

  • Wat is klantgerichtheid communiceren?
  • Wat is het verschil tussen klantgerichtheid en klantvriendelijkheid?
  • Wat verwachten klanten?
  • Het proces van een goed gesprek;
  • Uitblinken: hoe een klant overtuigen?

Hoe omgaan met klanten? 

  • Inleiding tot communicatie;
  • Enkele communicatietechnieken;
  • Referentiekaders

Wat als het toch misgaat: omgaan met klachten: -

  • Waarom klachten een opportuniteit kunnen zijn?
  • Omgaan met moeilijke of agressieve klanten;

Waarom reageert elke klant anders? 

  • Inleiding tot typologieën;
  • Wat zijn de verschillende typologieën?
  • Wat te doen met elk typologie en wat niet?
  • Hoe gebruik je dit in de praktijk?

Voor wie

Doelgroep

Deze opleiding is zeer interessant voor iedereen die contact heeft met klanten en die dankzij klantgericht handelen een glimlach wil toveren bij elke klant én bij je baas. Want dankzij klantgericht handelen zal ook de omzet van het bedrijf automatisch volgen.

Prijs

ExclIncl
Kostprijs voor deze opleiding€375.00€453.75

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

Kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO*KO**
€300.00€262.50

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

Locatie & lesdata

in samenwerking met

Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem. Bekijk op kaart

DatumUur
di 25/11/202509:30 - 12:30 / 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en wijzigen in uitzonderlijke gevallen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 375,00
  • 2 sessies (totaal 6u)
  • Drankpauze en broodjeslunch

Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem. Bekijk op kaart

DatumUur
di 31/03/202609:30 - 12:30 / 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en wijzigen in uitzonderlijke gevallen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 375,00
  • 2 sessies (totaal 6u)
  • Drankpauze en broodjeslunch

Incompany training op maat van je bedrijf?

We bezorgen je graag een offerteOfferte

Kort & krachtig

Snelle en efficiënte cursussen, vanaf 1 sessie (3u) tot enkele weken, les overdag, ’s avonds of online, catering bij meerdere sessies.

Meer info

Praktijkgericht

Hands-on met focus op praktijk, direct toepasbaar, les van vakexperten uit het bedrijfsleven, eigen praktijkateliers & externe locaties bij partners in Vlaanderen.

Meer info

Erkend door Vlaamse overheid

KMO-portefeuille, premies sectorfondsen, attest van lesvolging, attestering / certificering bij verplichte bijscholingen.

Meer info

Ook interessant voor jou

Bekijk alle opleidingen

Focusmanagement

/2 sessies (totaal 6u)

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
incl € 453,75
excl € 375,00