De afgelopen 6 maanden verwelkomden we bijna 400.000 bezoekers die meer dan 2 miljoen pagina's bekeken. Als belangrijkste marketingkanaal (+ 8.000 inschrijvingen jaarlijks / + 300 leads Bizz) blijven we de websites optimaliseren. Een overzicht:

"MijnInschrijvingen" en personalisatie

Wie een account heeft op de website kan voortaan zijn inschrijvingen volgen, inclusief status (pending, waiting for payment, ...). In 2019 breiden we dit onderdeel uit met "vervolgopleidingen" (Excel basis > Excel gevorderd) en gerelateerde opleidingen. Cursisten kunnen bovendien een foto opladen om MijnSyntra persoonlijker te maken.
 

 

Inloggen via social media

Cursisten kunnen voortaan ook aanmelden via Google, LinkedIn en Facebook. De authenticatie gebeurt niet langer op ons platform, achterliggend wordt een account aangemaakt in CRM, inclusief foto.
 

 

Verbeterde interne zoekmachine

De zoekpagina is naast die van de opleidingen, sectoren en home de belangrijkste pagina. Belangrijkste verbetering: wie via de zoekbalk een zoekterm ingeeft, krijgt vanaf nu resultaten terug op basis van relevantie. Wie via de sectoren gaat (of op het vergrootglas klikt), krijgt een gesorteerd resultaat: eerst de nieuwe cursussen, vervolgens de actieve en tenslotte die met de status "hou om de hoogte" en "enkel op maat". Plus

  • synoniemen + 2-letterwoorden opzoekbaar
  • hogere prio aan titel in de ranking
  • tonen van een formulier bij niet vinden van een zoekterm
  • toevoeging van selectiecriterium rond startdatum (eerste drie maanden / volgende drie maanden)
     

 

Upgrade opleidingspagina's

Indien een opleiding (met 1 of meerdere lesmomenten) 2/3 van het maximum aantal cursisten heeft bereikt, wijzigt het knopje bovenaan rechts naar "Inschrijven, bijna volzet". Bovendien worden ook "Duur en data" anders weergegeven, met een duidelijke indicatie dat er ook meerdere lesdata beschikbaar zijn. Verder werden ook de buttons "Ik heb een vraag ..." en "Deze opleiding op maat van ..." en de lessenrooster onderaan flink gewijzigd.
 

 

Mobiele optimalisaties

Ieder jaar stijgt het aantal gebruikers dat de websites via smartphone bezoekt. Eén van de leukere en meer belangrijke is dat we nu op de opleidingspagina een prominentere inschrijfknop hebben, binnen het bereik van de "surfvinger".
 

 

Modulaire trajecten

Cursisten kunnen meteen inschrijven voor meerdere opleidingen onder de vorm van een traject, inclusief korting. Op deze manier omzeilen we de "technische onmogelijkheid" om via een winkelmandje te werken.
 

 

Notificaties

Langs deze weg kunnen we belangrijke zaken sneller onder de aandacht brengen. Dit zullen vooral commerciële boodschappen zijn (infomoment, nieuw aanbod, ...). Een extra nieuwskanaal(tje) dus.
 

 

Leertijd

Cursisten vinden voortaan ook het aanbod van Leertijd terug op de website en kunnen meteen contact leggen met Kaat, de adviseur Duaal Leren.
 

Op de planning voorjaar 2019

  • verfijndere cateringicoontjes

  • naast "jaar" en "sessies" zullen bovenaan de detailpagina van de opleidingen ook "weken" en "maanden" kunnen worden gebruikt

  • aansturing via CRM van "verborgen maatopleidingen" en "enkel op maat"

  • implementatie van een vroegboekkorting