Werken en studeren combineren
“Op professioneel vlak koos ik na Colruyt Group voor een marketingfunctie bij BMW die ik kon combineren met de 2-jarige avondopleiding Marketing & Sales (nu Sales Manager), gegeven door Ben Toremans, bij Syntra AB. Ik koos bewust voor een langere opleiding om een uitgebreide kennis te verwerven die ik kon toepassen in mijn job. Deze opleiding focust op het strategisch luik: hoe je producten in de markt plaatst, hoe je je bedrijf op de kaart zet, de structuren in bedrijven, de talrijke mogelijkheden inzake interne en externe communicatie.
Voor mij was avondonderwijs een prima alternatief voor de hogeschool; ik maakte na mijn middelbaar een verkeerde studiekeuze, stopte met mijn studies en ging aan het werk. Werken en opleiding volgen is best pittig, maar het loont want het heeft mij op dit pad gebracht.”
Een nieuwe toekomst
“Na 3 jaar als marketingcoördinator bij BMW ben ik recent gestart in een nieuwe functie als digitaal strateeg bij Digital Leader, een online marketing agency. Digitale marketing neemt een hoge vlucht; meer en meer bedrijven schakelen agencies in om hun online marketing op een strategische manier in te bedden. In mijn huidige job luister ik naar de noden van klanten en maak ik samen met digitale experten een uitgebreide digitale analyse. Zo kunnen we een digitaal jaarplan uitwerken voor de gewenste KPI’s. Ik zorg ook voor de aansturing van het creatieve team, het inplannen van content meetings en ben het aanspreekpunt voor de klant.”