Arnold Van Gansewinkel
Marketing- en salesverantwoordelijke

“Wat ik leer bij Syntra AB pas ik meteen toe in mijn job”

Arnold volgde bij Syntra AB heel wat opleidingen. Enkele jaren geleden startte hij met de opleiding “Commerciële vaardigheden voor beginners”. Nadien poetste hij zijn profiel verder op met de avondopleiding “Marketing”. Lees zijn boeiend (en inspirerend) verhaal.

Naar mijn overtuiging is de beste manier om vooruit te raken, te leren over je interesses, maar ook dat elke ontmoeting, elke stap en elk gesprek je iets kan bijleren

Arnold, een voorbeeldstudent was je niet …

Klopt, ik heb me veel meer bezig gehouden met alles behalve school. Een voorbeeldstudent was ik dus niet. Hoeveel keer kreeg ik niet te horen: “Wat wil jij later dan worden of gaan doen?”. Het bezorgde me veel stress.

Hoe heb je het dan verder aangepakt?

Ik was 22 jaar, geen afgemaakte studie, geen diploma en bovenal nog steeds geen idee van wat ik wilde. En dan spreek ik nog niet over iedereen die dan goede raad wil geven.  

Ik koos ervoor om te gaan werken, eerst in de horeca, daarna in de verkoop. Ik beloofde aan mezelf dat ik een diploma zou halen, maar enkel uit eigen interesse.

Zo startte ik met een eerste cursus hier bij Syntra. Commerciële vaardigheden voor beginners, heette deze. En al hetgeen ik hierin leerde kon ik meteen toepassen op mijn nieuwe job. Dankzij deze cursus werd mijn interessegebied getriggerd, marketing en sales, daar zag ik mezelf wel in groeien. En zo rolde ik  van de ene cursus in de andere.

Spreken, presenteren, verkopen, growthacking, kleurenanalyse, psychologie, guerrilla marketing, enzovoort.

Enkele jaren geleden besloot ik te gaan voor mijn diploma marketing. En ook hiervoor heb ik gekozen om deze opleiding bij Syntra in avondschool te volgen.

Waar sta je nu?

Ik ben afgestudeerd bij Syntra en werk voltijds als account manager, of verkoper, voor de firma Nice en ik heb begin dit jaar mijn eigen bedrijf in bijberoep opgestart. ‘A GRIP’ is ontstaan vanuit het standpunt dat veel starters en kleine zelfstandigen vaak niet de tijd, zin en vooral ook niet het geld en de know-how hebben om zich veel bezig te houden met marketing en communicatie.

Met ‘A GRIP’ geef ik low-budget marketing- en communicatieadvies waarbij ik focus op een zo snel mogelijke groei met een zo klein mogelijk budget (het growthacking-principe).

In dit adviesgesprek ga ik samen met mijn klanten bekijken wat de strategische doelen zijn, het groeipotentieel opmaken, een marketingplan uitstippelen en een actieplan opmaken. Een eerste gesprek hou ik altijd gratis. Dit omdat ik te weten moet komen waar de zaak voor staat, wat er al gedaan werd en het belangrijkste, wie de klant is. Meer info kan je altijd terug vinden op mijn website www.agrip.be.

Heb je al klanten?

Op dit moment begeleid ik onder andere “Saté” met de volledige lancering en opstart. Saté is een atelier waar je zelf al je hout en metaalprojecten kan maken. 

Heb je nog advies voor toekomstige studenten?

Ik deel graag de leuze waar ik naar leef, namelijk ‘Dies Diem Docet’. Wat betekent ‘De dag leert de dag’. Naar mijn overtuiging is de beste manier om vooruit te raken te leren over je interesses, maar ook dat elke ontmoeting, elke stap en elk gesprek je iets kan bijleren. Ik ben benieuwd waar de toekomst mij zal brengen, wat ik wel weet is dat Syntra mij regelmatig zal tegenkomen in hun lessen.

Meer info vind je op www.agrip.be

Heb je vragen rond deze opleiding? Of wil je jouw verhaal kwijt?
Chat of bel met het klantencentrum. Ze helpen je verder.