Op 27 maart gingen een aantal nieuwe features en optimalisaties live. Een overzicht:

Homepagina

De header (met de video) kreeg een grafische en functionele upgrade:

  • het zoekveld staat nu nog prominenter in beeld
  • een nieuwe knop linkt onmiddellijk naar de pagina rond bedrijfstrainingen
     
Zoeksuggesties

Wie een zoekterm ingeeft, krijgt meteen suggesties (van gevonden opleidingen), à la Google.
 

"Nieuw" als extra zoekfilter

Bezoekers kunnen voortaan sneller en makkelijker sorteren op nieuwe opleidingen.
Niet onbelangrijk in kader van lancering aanbod binnenkort.

Voorbeeld
 

Wenslijst / favorieten

Wie wil kan een opleiding toevoegen aan een lijst met favorieten. Dit doet hij/zij door te klikken op het icoontje met het hartje, telkens aan de rechterkant van het scherm. Nadien is dit consulteerbaar in zijn account (MijnSyntra), onder “favorieten”.
 

 

Snelmenu

Om het gebruikersgemak verder te optimaliseren hebben we voortaan een “snellink menu” beschikbaar. Op deze manier kunnen we pagina’s makkelijker met mekaar linken en duidelijker voorstellen aan de bezoeker.

Voorbeeld
 

Partnerlogo's (erkend door ...)

Bij een opleiding kunnen we nu logo's tonen van instanties die ons erkennen. Een extra verkoopstroef.
Nota: dit gebeurt niet in KERN, maar rechtstreeks in de backend van de website.
 

Bedrijfsinschrijvingen

Een website-verantwoordelijke van een bedrijf kan makkelijker worden vervangen door een andere. Een flexibel(er) systeem, uitgewerkt met het oog op grotere bedrijven die meerdere verantwoordelijken hebben.
 

Rich data snippets

Google bieden we een bredere waaier van informatie aan, zoals starturen, locatie en docent(en). Potentiële bezoekers krijgen bijgevolg meer en betere info wanneer ze (via Google) op zoek gaan naar een opleiding bij Syntra AB. Een voorbeeld van wat achterliggend wordt meegestuurd:
 

Technische optimalisaties

Een reeks van kleine, technische verbeteringen, zoals een verfijning in het verwerken van de Unizo kortingscode.