Duur en data
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
  • Professionele bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Een drankenpauze is voorzien
Drankpauze

 

YouTube als marketingkanaal: waarom zou je deze opleiding volgen?

Iedereen kent YouTube wel. Maar hoe ga je als marketeer nu om met dit medium? Hoe adverteer je het best? Hoe target je de juiste doelgroep? Kom het te weten in deze interactieve sessie.

Budgettair is YouTube meestal een goede keuze, want voor een mediabudget van amper 10 € per dag kan je al mooie resultaten bereiken.

Deze training is gemaakt op maat van mensen zonder specifieke voorkennis over (online) adverteren. Theorie wordt afgewisseld met veel voorbeelden en duidelijke succesvolle cases die voor elk bedrijf de nodige inspiratie zullen geven.

Je leert in deze training hoe YouTube werkt, waarom je op YouTube zou moeten adverteren en wat de mogelijkheden zijn om te adverteren. Ook de kostprijs van een advertentie en het meten van de resultaten wordt besproken. 

Youtube kan je op verschillende manieren inzetten als marketingkanaal.

  1. Paid : YouTube als advertentiemedium
  2. Owned: je eigen YouTube-kanaal
  3. Eearned: unboxing video's
  4. Shared: let's go viral

Kortom, een unieke kans om dit medium beter te leren kennen als marketeer/zaakvoerder.

 

Programma

  • Vier verschillende aanpakken voor YouTube:
  1. Paid : YouTube als advertentiemedium
  2. Owned: je eigen YouTube-kanaal
  3. Eearned: unboxing video's
  4. Shared: let's go viral
  • Wat is Youtube? Wie beheert YouTube?
  • Waarom moet je adverteren op YouTube?
  • Alternatieve videoplatformen? Welke doelgroepen?
  • Wat is het doel van je advertentie?
  • Marketingcommunicatie doelstellingen
  • Fenomeen: YouTubers
  • Welke doelgroep bereik je op YouTube?
  • Advertentiemogelijkheden op Youtube? (InSteam, In-Search, In-Display, standaard display advertenties)
  • Hoeveel kost het om te adverteren op Youtube?
  • Hoe meet je de resultaten van jouw advertenties? (Google Analytics)

Voor wie?

Doelgroep

Iedereen die meer te weten wil komen over het inzetten van Youtube als marketingkanaal. Youtube kan gebruikt worden als reclamemedium, maar net zo goed kan je er voor kiezen om je eigen kanaal te creëren via YouTube. En wie geloofwaardigheid wil opbouwen schakelt goede vloggers in om zijn product te promoten. 

Locatie & lesdata

Datum Uur
do 26/03/2020 09:00 - 12:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 302.50
  • 1 sessie
  • Drankpauze en broodjeslunch
Datum Uur
do 07/05/2020 09:00 - 12:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 157.30
  • 1 sessie
  • Drankpauze

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf? Of op jouw locatie?

We bezorgen je graag een offerteWe bezorgen je graag een offerte

Docenten

Steven Meel

Prijs

Excl Incl
Kostprijs voor deze opleiding €250.00 €302.50

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO* KO**
€200.00 €175.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

  • Thomas More Kempen
  • Of op jouw locatie
€290.40 €240.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00
  • Campus Mechelen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€242.00 €200.00